2012-12-14, 23:58
Medlem
bibsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Troll , du har bara S3:an. Kollat dina inlägg .

S3:an är som en leksak från Toysurus i jämförelse med iphone 5.

Haha, idiot. Jag har två inlägg. Köpte iPhonen förra veckan, eller fick med den när jag förlängde mitt abonnemang rättare sagt. Hade S3an sedan tidigare och planen var att sälja S3an och köra med iPhonen men det blev snabbt ändrade planer. Nu är det iPhonen som ryker och flaggskeppet får stanna.
Citera
2012-12-15, 00:01
Medlem
bibsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrabba
Vad är det du inte kan göra i iOS som gör att du känner dig begränsad?

Använda blåtand på ett normalt sett, Flashback appen är censurerad, möjlighet att ha flera batterier. Hela androidsystemet är mer öppet, är väl både åt det positiva och negativa.
Citera
2012-12-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibsi
Tycker du S3an är ful så kör på Nexus 4? Den är sjukt het.
har en lg nu, kommer aldrig mer göra samma misstag och köpa en ny lg.. :/ den kan va hur bra som helst, men jag kommer inte köpa den oavsett prisskillnaden
Citera
2012-12-15, 00:06
Medlem
Citat:
Använda blåtand på ett normalt sett, Flashback appen är censurerad, möjlighet att ha flera batterier. Hela androidsystemet är mer öppet, är väl både åt det positiva och negativa.
jag kan hålla med dig, har pysslat med en del iphones + min gamla ipod touch och det känns väldigt begränsat som du säger... tillskillnad från android då
Citera
2012-12-15, 00:21
Medlem
KaptenKrabbas avatar
Citat:
Okej, några faktiska anledningar måste jag erkänna.

Personligen så använder jag inte blåtand, surfar flashback via webbläsaren och skulle inte orka släpa med mig ett extrabatteri oavsett så jag antar att det beror på hur man använder telefonen.

Till iphones föredel tycker jag att allt flyter på bättre, operativsystemet känns mer genomtänkt och kvalitén både mjukvaru och hårdvarumässigt känns högre.
Citera
2012-12-15, 00:40
Medlem
Citat:
Vad är det du inte kan göra i iOS som gör att du känner dig begränsad?

iPhone 5 vs S3, några personliga reflektioner:

- Android har hemskärmar, widgets och många fler möjligheter att göra telefonen personlig ändra saker som man vill ha det. Det är mer öppet, man kan byta tangentbord och webbläsare och andra systemapps om man nu önskar det. Multitaskingen är bättre. Det finns fler inställningar och fler möjligheter.

- iPhone kräver iTunes, och iTunes är dåligt. Oavsett om man tycker det eller inte så ska man kunna välja, någonting Apple inte gillar att kunderna ska kunna göra själva.

- Appstore är också mer begränsad än Play. Till Android kan jag ladda ner flera olika tweak-apps gjorda av tredjepart. Ofta kräver det rootad telefon dock. Vidare är Play mycket större än Appstore på gratisapps. Det är billigare för appskapare och mer öppet.

- iPhone 5 har alldeles för liten och kass skärm för min smak. Inte HD-upplöst. T.o.m min One X är det och den är äldre och kostar typ hälften så mycket. Den skärmen totalknullar iPhone 5 skärmen och då är det ännu bättre skärmar på G snart till nya Androidtelefoner. S3 har S-amoledskärm vilket är grymt nice.

- iPhone har EN fysisk knapp vilket är otroligt irriterande om man har använt 3-4 innan. Apparna har backknappar och menyval på lite random ställen i apparna istället, klart sämre än fysiska. Dessutom kan dessa knapparna programmeras för långtryck.

- iPhones design är överskattad. Den är kantig och ligger inte bra i handen. Den är gjord av glas och spricker lättare. Den tål inte kyla lika bra. Från vad jag läst/hört är den även överrepresenterad i skadestatistik och har förmodligen sämre kvalitet än de flesta andra telefoner..

- Apple är ett företag jag inte ger mycket för. Sådant här ökar mina åsikter:

http://www.swedroid.se/apple-vilseleder-domstol-i-samsungmalet/

http://www.swedroid.se/apple-ger-samsung-lista-pa-hur-de-kan-undvika-stamningar-notis/
Senast redigerad av Wazzapdawg 2012-12-15 kl. 00:42.
Citera
2012-12-15, 00:43
Medlem
Citat:
Till iphones föredel tycker jag att allt flyter på bättre, operativsystemet känns mer genomtänkt och kvalitén både mjukvaru och hårdvarumässigt känns högre.

