2012-12-14, 01:51
Medlem
Hej!

Är så frustrerad.
Träffade en kille på krogen för drygt 1 år sedan, vi gick hem tillsammans den kvällen. Mycket mysigt tyckte jag och även han! Efter det började vi att ses regelbundet, mycket sena kvällar, det blev en slags KK-relation. Jag visste att det precis hade tagit slut med han och hans ex, men det var inget jag brydde mig speciellt mycket om då eftersom jag inte kände något för honom.

Vi sågs flera gånger i veckan mitt i allt började vi även "hitta på saker". Vi gick på bio, middagar osv, kanske inte tillhör det vanliga man gör tillsammans med en KK. Självklart började jag utveckla känslor. Under den här perioden letade jag lägenhet och han gav som förslag att jag kunde flytta in hos honom. Jag tyckte inte att det var en så bra idé eftersom att vi bara hade setts i ungefär 2 mån och att det gick lite väl fort kanske. Detta dejtande pågick ett tag och han var väldigt noga med att jag skulle få träffa alla hans kompisar och att berätta för mig att han bara träffade mig!
Efter ett tag förklarade jag vad jag kände för honom.
Han förklarade att han var väldigt kär i mig med men att han tyckte det var för tidigt att inleda något, eftersom att "han och hans ex precis gjorde slut". Det hade nu gått ca 4 månader sen de gjorde slut. Jag vet inte exakt hur det tog slut mellan dem, men vet ju att det kan ta tid med sånt. Blev efter detta lite mer passiv, och tänkte det var bäst att låta bollen ligga på hans planhalva.

Vi började ses och höras mer sällan och han kom ofta med dåliga bortförklaringar till att inte ses om jag väl frågade.
Nu hör han av sig lite då och då. Han förklarar att han saknar mig och att han vill börja dejta igen och jag som fortfarande har känslor för honom säger okej, då jag vill att det ska fungera! Vi ses och sen hörs vi inte på ett tag igen. När vi väl ses har vi sex ibland.

Det har nu gått drygt ett år och det pågår fortfarande, jag känner mig riktigt mindfuckad. Tror ni att han bara vill ha sex/ närhet för att han är ensam? Eller kanske han "vill ha mig kvar" tills han någon gång i framtiden känner sig redo? Jag tror på att om man vill vara redo så är man redo, men kanske bara är jag.
Är så trött på mig själv, vill bara glömma den här killen, men jag kan inte! Vad tycker ni jag ska göra?
Citera
2012-12-14, 01:54
Medlem
SLEnejtacks avatar
Hur lång tid tog det för Marshall att glömma Lilly när hon drog i How I met Your Mother?
Citera
2012-12-14, 01:56
Medlem
Han verkar inte kommit över tjejen, att du har sex med honom fungerar som en ventil för honom i saknaden av sin tjej. Ta reda på lite mer hur det tog slut mellan dem. Du ställer många "berätta mer"-frågor så att du pratar så lite som möjligt, han så mycket som möjligt. Hans sätt att prata om sig själv och andra kommer visa i vilket stadium han är känslomässigt.
Citera
2012-12-14, 01:58
Medlem
Polyklorfenols avatar
Prata, prata, prata! Det finns inga sätt att spekulera sig fram till hur saker och ting förhåller sig. Bara du och han kan komma fram till vilket slags relation ni ska ha i framtiden.
Citera
2012-12-14, 02:00
Medlem
Polyklorfenols avatar
Var förresten lite försiktig med att blanda in tredje part. Dra inte in hans ex i det hela. Vill han prata om det, så okej, men var inte för drivande i frågan själv. Det är ER relation ni bör diskutera.
Citera
2012-12-14, 02:05
Medlem
Där har du en poäng.
Känns bara orättvist mot mig om det nu är så... Man vill ju aldrig känna sig som nummer två.

