Ja.. Tidigare har jag helt enkelt haft en för dålig ekonomi för att äta på riktig restaurang med barnen. (12 resp. 14 år) men då jag äntligen klarat av att betala tillbaka alla lån förra månaden har jag nu en lucka på 7-8000 att använda för att ge mina barn den bästa uppväxten de kan få. Så jag vill fira detta med att äta något gott.. Kan ni ge tips på restauranger som är barnvänliga men ändå håller bra klass? Tänkte julbord men kanske annat? Barnen älskar all slags mat.
Låt barnen vara med och välja restaurang. Vet inte vilken stad du bor i men finns det ett flertal restauranger att välja mellan kan det vara kul att kolla deras hemsidor, läsa menyer osv.
Jag har själv två matglada barn som älskar att äta ute (något som jag liksom du inte har råd med för ofta) men vi brukar planera besöket innan och göra så stor "happening" av det som möjligt.
F.ö en väldigt fin tanke av dig, att fira med dina barn nu när din ekonomi rättat till sig!
Julbord brukar inte vara prisvärt med barn, de tar oftast lite prinskorv och köttbullar och från gottebordet, och i den åldern brukar de få betala fullt pris.
Mina söner gillade bla:
Hard Rock Cafe
Jensens böfhus
Asienbuffé
Köttfondue