..Och jag tycker det känns tvärtom. Med råge dessutom.
Citera
2012-12-15, 01:22
Medlem
KaptenKrabbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wazzapdawg
iPhone 5 vs S3, några personliga reflektioner:

- Android har hemskärmar, widgets och många fler möjligheter att göra telefonen personlig ändra saker som man vill ha det. Det är mer öppet, man kan byta tangentbord och webbläsare och andra systemapps om man nu önskar det. Multitaskingen är bättre. Det finns fler inställningar och fler möjligheter.

- Appstore är också mer begränsad än Play. Till Android kan jag ladda ner flera olika tweak-apps gjorda av tredjepart. Ofta kräver det rootad telefon dock. Vidare är Play mycket större än Appstore på gratisapps. Det är billigare för appskapare och mer öppet.
Att byta webbläsare går utmärkt i iOS också och om du inkluderar rootade funktioner är det rimligt att inkludera jailbreakade funktioner också. Om man jailbreakar sin iphone får du samma öppenhet som i android. Och ja, jag vet jailbreak finns inte till iOS6 ännu men det är en tidsfråga.

Att multitaskningen är bättre är väl ganska subjektivt, tycker personligen att det är bättre att appar inte kan fortsätta köra i bakgrunden hursomhelst. Man slipper ha koll på någon processhanterare hela tiden för att batteriet inte ska slukas upp

Citat:
- iPhone kräver iTunes, och iTunes är dåligt. Oavsett om man tycker det eller inte så ska man kunna välja, någonting Apple inte gillar att kunderna ska kunna göra själva.
Jag har inte itunes och min iphone fungerar utmärkt. Innan krävdes itunes för installation och uppdatering av operativsystemet men inte längre.

Citat:
- iPhone 5 har alldeles för liten och kass skärm för min smak. Inte HD-upplöst. T.o.m min One X är det och den är äldre och kostar typ hälften så mycket. Den skärmen totalknullar iPhone 5 skärmen och då är det ännu bättre skärmar på G snart till nya Androidtelefoner. S3 har S-amoledskärm vilket är grymt nice.
Om man ska jämföra skärmar är det väl kanske mer relevant att jämföra ppi (pixels per inch) istället för upplösning? Iphone 5 har en ppi på 326 vilket är högre än både One X och S3. Vidare så är det mycket annat som gör en skärm till bra. Detta är ett ganska ingående test som kommer fram till, jag citerar "the iPhone 5's screen is better than that of the Galaxy S3."

Citat:
- iPhone har EN fysisk knapp vilket är otroligt irriterande om man har använt 3-4 innan. Apparna har backknappar och menyval på lite random ställen i apparna istället, klart sämre än fysiska. Dessutom kan dessa knapparna programmeras för långtryck.
Jag tycker att enbart en knapp övar renligheten och bakåtknapparna på apparna brukar vara ganska standardiliserade

Citat:
- iPhones design är överskattad. Den är kantig och ligger inte bra i handen. Den är gjord av glas och spricker lättare. Den tål inte kyla lika bra. Från vad jag läst/hört är den även överrepresenterad i skadestatistik och har förmodligen sämre kvalitet än de flesta andra telefoner..
Jag tycker att jämfört med tex S3 som är alldeles för stor så ligger iphone 5 utmärkt i handen. Att den skulle vara ömtåligare finns det delade meningar om. Kolla tex detta droptestet: http://www.youtube.com/watch?v=6M5q5TRuAsY

Citat:
- Apple är ett företag jag inte ger mycket för. Sådant här ökar mina åsikter:

http://www.swedroid.se/apple-vilseleder-domstol-i-samsungmalet/

http://www.swedroid.se/apple-ger-samsung-lista-pa-hur-de-kan-undvika-stamningar-notis/
Samsung är knappast några änglar när det kommer till sånthär och det går att googla fram metervis med "skit" om i princip alla världsledande företag. Tycka vad man vill om det men det är inte Apple som har skapat spelreglerna.
Citera
2012-12-15, 01:40
Medlem
snuffomans avatar
Någonting jag nyligen upptäckt med min S3a är dess fenomenala USB stöd! Jag köpte en liten sladd på Kjell & co för 70spänn och kan nu plugga in vilket usb minne som helst, den klarar även av att driva min USB hårddisk på 500gb. Toknajs att snabbt och enkelt kunna lägga över en film och sen koppla direkt till TVn.

