2005-04-22, 13:12
Medlem
Hoppas ni kan hjälpa mig.
Jag har fått ett utslag på pungen, det är som en liten prick. Den är röd.
Vad kan det här vara? KAN det vara ett skavsår? Det ligger precis vid låret faktiskt. Jag är inte så gammal än och har än så länge bara haft sex med kondom. Tacksam för svar.
Citera
2005-04-22, 13:15
Medlem
LadyTieras avatar
det kan vara en inflamerad talgkörtel. så länge den inte sprider sig, växer eller gör skitont kan du vara lugn
Citera
2005-04-22, 13:17
Medlem
Jag ifrågasätter dig inte, men är du helt säker? I såna fall avvaktar jag med att besöka läkare.

Tack för svaret!
Citera
2005-04-22, 13:20
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Jag ifrågasätter dig inte, men är du helt säker? I såna fall avvaktar jag med att besöka läkare.

Tack för svaret!
eftersom jag inte tittat på just din pung kan jag givetvis inte vara helt säker, men ja, jag har sett det du beskriver irl och det kan svida och göra lite ont men går över så småningom.

som sagt sprider det sig, gör skitont eller svullnar, då ska du söka läkare, skulle inte ora mig för en liten röd prick, är nog troligen en talgkörtel eller hårsäck
Citera
2005-04-22, 13:25
Medlem
Ok! Som sagt, tack så mycket för svaret.
Citera
2005-04-22, 13:26
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Ok! Som sagt, tack så mycket för svaret.
np
Citera
2009-06-01, 23:22
Medlem
Hej nu känner jag mig ordentligt omogen genom att bumpa denna på tok för gammla tråd. Men jag gör det istället för att starta en ny, jag förmodar att det handlar om samma sak, nämligen sån där prick.

Dock är min inte röd utan Vit och stor, den har varit där ett jääävla tag utan att ge med sig det minsta, har försökt läsa på lite genom att googla, och funnit viss information, med denna information hade jag tänkt att få den att ge med sig, men ICKE! . Utan den är fortfarande stor, smarrig och förmodligen riktigt motbjudande vid eventuellt besök där nere.

Så jag tar gärna emot tips på hur ni fått bort dessa, och om det nu mot förmodan är något annat än talgkörtel (?) så vad är det?

Förstår att det kan vara svårt utan bild, men jag undviker helst det ämnet faktiskt.. tills vidare ivf

Jag är också emot onödiga läkarbesök så detta undviks gärna om det finns något fin huskur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in