2012-12-24, 15:19
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
www.sydsvenskan.se/sverige/for-kallt-for-tagen

Verkar smart att tåg i norra Sverige inte funkar under -30, som det blir varje år, kan detta stämma??

Gick visst inte att hitta ersättningsbussar heller, kylan kom som en överraskning?

Jodå tågen fungerar, de vågar inte köra dem pga riskerna ifall de blir strömlösa på banan. Mindre bra PR med passagerare som fryser ihjäl på väg hem på julfirande.
Citera
2012-12-25, 13:27
Medlem
Revejs avatar
Hur kan det bli så kallt i tåget med allt folk?

Hur länge vara strömavbrotten? Vad är största orsakerna till långvariga förhinder, nedrivna ledningar? Rälsen?
Citera
2012-12-25, 13:31
Medlem
dannutts avatar
Citat:

Hur länge vara strömavbrotten? Vad är största orsakerna till långvariga förhinder, nedrivna ledningar? Rälsen?

Orsaker hit och dit, systemet suger helt enkelt och behöver upgraderas. Teknologin är uråldrig och sköts skit sunkigt

Sorry men jag är grinig på lokaltrafiken, därför jag valt att använda bil till allt, jag protesterar för mig själv
Citera
2012-12-25, 14:23
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:

Vagnarna är inte särskilt väl isolerade, är det -40 ute sjunker tempraturen snabbt även med människor i vagnarna.

Finns många anledningar till att ett tåg kan bli strömlöst, nedrivna kontaktledningar borde vara det vanligaste. I extremt kallt klimat kan lite vad som helst krångla.

En klok kommentar i sammanhanget.
http://blogg.gp.se/trafikbloggen/2012/12/25/for-kallt-for-tagtrafik/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här