• 4
  • 5
2009-05-11, 08:21
Medlem
Harrypotheads avatar
Inte säker på om någon har skrivit detta men det går faktist att köpa snus/tobak när man är under 18 med denna tjänst, iallafall på Coop och liknande. Och det gäller då självscanning och liknande då man slipper en kassa med personal.
Citera
2009-05-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag är en självscannare *bekänner* och jag tycker att det är ett utomordentligt bra system. Bara grejen att man packar ner varorna direkt i kassarna och inte behöver hålla på och sortera på ett band för att sedan få till det på ett vettigt sätt, så att brödet inte hamnar under mjölken etc.

Jag har blivit kontrollerad tre gånger och en av gångerna hade jag handlat väldigt mycket... och då menar jag väldigt mycket. Det betydde då att jag skulle plocka upp alla mina varor som jag noggrant hade packat ner. Jag protesterade vilt och krävde att jag skulle få hjälp med att packa ner varorna igen för vinsten för mig är just att jag inte behöver packa varorna mer än en gång. Damen i kassan svarade vänligt att de inte hade personal som kunde hjälpa till. Jag fortsatte att protestera och ifrågasatte om det inte var så att scanningen egentligen var en personalbesparande åtgärd och i grund och botten inte alls särskilt kundvänligt.

Vi argumenterade fram och tillbaka en stund och det slutade med att det kom en person som packade upp och sedan packade ner mina varor.

Efter den händelsen har jag inte blivit kontrollerad igen . Nästa gång jag blir kontrollerad kommer jag att kräva samma sak under förutsättning att jag handlat mycket. För är det så att jag väljer en affär just för att matinköpen förenklas så accepterar jag inte att det ska vara krångligare för mig och ta längre tid. Det borde vara en självklarhet att det vid kontroller finns personal som ser till att inte försvåra alltför mycket för kunden.
Är du totalt efterbliven?
Citera
2009-05-11, 09:33
Medlem
Ingen självscanning här men dock självbetjäning vid kassorna. Underbart system där men packar kassarna direkt och slipper stå i kö. Dom har ju vågar under kassarna för att hela tiden mäta av och se om det diffar i vikt mot vad man har scannat in. Något som vet varför dom inte har något liknande vid ICAS självscanning? Skulle ju vara rätt enkelt att väga kassarna snabbt vid utcheckningen.
Citera
2009-05-11, 10:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrypothead
Inte säker på om någon har skrivit detta men det går faktist att köpa snus/tobak när man är under 18 med denna tjänst, iallafall på Coop och liknande. Och det gäller då självscanning och liknande då man slipper en kassa med personal.
I "min" Maxi-butik går det inte. Visserligen köper man snus och tobak i en förbutik, men öl finns ju inne i själva butiken. Då måste personalen vid utcheckningen bekräfta att jag har åldern inne, annars går inte köpet igenom.
Citera
2009-05-11, 11:26
Medlem
Harrypotheads avatar
Jag och min "lillasyster" testade själv det med coop innan jag flyttade för ca. åtta månader sen och då fungerade det vid obemannade kassor då man bara köper en slags biljett för att kunna hämta ut snuset i en såndär automat där man scannar in streck-koden.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in