Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Hur är den typiske vänsterväljaren eller vänstermänniskan enligt dig? Finns det några kännetecken?
Min bild av vänstermänniskan är ungefär så här: ...
Jag tror du har en något aggressiv bild av vänstermänniskor. Framförallt kan man lägga in det i två lite snällare kategorier,
Välviljorna,
- De uppriktigt goda människorna som låter sina känslor går före i allting. De är väldigt empatiska och strävar efter att vara del i en väldigt bred gemenskap. Dessa människor är väldigt aktiva i hjälporganisationer och vill att världen ska bli super bra. -Hur det ska gå till? Men det är ju inga problem! Nedrusta det monetära systemet, ge kramar och se till att du alltid anpassar dig för din granne så kommer allting bli bra! De kallar sig själv feminister och arbetar för att allting ska vara unisex genom kvotering etc. men tycker Islam är en spännande religion som kan lära oss mycket. Kanske är denne med i djurens rätt, samtidigt som de tycker att halal slakt är en rättighet - att de religiösa köttätarna ändå ska kunna få sitt kött serverat efter att djuret har krälat runt i sitt eget blod i några minuter.
(Dessa tycker naturligtvis att allting är den starkes fel i alla sammanhang).
Sedan finns det en annan kategori...
Pallajobba,
De läser 320 poäng genus- & film-vetenskap i sökandet på vilka de själva är. Sen sitter jag där utan jobb och trivs ganska bra med det (
drönarbranschen!). Personen själv vill inte jobba och skiter fullständigt i det då det är bevkämmare att sitta hemma. Man är väl påläst om sina rättigheter och ser till att använda dom till varje pris, det existerar ingen moralisk förpliktelse till samhället, samhället har alla förpliktelser gentemot en själv.(Ofta curlade söner & döttrar till vänstervågen)
Exempelvis så har jag kompisar som har sett till att bli sparkade precis till de får a-kassa så att de ska kunna leva på bidrag. Den senare kategorin ska inte jämföras med personer som faktiskt hamnat utanför sjukförsäkringsystemet etc. Vilka jag ändå kan känna sympati för.