Vidare så kan du plugga in usb-möss, tangentbord, handkontroller för spel etc, och har du en TV som stödjer All Share så kan du använda telefonen som en dator mer eller mindre. Alternativt så kan du plugga telefonen till TVn och koppla in ditt bluetooth tangentbord och på så vis få en fullfjädrad dator i TV-soffan. Eller för den delen en bluetooth handkontroll och lira alla gamla SNES/NES spel direkt på TVn. Fantastiskt och mycket enkelt!

Dessutom så får vi med nästa uppdatering "multi-view", dvs riktig multitasking där du kan köra två appar bredvid varandra på skärmen, kan kanske bli lite plottrigt på en liten skärm men i kombination med ovan nämnda TV och bluetoothtangentbord så har du en klockren lösning.

Jag rekommenderar starkt S3an över en iPhone, Apple är hopplöst efter vad gäller det mesta. Ovannämnda grejer är kanske inget som motiverar ett köp för just dig, men det var ett litet exempel på hur Samsung har lyckats göra något som kan användas till mycket mer än bara en telefon. Det finns tjogvis med andra fördelar med android; hemskärmar, widgets, notifikationsfönster m.m. som ger en otroligt mycket bättre överblick än iphone. För att inte tala om att skärmen är betydligt större än iPhonens lilla mes-skärm.
Citera
2012-12-15, 01:40
Medlem
HandzUps avatar
varför inte en xperia v?

jag var nära att köpa en sg3 men den kändes för plastig och ful så jag valde en xperia acro s istället, och ångrar inte det en sekund, jag hade en iphone 4 innan men efter att ha haft android ett tag nu, blir det aldrig en iphone igen.

så om du tycker att sg3:n är för stor eller för ful så är xperia v ett mycket bra alternativ
Citera
2012-12-15, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Någonting jag nyligen upptäckt med min S3a är dess fenomenala USB stöd! Jag köpte en liten sladd på Kjell & co för 70spänn och kan nu plugga in vilket usb minne som helst, den klarar även av att driva min USB hårddisk på 500gb. Toknajs att snabbt och enkelt kunna lägga över en film och sen koppla direkt till TVn.

Vidare så kan du plugga in usb-möss, tangentbord, handkontroller för spel etc, och har du en TV som stödjer All Share så kan du använda telefonen som en dator mer eller mindre. Alternativt så kan du plugga telefonen till TVn och koppla in ditt bluetooth tangentbord och på så vis få en fullfjädrad dator i TV-soffan. Eller för den delen en bluetooth handkontroll och lira alla gamla SNES/NES spel direkt på TVn. Fantastiskt och mycket enkelt!

Dessutom så får vi med nästa uppdatering "multi-view", dvs riktig multitasking där du kan köra två appar bredvid varandra på skärmen, kan kanske bli lite plottrigt på en liten skärm men i kombination med ovan nämnda TV och bluetoothtangentbord så har du en klockren lösning.

Jag rekommenderar starkt S3an över en iPhone, Apple är hopplöst efter vad gäller det mesta. Ovannämnda grejer är kanske inget som motiverar ett köp för just dig, men det var ett litet exempel på hur Samsung har lyckats göra något som kan användas till mycket mer än bara en telefon. Det finns tjogvis med andra fördelar med android; hemskärmar, widgets, notifikationsfönster m.m. som ger en otroligt mycket bättre överblick än iphone. För att inte tala om att skärmen är betydligt större än iPhonens lilla mes-skärm.

50% av din text handlar om USB och vi ska nu vara övertygade att s3 är bättre ?
Ditt spån.

Citat:
Ursprungligen postat av HandzUp
varför inte en xperia v?

jag var nära att köpa en sg3 men den kändes för plastig och ful så jag valde en xperia acro s istället, och ångrar inte det en sekund, jag hade en iphone 4 innan men efter att ha haft android ett tag nu, blir det aldrig en iphone igen.

så om du tycker att sg3:n är för stor eller för ful så är xperia v ett mycket bra alternativ

Jag håller med om att s3:an är ful och klumpig men xperia är inte bättre i den bemärkelsen. Samma plastiga feel och dåliga touch.
Senast redigerad av MuppPuffen 2012-12-15 kl. 09:58.
Citera
2012-12-15, 13:00
Medlem
Att jag kan koppla in telefonen till tvn är ingen direkt nyhet.. kan göra det med min gamla lg 2x, med hdmi-kabel dessutom jag har bara använt mig om det ungefär en eller två gånger för att testa ur det är, föredrar en riktig dator istället..

om jag köper iphonen kommer jag faktiskt att sakna androids alla finesser, och som på min, alla fyra basknappar..

har inte testat, eller överhuvudtaget sett xperia v.. iphonen känns ju så stabil och välbyggd tillskillnad från dom flesta androider, inkl sgs3 :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in