2012-12-12, 12:27
Medlem
Tzaddiks avatar
Upptäckte idag att min antidepp tar slut någon gång efter jul.. läkaren som skrivit ut dem har slutat och nu bor jag på ny ort osv.
Har käkat först citalopram vilket funkade bra men tappade aptiten helt och sen blev jag så bra att jag slutade käka dem (Stort misstag) för då föll jag ner i en ny deppression. Blev fluoxetin och dem funkade också bra, gjorde samma misstag, mådde jättebra o glömde ta dem ett tag sen så slutade dem funka tror jag eftersom jag börjar bli väldigt nedstämd igen..
Käkar också attarax men får ta typ 4st när jag har panikångest och då somnar jag sen...

Har fått testa mitrazapin också men sov i två dygn så dem var det bara tack o hej med.

Har provat benso (av en släkting) och dem blir jag helt normal på. Inte trött alls, utan allting känns normalt och det är inte jobbigt att gå till jobbet eller uträtta normala ärenden. Tror dock inte läkare skriver ut benso hur som helst så det är väl att glömma.

Sitter nu och undrar vad man ska göra.
Är inte redo att sluta käka antidepp men vet inte vad jag ska göra.
Vill inte gå upp i vikt, vill sluta vara så sjukt trött och vill slippa panikångest.. Kan säga att jag har GAD men med inslag av panikångest om än väldigt sällan.. Vad ska man säga? Göra med en helt ny läkare?

Har funderat på lyrica eftersom det tydligen ska vara bra för neurologisk smärta vilket jag har..
Buspiron har jag även tänkt på.. Kan man ta dessa ihop eller vad?
Någon som har erfarenhet av samma sak eller tips på något så är jag tacksam för svar..
Citera
2012-12-12, 12:40
Medlem
enrosafisks avatar
Vad vill du egentligen få sagt? Kontakta psyk och få en läkartid. Svårare än så är det inte.
Citera
2012-12-12, 12:49
Medlem
Bara så du vet det... Lyrica är inte alls bra om man är deppig. Lyrica kan få den gladaste människan att vilja ta livet av sig. Men visst, man blir ju smärtfri. Å andra sidan så finns det ju andra saker man kan pröva mot just nervsmärtor.
Citera
2012-12-12, 21:01
Medlem
enligt en läkare jag hade så skulle buspiron ha nästan lika bra ångest dämpande effekt som benzo vid längre tids användning. har börjat med den sen 4-5 veckor sen igen och borde känna av effekt snart.
du kanske vill veta att lyrica är beroende framkallande med en sjukt jobbig avtändning.
Citera
2012-12-15, 17:24
Medlem
Tzaddiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
enligt en läkare jag hade så skulle buspiron ha nästan lika bra ångest dämpande effekt som benzo vid längre tids användning. har börjat med den sen 4-5 veckor sen igen och borde känna av effekt snart.
du kanske vill veta att lyrica är beroende framkallande med en sjukt jobbig avtändning.

Aa hörde att lyrica inte var så bra.

tänkte att jag kanske kan testa o höja dosen av fluoxetin vid behov om inget annat.
Buspiron, kan man äta det ihop med annan antidepp eller hur ligger det till?
Citera
2012-12-15, 17:27
Medlem
FruKs avatar
Hej!

Kontakta din vårdcentral eller närmaste psykiatriska mottagning, beroende på vilka som skrev ut till dig tidigare. De kan bistå dig med recept över julen, och passa också på att boka en längre tid för diskussion kring vilket preparat du ska stå på därefter.
Citera
2012-12-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzaddik
Aa hörde att lyrica inte var så bra.

tänkte att jag kanske kan testa o höja dosen av fluoxetin vid behov om inget annat.
Buspiron, kan man äta det ihop med annan antidepp eller hur ligger det till?
enligt fass ska man inte blanda buspiron med ssri men det bryr sig inte läkare om och jag har inte märkt av nån speciell biverkning.
Citera
2012-12-16, 15:39
Medlem
Tzaddiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
enligt fass ska man inte blanda buspiron med ssri men det bryr sig inte läkare om och jag har inte märkt av nån speciell biverkning.

Precis. Fick tramadol utskrivet efter en mindre operation och jag sa att jag åt fluoxetin osv men han verkade inte bry sig och det ska ju vara "farligt".

Kan ju alltid fråga läkaren vad dem tycker?
Annars tänkte jag ändå fråga om sobril. Det skriver dem ju helst inte ut, men kommer inte på något annat preparat man kan ta vid behov..? Som INTE är atarax och theralen, för då somnar jag bara, och måste ta flera stycken. Vill ju kunna gå till jobbet också.
Citera
2012-12-18, 21:29
Medlem
Gå in på DearPharmacist.com och sök där efter "Natural Ways to Ease Depression and reduce anxiety", eller svar på frågor till depression/ speciella psychofarmaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in