2012-12-12, 09:13
Medlem
SiSeniors avatar
Använder ens 1% av FB's användare denna funktion? Läst lite trådar om den där många verkar ogilla den och tycker den är onödig, precis som jag. Inte för att den stör mig där den ligger men varför finns den när så gott som ingen använder den?
Vad motiverar att den år efter år, trots alla uppdateringar, får vara kvar?
Citera
2012-12-12, 09:22
Medlem
lendrygghs avatar
Även om den inte är oumbärlig är den behändig. Jag har den för att hålla koll på medlemmar som inte varit aktiva på länge, så att jag inte missar om dom blitt hit igen. Ser ingen anledning att ta bort; det huvudsakliga är väl att man behåller användarvänliga funktioner, i alla fall de man edan har implementerat.

Frågan man kan ställa sig där är snarare varför den finns från första början.
Citera
2012-12-12, 09:23
Medlem
tzjs avatar
Jag har mina moderatorskollegor på kompislistan för att snabbt kunna se om någon är online.

Tycker den är bra att ha.
Citera
2012-12-12, 09:26
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Även om den inte är oumbärlig är den behändig. Jag har den för att hålla koll på medlemmar som inte varit aktiva på länge, så att jag inte missar dom. Ser ingen anledning att ta bort, det huvudsakliga är väl att man inte gör sig av med användarvänliga funktioner - i alla fall inte när man redan har implementerat dom.

Frågan man kan ställa sig där är snarare varför den finns från första början.

Det är också en bra fråga. Känns lite som ett försök av FB att försöka lika forntida communitysiter (som så t.ex. lunarstorm och BDB) när man applicerar en "kompislista".

Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag har mina moderatorskollegor på kompislistan för att snabbt kunna se om någon är online.

Tycker den är bra att ha.

Går det att se om någon är online via kompislistan även om man har funktionen "surfa osynlig" inkryssad?
Senast redigerad av SiSenior 2012-12-12 kl. 09:29.
Citera
2012-12-12, 09:40
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det är också en bra fråga. Känns lite som ett försök av FB att försöka lika forntida communitysiter (som så t.ex. lunarstorm och BDB) när man applicerar en "kompislista".
Går det att se om någon är online via kompislistan även om man har funktionen "surfa osynlig" inkryssad?
Nej. Jag tror inte att kompislistan behöver vara ömsesidig heller, så det enda man får är en vanlig lista över medlemmar man vill komma ihåg.
Citera
2012-12-12, 10:03
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Nej. Jag tror inte att kompislistan behöver vara ömsesidig heller, så det enda man får är en vanlig lista över medlemmar man vill komma ihåg.

Nej den behöver inte vara ömsesidig. Det känns dock fortfarande som en väldigt onödigt funktion när så få använder den. Flashback som hela tiden ska vara aktuellt och "fräscht" (utseendemässigt), borde ha svårt att motivera varför kompislistan finns kvar, när så få använder den.
Citera
2012-12-12, 10:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fast listan har sitt ursprung i vBulletin och har väl funnits lika länge som Flashback i dess nuvarande form.

Den kräver inga resurser och den underhålls inte.
De som inte vill använda den störs/påverkas inte öht av de som använder den.
Så vad skulle det vara för vits med att ta bort den?
Citera
2012-12-12, 10:17
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast listan har sitt ursprung i vBulletin och har väl funnits lika länge som Flashback i dess nuvarande form.

Den kräver inga resurser och den underhålls inte.
De som inte vill använda den störs/påverkas inte öht av de som använder den.
Så vad skulle det vara för vits med att ta bort den?

Det var mer än jag visste. Är det på det viset har jag större förståelse varför den finns kvar. Även om jag inte gillar det här med att den underlättar "övervakandet" av andra användare.
Citera
2012-12-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Precis, nästan alla större forum har någon funktion som hänger med. Jag håller med TS här, det är inte direkt en funktion som man lägger tid på att kolla. Det skulle vara något om Flashback gör det större med att ha "vänner".
Citera
2012-12-12, 21:01
Medlem
PacmanSwes avatar
haha jag har också suttit och kollat på den listan och undrat vafan man har den till. Jag har inte en enda kompis på den.
Citera
2012-12-12, 21:33
Medlem
Bassplays avatar
Haha! Jag har faktiskt äntligen skaffat 1 vän på den
Håller med om att det känns aningen onödigt, men klagar inte.. man måste ju inte direkt lägga till någon där.
Citera
2012-12-12, 23:20
Medlem
Spyrrans avatar
Jag använder denna funktion ibland, då det kan underlätta om man vill skicka pm till någon. Men jag förstår om många inte använder kompislistan överhuvudtaget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in