2005-04-22, 21:28
Medlem
Farbror Sallads avatar
Jag tänkte jag skulle prova att röka lite cigarr ibland, eller kanske cigarill när man är på krogen, eller ute och dricker öl i nån park. Jag vill helst inte befatta mig med cigaretter, men ibland faller ju andan på. Att stoppa och tända en pipa kan vara lite bökigt, så en cegar kanske kunde vara nåt?
Rekommendera gärna nåt prisvärt, den som känner sig manad. Jag är ju ingen storrökare, så milda grejjer är bra, och ska det vara cegarer så ska de vara rätt små.
Citera
2005-04-22, 23:13
Medlem
tewmtens avatar
Har ingen koll själv, men på Brogers så har dom en hel del information om sina cigarrer och cigariller
http://www.brobergs.com
Citera
2005-04-22, 23:44
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tewmten
Har ingen koll själv, men på Brogers så har dom en hel del information om sina cigarrer och cigariller
http://www.brobergs.com
Brobergs är underbara! Betänk bara meningen; "Res aldrig bort en längre tid utan att ha någon som tittar till cigarrerna".
Citera
2005-04-27, 11:20
Medlem
Aioloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Jag tänkte jag skulle prova att röka lite cigarr ibland, eller kanske cigarill när man är på krogen, eller ute och dricker öl i nån park. Jag vill helst inte befatta mig med cigaretter, men ibland faller ju andan på. Att stoppa och tända en pipa kan vara lite bökigt, så en cegar kanske kunde vara nåt?
Rekommendera gärna nåt prisvärt, den som känner sig manad. Jag är ju ingen storrökare, så milda grejjer är bra, och ska det vara cegarer så ska de vara rätt små.

Om det ska vara milt, så ska det vara grovt. En tunn cigarr är starkare i smaken än en grov med samma innehåll. Jag skulle rekommendera en corona eller en robusto (storlekar, inte märken). När det gäller märken däremot, är Private Stock att rekommendera för den som vill prova på en bra cigarr men har tunn plånbok. Vill du röka cigariller kan du alltid testa Bellman Siesta, lagom storlek och helt ok pris. Undvik att köpa tunna cigariller som Café Créme o dyl, de är starkare.
Citera
2007-11-23, 09:28
Medlem
norgeskusts avatar
köp ett paket cafe creme oriental aroma cigariller, väldigt smaskens
Citera
2007-11-23, 09:49
Medlem
Kläppskogs avatar
Cigariller har jag aldrig klarat av. Hittar helt enkelt ingen som funkar för mig.
Precis som Aiolos påpekar så blir en grövre cigarr mildare. Det går även att lattja med fler olika blad i en fetare garre, så utrymmet för smak är liksom större.
Har du en humidor kan du köpa på dig större kvantiteter från exempelvis USA, för att komma ner ordentligt i pris. Annars blir det förstås att handla lösplugg hos din lokala hökare. Vilket i sig kan vara en trevlig ritual, om än avsevärt dyrare.
Kubaner känns överskattat om du är nybörjare och inte gillar starka cigarrer. Det finns många trevliga dominikaner med mycket smak men mer moderat styrka.
Testa dig fram lite. När du hittat något du gillar kan din tobakshandlare lättare guida dig vidare.
Citera
2007-12-30, 10:24
Medlem
AxelFoleys avatar
Pröva vanilj cigariller, det är riktigt gott under en krogrunda/förfest/fest! Finns flera märken att välja på hos de flesta tobaksaffärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in