2012-12-10, 16:24
Medlem
Trizoxs avatar
Tjena Flashback! Ska fatta mig så kort som möjligt. Jag och mina polare var ute på krogen i lördags och jag och min ena polare hittade varsitt ragg (dem två tjejerna kände varandra) . Det började med att vi pratade sen så strulade jag och denna tjejen ganska mycket av kvällen. Hon gick och dansade ibland men när jag kom och visade mig jämte dansgolvet så kom hon direkt till mig och gav mig en puss.

Men iallafall så blev klockan 2 och stället stängde, min polare och hans ragg åkte hem. Jag och mitt ragg umgicks, pratade, pussades och ah you name it till klockan 4 på morgonen ungefär. Vi gick skilda vägar för att bådas föräldrar och syskon var hemma.

Hon addade mig på Facebook och vi hördes av igår (söndags). Pratade lite om vad vi gjorde och sådär allmänt snack. Men nu känns de lite som att hon dissar mig, är allmänt dryg typ off på något vis. Hon berättade även på lördagskvällen att hon var oskuld och hade svårt att lita på killar. Kan detta som jag uppfattar som "drygt" vara en liten grej från henne för att hon har svårt att lita på killar ? Hur ska jag fortsätta med denna tjej ? Jag gillade henne verkligen och kan tänka mig henne som flickvän.

Men nu är man ju där när man undrar ska jag skriva till henne IGEN på facebook och tro att jag är jobbig eller ska jag fråga om hennes nummer ? ska jag vänta några dagar tills jag skriver till henne igen ? Vore jävligt tacksam för svar!
Citera
2012-12-10, 16:29
Medlem
Bjud ut henne på en dejt?

Förstår att det är drygt för henne om du sitter och velar fram och tillbaka och frågar hur hon mår, vad hon gjort, vad hon ska göra osv. Är du intresserad så fråga om ni ska träffas över en bit mat ute på stan!

Alternativt dubbeldejt med hennes och din kompis. Ifall de nu blev mer än ett ONS för dem.
Citera
2012-12-10, 16:36
Medlem
Trizoxs avatar
Okej, men hur länge ska jag vänta ? Jag hatar att verka desperat hur mycket man än vill ha tjejen liksom.
Citera
2012-12-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trizox
Okej, men hur länge ska jag vänta ? Jag hatar att verka desperat hur mycket man än vill ha tjejen liksom.
Hur mycket har du skrivit med henne?

Skriv att du tycker att hon verkar vara en väldigt fin människa, och att du skulle vilja träffas igen över mat (skriv då fan inte filmmys eller liknande aktivitet hemma hos dig eller henne), och att du vill ta det lugnt och se vart det leder.

Ifall du har suttit och spammat hon hela dagen så skulle jag ha väntat en eller två dagar efter det bara för att inte vara för på.
Du får dock dra en egen tolkning när det är okej för dig att fråga ut henne. Formulera dig bara snyggt och visa att du respekterar att hon har svårt att lita på killar så ska det nog gå bra.

Lycka till!
Citera
2012-12-10, 16:46
Medlem
Trizoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icandoit
Hur mycket har du skrivit med henne?

Skriv att du tycker att hon verkar vara en väldigt fin människa, och att du skulle vilja träffas igen över mat (skriv då fan inte filmmys eller liknande aktivitet hemma hos dig eller henne), och att du vill ta det lugnt och se vart det leder.

Ifall du har suttit och spammat hon hela dagen så skulle jag ha väntat en eller två dagar efter det bara för att inte vara för på.
Du får dock dra en egen tolkning när det är okej för dig att fråga ut henne. Formulera dig bara snyggt och visa att du respekterar att hon har svårt att lita på killar så ska det nog gå bra.

Lycka till!

Tja vi skrev "Puss godnatt <3" första gången och detta var när vi precis sagt hej då i lördagskväll. Igår så skrev vi en liten stund och hon övergick sedan till "kram" när vi sa hej då. Alltså det känns lite mesigt av mig att dra upp hur fin hon är (vilket hon redan vet), känns väldigt desperat av mig men kan kolla av läget. Nej usch! Ingen filmmys, vet mycket väl vad det betyder.
Citera
2012-12-13, 16:53
Medlem
Citat:
Tja vi skrev "Puss godnatt <3" första gången och detta var när vi precis sagt hej då i lördagskväll. Igår så skrev vi en liten stund och hon övergick sedan till "kram" när vi sa hej då. Alltså det känns lite mesigt av mig att dra upp hur fin hon är (vilket hon redan vet), känns väldigt desperat av mig men kan kolla av läget. Nej usch! Ingen filmmys, vet mycket väl vad det betyder.
Ta inte avslut som "puss" "kram" "<3" seriöst och spekulera kring dem.
Jag avslutar nästan alla mina samtal med tjejer såhär: "Ja men vi får ta och höras någon annan dag, ska iväg nu. Puss hej".
Detta gäller även de tjejer där vi båda vet att vi enbart är vänner, och de avslutar sina samtal på samma sätt.

Dra inte upp hur fin hon är då. Säg bara att du hade väldigt trevligt senast och gärna skulle vilja träffa henne igen vid valfri aktivitet någonstans offentligt.

Du har inte gått vidare sen sist jag skrev då?
Citera
2012-12-13, 20:25
Medlem
Citat:

Vad vill du annars göra med tjejen?
Citera
2012-12-13, 21:44
Medlem
eleven7s avatar
Som någon annan skrev så ska du bjuda ut henne. Gör det imorgon. Ge henne förslag på en dag nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in