2012-12-11, 13:19
Medlem
Letat på Fass och allt man kan komma på men hittar inga direkta biverkningar av Kåvepenin.

Har sovit extremt dåligt nu fyra nätter i rad, vilket är lika länge som jag knaprat pillerna. Har provat nästan allt nu, har sovit både för lite, för mycket, åt andra hållet, med sällskap, inget hjälper! Blir en 8a whiskey innan jag ska sova ikväll.

Nu till frågan, är det någon som fått sömnproblem av Kåvepenin eller är jag ett särfall?
Citera
2012-12-11, 13:23
Medlem
NitGrits avatar
Var ett riktigt "halsflussbarn" när jag var yngre och käkade kåvepenin bra många gånger men aldrig fått några biverkningar på det. Du är ett särfall
Citera
2012-12-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitGrit
Var ett riktigt "halsflussbarn" när jag var yngre och käkade kåvepenin bra många gånger men aldrig fått några biverkningar på det. Du är ett särfall

FML
Citera
2012-12-11, 13:33
Medlem
xposures avatar
En enorm obehagskänsla i magen har jag fått vid alla tillfällen jag käkat pencellin.
Kom ihåg att om du blandar det med whiskey så kan tabletterna sluta fungera.
Citera
2012-12-11, 13:33
Medlem
Batman182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanBakOchFram
Letat på Fass och allt man kan komma på men hittar inga direkta biverkningar av Kåvepenin.

Har sovit extremt dåligt nu fyra nätter i rad, vilket är lika länge som jag knaprat pillerna. Har provat nästan allt nu, har sovit både för lite, för mycket, åt andra hållet, med sällskap, inget hjälper! Blir en 8a whiskey innan jag ska sova ikväll.

Nu till frågan, är det någon som fått sömnproblem av Kåvepenin eller är jag ett särfall?

Isåfall kan du ju lika gärna skippa tabletten. Har själv käkat kåvepenin men aldrig fått några sömnsvårigheter pga medicinen. Är antagligen nåt som sitter i huvudet på dig bara.
Citera
2012-12-11, 14:05
Medlem
Djuups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanBakOchFram

Den enda biverkningen jag fått av Kåvepenin är magont, aldrig något värre.
Citera
2012-12-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
En enorm obehagskänsla i magen har jag fått vid alla tillfällen jag käkat pencellin.
Kom ihåg att om du blandar det med whiskey så kan tabletterna sluta fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av Batman182
Isåfall kan du ju lika gärna skippa tabletten. Har själv käkat kåvepenin men aldrig fått några sömnsvårigheter pga medicinen. Är antagligen nåt som sitter i huvudet på dig bara.

Varför skulle ts skippa tabletten om han drack lite whiskey?

Alkohol påverkar inte effekten av medicinen.

http://www.1177.se/Jamtland/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Kavepenin/?ar=True

Verkar vara en liten myt det där med alkohol o penicillin
Citera
2012-12-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone

HON om jag får be!
Citera
2012-12-12, 13:09
Medlem
Batman182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone

Kände du dig stor nu när du va lite spydig? Min läkare sa till mig att alkohol förstörde effekten av tabletten, jag har då inget skäl att tro nåt annat. Det kan säkert vara så som du säger också (jag vet att du hänvisar till källa).
Citera
2013-02-19, 10:41
Medlem
Jag har ätit 2 800mg tabletter tre gånger om dagen i 5 dagar mot Impetigo, och har inte mått så illa och dåligt på många år. Jag blir illamående varje gång jag äter. Spydde två gånger andra dagen i kuren. Halsbrännan tog kål på mig andra, tredje och fjärde dagen. Sömnen är helt rubbad och jag sitter i skolan nu med en obehaglig känsla i magen upp till halsen.
Mina utslag är nästan helt läkta/torra och jag tänker inte fortsätta två dagar till med denna skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in