2012-12-11, 20:34
Medlem
NejTillAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Just det, M*hler heter han.

Han står som gift i Ratsit, men bor inte i samma bostad som någon annan. Har han kanske erkänt för frun och hon därför dragit?
Citera
2012-12-11, 21:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NejTillAllt
Han står som gift i Ratsit, men bor inte i samma bostad som någon annan. Har han kanske erkänt för frun och hon därför dragit?
Jag tror att hon flyttade i förra vändan. Tråkig historia det hela. Om jag inte missminner mig fingrade han på sin dotters kompis. Låt så vara. Denne Julius är djupt alkoholiserad. Det kan delförklara handlandet hans...
Citera
2012-12-11, 21:56
Medlem
NejTillAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att hon flyttade i förra vändan. Tråkig historia det hela. Om jag inte missminner mig fingrade han på sin dotters kompis. Låt så vara. Denne Julius är djupt alkoholiserad. Det kan delförklara handlandet hans...

Det är trist när kyrkan inte agerar mer bestämt i sådana här fall. Arbetar man med människor ska man gå att lita på! Om prällen redan fingrat på en underårig borde han inte fått fler chanser att jobba som präst. Kyrkan förbrukar sitt förtroende hos allmänheten när de agerar mesigt och ger denna typ av medarbetare förnyat förtroende.
Citera
2012-12-12, 21:08
Medlem
En sån präst skall fråntas allt som har med kyrkans utövande att göra (jag är själv inte religiös och ännu mindre med i kyrkan) Men präster har stort förtroende från många människor, att missbruka ett sådant stort förtroende kan aldrig förlåtas. En sådan handling skall såklart inte förlåtas oavsett vem som gör det. Nä den prästen kan gott hängas ut, så får han väl be om syndernas förlåtelse och hoppas på det bästa, men det kan han göra innanför fängelsemurarna.
Citera
2012-12-12, 21:50
Medlem
TommyTurbos avatar
Så det är inte fylltratten Lennart Koskinen då?
Citera
2012-12-12, 23:52
Medlem
NejTillAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo

Du länkar tillbaka till denna tråd, blev det fel?
Citera
2013-03-12, 14:39
Moderator
Så fick han så sin dom, samhällstjänst och skadestånd:
Citat:
Flickorna ska varit i 11-årsåldern när prästens ofredande började.
Enligt domen ska han ha vid upprepade tillfällen under flera års tid ha rört vid flickorna på ett sätt som de säger kändes ”obehagligt”.
Mannen själv säger att han rört dem på huvudet, över axlarna och ner mot ryggslutet – men aldrig ”på rumpan” står det i domen från Gotlands tingsrätt.
Han förnekar all beröring av sexuellt slag.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16402212.ab

Citat:
I förhör har de båda flickorna berättat hur han tvingat en av flickorna att klä av sig naken och byta om framför honom, samtidigt som han fällt kommentarer om flickans kropp. Båda flickorna har vidare berättat för polisen att prästen på olika sätt har tagit på dem sexuellt, och ofredat dem på andra sätt.
http://www.expressen.se/nyheter/prast-domd-for-sexbrott-mot-flickor/

Han vidhåller att han varit "kramig" och "rört dem på huvudet (!), över axlar och ner mot ryggslutet". Men inget sexuellt <--- sällan jag använder den.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2013-03-12 kl. 14:43.
Citera
2013-03-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo

Onödigt att nämna hans namn i denna tråd. En mycket respektabel, intelligent och ödmjuk man.
Citera
2013-03-12, 16:23
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Onödigt att nämna hans namn i denna tråd. En mycket respektabel, intelligent och ödmjuk man.
Lennart har INGET med detta att göra (förutom att ha varit GM:s chef), men att kalla honom ödmjuk är att ta i.
Lagförd "man" har initialerna J.M och nämns vid fullständigt namn tidigare i tråden.
Citera
2013-03-12, 17:21
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Lennart Koskinen är nog så långt från din beskrivning man kan komma. Lennart Koskinen är en elak fyllbult och kvinnokarl (en tidsfråga innan han åker dit för horköp, dock så lär köpen ske i Köpenhamn för undvikande av att åka fast).
Citera
2013-09-26, 13:49
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
En 55-årig gotländsk präst antastade sin dotters kompisar hemma i villan.

Nu döms han i hovrätten till samhällstjänst och skadestånd.

De höjer samtidigt skadeståndet till en av flickorna till 20 000 kronor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17547548.ab
Citera
2013-09-26, 14:07
Medlem
http://www.gothem.nu/hantigothem/auktion.html

Alltså. St*n-Åk* St*nström som nämns i det här bladet tillsammans med J*li*s M*hl*r vet jag var förtjust i småpojkar när han jobbade som kurator på en skola på Gotland i slutet av 80- början av 90-talet. Han lär ha dömts för det också.
Lika barn leka bäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in