Ska prata med honom nästa gång vi ses! Tycker bara det är så jobbigt med "vad är det som händer/ vart är vi påväg"-samtal. Ska vara försiktig med att blanda in exet, hade han velat prata om henne hade han väl antagligen redan gjort det. Kanske skall tilläggas att den här personen är väldigt svår att prata med.
Åh, vill bara ha ett ärligt svar. Vet ju att om jag frågar "varför träffar du mig?" så kommer svaret att bli "för jag tycker om dig, det vet du". Han kommer ju aldrig säga "för att ha sex" eller "för att känna närhet med någon" haha...
Senast redigerad av me1991 2012-12-14 kl. 02:25.
Citera
2012-12-14, 02:19
Medlem
Visst är det orättvist mot dig!
Efter så pass lång tid, vilket jag tycker att flera månader är, så borde du kunna få veta var ni står någonstans och i vilken riktning ni är på väg
Citera
2012-12-14, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me1991
Hej!

Är så frustrerad.
Träffade en kille på krogen för drygt 1 år sedan, vi gick hem tillsammans den kvällen. Mycket mysigt tyckte jag och även han! Efter det började vi att ses regelbundet, mycket sena kvällar, det blev en slags KK-relation. Jag visste att det precis hade tagit slut med han och hans ex, men det var inget jag brydde mig speciellt mycket om då eftersom jag inte kände något för honom.

Vi sågs flera gånger i veckan mitt i allt började vi även "hitta på saker". Vi gick på bio, middagar osv, kanske inte tillhör det vanliga man gör tillsammans med en KK. Självklart började jag utveckla känslor. Under den här perioden letade jag lägenhet och han gav som förslag att jag kunde flytta in hos honom. Jag tyckte inte att det var en så bra idé eftersom att vi bara hade setts i ungefär 2 mån och att det gick lite väl fort kanske. Detta dejtande pågick ett tag och han var väldigt noga med att jag skulle få träffa alla hans kompisar och att berätta för mig att han bara träffade mig!
Efter ett tag förklarade jag vad jag kände för honom.
Han förklarade att han var väldigt kär i mig med men att han tyckte det var för tidigt att inleda något, eftersom att "han och hans ex precis gjorde slut". Det hade nu gått ca 4 månader sen de gjorde slut. Jag vet inte exakt hur det tog slut mellan dem, men vet ju att det kan ta tid med sånt. Blev efter detta lite mer passiv, och tänkte det var bäst att låta bollen ligga på hans planhalva.

Vi började ses och höras mer sällan och han kom ofta med dåliga bortförklaringar till att inte ses om jag väl frågade.
Nu hör han av sig lite då och då. Han förklarar att han saknar mig och att han vill börja dejta igen och jag som fortfarande har känslor för honom säger okej, då jag vill att det ska fungera! Vi ses och sen hörs vi inte på ett tag igen. När vi väl ses har vi sex ibland.

Det har nu gått drygt ett år och det pågår fortfarande, jag känner mig riktigt mindfuckad. Tror ni att han bara vill ha sex/ närhet för att han är ensam? Eller kanske han "vill ha mig kvar" tills han någon gång i framtiden känner sig redo? Jag tror på att om man vill vara redo så är man redo, men kanske bara är jag.
Är så trött på mig själv, vill bara glömma den här killen, men jag kan inte! Vad tycker ni jag ska göra?

Ge det lite mer tid, och sen får du väl konfrontera honom med vad du tycker om situationen, inte kul o känna sig mindfucked.
Citera
2012-12-14, 02:32
Medlem
Jag tycker att han borde vara glad att det finns någon som du som gillar honom. Somliga av oss har ju inte ens det :/

Så bäst för honom att han inser vem han har
Citera
2012-12-14, 05:46
Medlem
Knivgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MGSPeaceWalker
Jag tycker att han borde vara glad att det finns någon som du som gillar honom. Somliga av oss har ju inte ens det :/

Så bäst för honom att han inser vem han har
This.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in