2012-12-12, 23:00
Medlem
Jag har, ur min synvinkel bör nämnas, dejtat en tjej sporadiskt under några månaders tid. Vet inte om hon har uppfattat det som dejtande men vi har fikat och gjort andra oskyldiga saker tillsammans.
Även när vi träffas till vardags har jag svårt att läsa henne och ibland känns det som att vi inte har någonting att prata om, vilket skulle kunna bero på en blyghet från bådas sida.
Senaste veckan får man emellertid säga att vår kontakt har tätnat något och vi har i alla fall kommunicerat (om vardagliga saker) nästan varje dag vilket är en klar skillnad från tidigare.

Jag kan inte påstå att jag är störtkär utan jag känner mer att det är en bra tjej som jag gärna hade velat ha som partner då hon är lugn och trevlig (och söt) vilket jag uppskattar. Fint hustrumaterial helt enkelt.

Jag har ytterst begränsad erfarenhet sedan tidigare av att förföra damer men på fredag ser det ut som att vi kommer landa på samma fest vilket innebär sista chansen att göra en move på iaf 2 veckor (då vi inte kommer ses över julen). Jag vill ju smida medan järnet är någorlunda varmt och helst komma till avslut innan vi skiljs. Skulle vara fullt nöjt med en kyss eller annan bekräftelse på att vi har någonting på gång, men i vuxen ålder är det väl nästan oartigt att kyssa någon utan att erbjuda sängplats i samma veva?

Är det någon (kanske tjejer?) som vill försöka sig på en analys av hur en tjej borde reagera om man helt sonika kysser henne som avsked på fredag (förutsatt att vi pratat och haft det trevligt tillsammans under kvällen). Är det rätt läge?
Om ingenting händer nu i helgen, blir jag friendzonad då eller har man ändå chans att återuppta försöken några veckor senare tror ni?
Kan tjejer (bortsett undantag) fika privat med 1 kille när båda är singlar utan att det betyder någonting?

Mvh Sandvarg
Citera
2012-12-12, 23:05
Medlem
misslovers avatar
Kyss henne, palla vänta längre när ni redan dejtat några månader. Ta initiativet och visa att du är en man så kommer hon falla för dig
Citera
2012-12-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misslover
Kyss henne, palla vänta längre när ni redan dejtat några månader. Ta initiativet och visa att du är en man så kommer hon falla för dig

Egentligen var det en felformulering att vi dejtat några månader. Jag har väl känt mig intresserad av henne sedan några månader och vi har umgåtts ungefär så länge.Däremot har vi endast umgåtts några få ggr (under de sista veckorna) på tu man hand (vilket väl är vad som kan klassas dejtande). Så känt varandra/känt till varandras existens några månader, men dejtat några veckor.
Men tror nog ändå att det börjar bli dags?
Senast redigerad av Sandvarg 2012-12-12 kl. 23:44.
Citera
2012-12-13, 00:43
Bannlyst
Även om du kanske är blyg av dig tycker jag du ska försöka våga dig på att smeka hennes kind lite när du pratar med henne. En sådan handling borde hjälpa till att avgöra hur hon kanske skulle reagera om du kysser henne. Om hon reagerar positivt av en smekning på kinden så har hon möjligen byggt upp en liten förväntan att det kan bli något mer. Jag brukar ofta tillsammans med att vara lite småskämtsam med tjejerna jag tycker om smeka deras kind. Det är bara en gång som reaktionen har varit negativ. Men den tjej som gav en negativ reaktion är väldigt knepig i övrigt i samband med killar, så det var kanske inte att hon inte tyckte om mitt agerande som var orsaken till hennes reaktion.
Citera
2012-12-13, 02:00
Medlem
Repos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandvarg
Jag har, ur min synvinkel bör nämnas, dejtat en tjej sporadiskt under några månaders tid. Vet inte om hon har uppfattat det som dejtande men vi har fikat och gjort andra oskyldiga saker tillsammans.

Jag kan inte påstå att jag är störtkär utan jag känner mer att det är en bra tjej som jag gärna hade velat ha som partner då hon är lugn och trevlig (och söt) vilket jag uppskattar. Fint hustrumaterial helt enkelt.

Jag har ytterst begränsad erfarenhet sedan tidigare av att förföra damer men på fredag ser det ut som att vi kommer landa på samma fest vilket innebär sista chansen att göra en move på iaf 2 veckor (då vi inte kommer ses över julen).

Mvh Sandvarg
Å herre. Du går VÄLDIGT fort fram. Hon ser det antagligen som ett VÄNSKAPLIGT förhållande, och det fetmarkerade får det att ringa varningsklockor. Det du borde göra är att spendera MER tid med henne och se om det finns ett flyt mellan er, för hon kan faktiskt vara ointresserad också.

Citat:
Är det någon (kanske tjejer?) som vill försöka sig på en analys av hur en tjej borde reagera om man helt sonika kysser henne som avsked på fredag
Det kommer bli obehagligt och en pinsam tystnad. Inte läge.
Citat:
Om ingenting händer nu i helgen, blir jag friendzonad då eller har man ändå chans att återuppta försöken några veckor senare tror ni?
Kan tjejer (bortsett undantag) fika privat med 1 kille när båda är singlar utan att det betyder någonting?
Det finns alltid en chans för allting, men här kommer du att förlora mer om du försöker än om du låter bli. Det du kan göra är att prata, prata, prata och prata ännu mer med henne på festen. Om ni har trevligt kommer det märkas, gillar hon dig kommer det att märkas.
Citera
2012-12-13, 23:08
Medlem
eleven7s avatar
Det verkar ju gå rätt bra för dej med henne . Så tycker absolut att du ska försöka kyssa henne. Tänk inte så mycket på hur hon kommer att reagera. Jag har dejtat en dam till och från som jag gillar. Tyvärr så börjar det rinna ut i sanden. Så sist jag såg henne gick jag in för en kyss för att se vart jag hade henne, jag fick kinden. Jag fortsatte sen att babbla på som att inget hade hänt. Hon verkade inte det minsta sur och hon smsade mej på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in