2013-01-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo

För övrigt är Eleonora, vars kropp Tegenfeldt köpte, ungefär tre år yngre än Tegenfeldts egen dotter.

Ja, det är äckligt och jag försvarar inte sexköp av 20-åringar, men vad tror ni egentligen? Att det finns en massa fräscha gummor i 60-årsåldern som säljer sig på nätet? Sexsäljarbranchen är rätt "diskriminerande" på alla möjliga vis och de som får/tar betalt för sex är i regel inte i TTs ålder.
Citera
2013-01-01, 19:13
Medlem
NejTillAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag skulle tro att vi har att göra med en sexmissbrukande manchauvenist (oklar om stavning, men de är vanligt förekommande i hans årgång). Varför jag kastar fram en tes om sexmissbruk är att jag även hittade honom som registrerad på Body Contact 2010 tror jag. Aliaset norrskeen var nämligen TT alias på Netlog.
Han finns inte kvar där nu (eller någon annanstans)?
I så fall skulle vi snabbt kunna konstatera om han var dragen till ungdomar - jag antar att det skrivs sådana önskemål i annonserna där?
Hur vet du att det var han, hade han sitt foto där, eller hur gick aliaset att härleda till Thomas?

Citat:
Ja, det är äckligt och jag försvarar inte sexköp av 20-åringar, men vad tror ni egentligen? Att det finns en massa fräscha gummor i 60-årsåldern som säljer sig på nätet? Sexsäljarbranchen är rätt "diskriminerande" på alla möjliga vis och de som får/tar betalt för sex är i regel inte i TTs ålder.
Visst, du har rätt i stort, men det finns även äldre prostituerade kvinnor, för annars skulle inte hon som kallas för mamma av de prostituerade på Malmskillnadsgatan kunnat jobba som fnask till hon var i 60-års åldern (eller var hon t o m äldre när hon slutade?). Det var ett TV program om henne för något år sedan.
Finns det inte gratis eller prostituerade gummor på sexsiter som du refererar till ovan? Men gratis kanske inte är lika gott för torskar, eller så är det som du säger - de är inte fräscha nog.
Det troliga är väl att fnask som är i torskarnas egen ålder (om vi pratar 40+:are) inte är så attraktiva i torkarnas ögon. De kanske vill ha mer "kvalité" om de ändå ska hala upp stålar för att få några minuters chans att vifta med dolmen framför ett fnask.
Jag tror vi kan konstatera att Thomas Tegenfeldt gjorde ett aktivt val när han köpte en ungdom på 20 år. Jag tvivlar starkt på att det var det enda han kunde få tag på den kvällen.
Senast redigerad av NejTillAllt 2013-01-01 kl. 19:16.
Citera
2013-01-01, 19:45
Medlem
Bholenaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NejTillAllt
I så fall skulle vi snabbt kunna konstatera om han var dragen till ungdomar - jag antar att det skrivs sådana önskemål i annonserna där?
Hur vet du att det var han, hade han sitt foto där, eller hur gick aliaset att härleda till Thomas?

Visst, du har rätt i stort, men det finns även äldre prostituerade kvinnor, för annars skulle inte hon som kallas för mamma av de prostituerade på Malmskillnadsgatan kunnat jobba som fnask till hon var i 60-års åldern (eller var hon t o m äldre när hon slutade?). Det var ett TV program om henne för något år sedan.
Finns det inte gratis eller prostituerade gummor på sexsiter som du refererar till ovan? Men gratis kanske inte är lika gott för torskar, eller så är det som du säger - de är inte fräscha nog.
Det troliga är väl att fnask som är i torskarnas egen ålder (om vi pratar 40+:are) inte är så attraktiva i torkarnas ögon. De kanske vill ha mer "kvalité" om de ändå ska hala upp stålar för att få några minuters chans att vifta med dolmen framför ett fnask.
Jag tror vi kan konstatera att Thomas Tegenfeldt gjorde ett aktivt val när han köpte en ungdom på 20 år. Jag tvivlar starkt på att det var det enda han kunde få tag på den kvällen.

T.T har säkert trott att han skulle kunna mörka händelsen genom att acceptera strafföreläggandet och få detta skickat till en c/o adress. Han har nu haft gott om tid att sopa igen eventuella andra digitala spår samt att göra sig onåbar via sociala medier.

T.T är väl medveten om de risker han själv tar, men skiter i vilka risker han utsätter andra för. Han anser sig själv vara oåtkomlig och klarar sig ur besvärliga situationer med lögner och charm. En liten vardagspsykopat m.a.o.

Sambon borde vid det här laget ha fått information om T.T-s bravader. Hon har flera vänner i Västerbotten där mailservrarna har gått varma med meddelanden om T.T. Hon är ett oskyldigt offer som inte bara blivit emotionellt sviken utan också riskerar att ha blivit smittad med någon STI. Jag tycker vi ska lämna henne ifred i den här tråden!

Bholenath
Citera
2013-01-01, 20:25
Medlem
Håller med om att sambon är oskyldig och bör lämnas utanför. Jag tror nog också att Tegenfeldt kommer att få det svårt att komma ur denna historia helskinnad. Fallet blir tungt när man är så uppenbart skenhelig och dessutom iskall. Jag misstänker att Tegenfeldt nu förhandlar om storleken på avgångsvederlaget från SKL och det är våra skattepengar. Borde inte SKL kunna säga upp en person utan avgångsverderlag, när en nyanställd missbrukat sin ställning så gravt? SKL kan ju inte använda honom till det som han anställdes för, bland annat att prata jämställdhet. Någon som vet?
Citera
2013-01-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bholenath
T.T har säkert trott att han skulle kunna mörka händelsen genom att acceptera strafföreläggandet och få detta skickat till en c/o adress. Han har nu haft gott om tid att sopa igen eventuella andra digitala spår samt att göra sig onåbar via sociala medier.

