2012-12-11, 16:04
Medlem
sagostunds avatar
Hej! Är detta rätt forum? Känns lite malplacerat, men vem vet

Såhär är mitt läge.. Jag bor i Gävle, och ska till Sthlm torsdag denna vecka OCH torsdag nästa vecka. Tur och Retur samma dag båda gångerna.

Jag har EN gratisbiljett mellan Gävle och Upplands väsby. Så min tanke lyder:

Kan jag åka till Upplands väsby gratis torsdag #1 och då köpa något SL-kort vidare till Stockholm som räcker till nästa vecka också? Så gör jag samma sak torsdag #2, åker Gävle-Uppl Väsby (betalar dock då eftersom gratisbiljetten är använd) och sen använder jag mitt SL-kort igen!

Går det?? Finns något sånt SL-kort?? Kan ingenting om dessa storstadsbekymmer
Citera
2012-12-11, 16:34
Medlem
mittbehovs avatar
Upptåget från gävle kommer in på samma perrong som pendeltågen. Det är bara att kliva av upptåget och invänta pendeln mot stockholm. Kontrollanter syns väldigt sällan till. Eller så köper du sl-remsa på väsby station
Citera
2012-12-11, 17:53
Medlem
Eller så plankar du bara.
Citera
2012-12-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagostund
Hej! Är detta rätt forum? Känns lite malplacerat, men vem vet

Såhär är mitt läge.. Jag bor i Gävle, och ska till Sthlm torsdag denna vecka OCH torsdag nästa vecka. Tur och Retur samma dag båda gångerna.

Jag har EN gratisbiljett mellan Gävle och Upplands väsby. Så min tanke lyder:

Kan jag åka till Upplands väsby gratis torsdag #1 och då köpa något SL-kort vidare till Stockholm som räcker till nästa vecka också? Så gör jag samma sak torsdag #2, åker Gävle-Uppl Väsby (betalar dock då eftersom gratisbiljetten är använd) och sen använder jag mitt SL-kort igen!

Går det?? Finns något sånt SL-kort?? Kan ingenting om dessa storstadsbekymmer

Kolla på SL:s hemsida så får du se vilka periodkort de har.

Om du hade tänkt företa din resa mellan Gävle och Upplands Väsby med Upptåget så får du förresten tänka om, för här om dagen lades nätet om. Numer går SL-pendeln hela vägen till Uppsala. Det är möjligt att din biljett fortfarande gäller till Upplands Väsby, men bytet är i så fall i Uppsala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in