T.T är väl medveten om de risker han själv tar, men skiter i vilka risker han utsätter andra för. Han anser sig själv vara oåtkomlig och klarar sig ur besvärliga situationer med lögner och charm. En liten vardagspsykopat m.a.o.

Sambon borde vid det här laget ha fått information om T.T-s bravader. Hon har flera vänner i Västerbotten där mailservrarna har gått varma med meddelanden om T.T. Hon är ett oskyldigt offer som inte bara blivit emotionellt sviken utan också riskerar att ha blivit smittad med någon STI. Jag tycker vi ska lämna henne ifred i den här tråden!

Bholenath

Tror du har fel. Doktorer och chefer sitter inte och skvallrar om sådant här via mejl, de har haft fullt upp med att befinna sig i glöggdimmorna under julen och kommer att återkomma till jobbet utan några tyngre sinnen.
Citera
2013-01-01, 20:44
Medlem
Citat:

.

Sambandet är svagt och kanske är jag helt fel ute om T flyttade ifrån VB-län före 2010, men det kan också vara så att han sökt kvinnor i VB-län när han varit där på besök, för aliaset var registrerat på en man i VB-län/Umeå år 2010. Aliaset norrskeen är väl lite ovanligt eftersom det inte stavas rätt (norrsken), men det behöver inte betyda att det är TT vars alias också är just norrskeen på Netlog, utan det kan ju vara någon annan i VB-län som också fastnat för den ovanliga norrskensstavningen.

Hur som helst,personen på Body Contact har skrivit 0 inlägg, så någon annons går inte att se, men jag förmodar att man via en profil där kan besvara annonser utan att de också räknas som inlägg, men det har jag egentligen ingen aning om. Body Contact är väl också ett ställa där såväl prostituerade som "vanliga kvinnor" kan finnas antar jag och varför norrskeen registrerat sig där går alltså inte att se. Vederbörande kanske rent av sökte en partner.

Det finns dock forskning som visar att torskar ofta är arma krakar som missbrukar sex och har svårt med känslolivet. Har svårt att tro att TT är ett undantag.
Citera
2013-01-01, 20:51
Medlem
Citat:
Tror du har fel. Doktorer och chefer sitter inte och skvallrar om sådant här via mejl, de har haft fullt upp med att befinna sig i glöggdimmorna under julen och kommer att återkomma till jobbet utan några tyngre sinnen.
Det mailas nog i Västerbotten som Bholenath skriver. I Stockholm där myndighetscheferna finns är det tystare vad jag förstått. Men med stor uppmärksamhet här kanske det till sist når media som Dagens Medicin och då går det blixtsnabbt ut över hela landet. Det är ju Flasbacks funktion.
Citera
2013-01-01, 20:53
Medlem
Citat:

Du är nog rätt ute. Så lika alias väjls inte av olika personer. Vi har alla en tendens att hålla oss till liknande alias i olika sammanhang, hur ska man annars komma ihåg.
Citera
2013-01-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglefar
Borde inte SKL kunna säga upp en person utan avgångsverderlag, när en nyanställd missbrukat sin ställning så gravt?
På vilket sätt har han missbrukat sin ställning på SKL. Horan som sög av han visste nog inte ens var han jobbade. Hade han däremot senare anställt horan på SKL, med hennes fina tunga som enda merit, då hade det varit missbruk av ställning.
Citera
2013-01-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
På vilket sätt har han missbrukat sin ställning på SKL. Horan som sög av han visste nog inte ens var han jobbade. Hade han däremot senare anställt horan på SKL, med hennes fina tunga som enda merit, då hade det varit missbruk av ställning.
Det kanske ska kallas något annat juridiskt. Jag tänkte mest att SKL anställt honom och gett honom miljonlön för något som SKL nu inte kan ha honom till. Att då behöva betala våra skattepengar i avgångsvederlag känns inte rätt.
Citera
2013-01-01, 21:18
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Det var kanske så Tegenfeldt ständigt fick anställning av sin gode vän Johan Carlson? Jag tror dock att Johan Carlson får svårt att rädda sin vän ur den här knipan. När sådant här händer tenderar alla att rädda sig själva och ta så mycket avstånd som möjligt.
Citat:
Det mailas nog i Västerbotten som Bholenath skriver. I Stockholm där myndighetscheferna finns är det tystare vad jag förstått. Men med stor uppmärksamhet här kanske det till sist når media som Dagens Medicin och då går det blixtsnabbt ut över hela landet. Det är ju Flashbacks funktion.
Och jag har en stark känsla av att efter julledigheterna så kommer det här bli en stor snackis på ett antal myndigheter, däribland Smittskyddsinstitutet, Sveriges Kommuner och Landsting samt dinosaurien Socialstyrelsen.
Citera
2013-01-01, 21:22
Medlem
Citat:
Det kanske ska kallas något annat juridiskt. Jag tänkte mest att SKL anställt honom och gett honom miljonlön för något som SKL nu inte kan ha honom till. Att då behöva betala våra skattepengar i avgångsvederlag känns inte rätt.
SKL har en gjort en dålig rekrytering och får delvis stå sitt kast. Det bästa för TT vore att få göra en tyst sorti utan bråk och jurister. 3 månadslöner är väl okey?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in