2012-12-08, 22:06
Medlem
yamahafs1s avatar
Hejsan den 4/12 2012 klockan 8:20 hade jag ett möte hos tandläkaren då jag skulle ta bort en tand. fick bedövning dom drog tanden. bedövningen släppte 70 %. dagarna gick tills idag så är den vänstra delen av min tunga fortfarande bedövad. känner inte om jag råkar bita i den så det blöder... har dom nuddat en nerv eller vad fan har dom gjort ? behöver bli jävligt förbannad för jag kan inte känna smaken på vänstra delen på min tunga. någon som råkat ut för samma sak ? om detta inte släpper snart tänker jag kontakta en advokat.

Mvh Yamahafs1
Citera
2012-12-08, 22:09
Medlem
Adversariuss avatar
Varför hör du inte av dig till din tandläkarmottagning och frågar?
Citera
2012-12-08, 22:10
Medlem
yamahafs1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Varför hör du inte av dig till din tandläkarmottagning och frågar?

min tandläkare är på semester. borta tills den 14:e
Citera
2012-12-08, 22:15
Medlem
dekanmis avatar
När jag blivit bedövad har allt försvunnit på ett par timmar. Jag skulle nog ringt 1177 och pratat med dem...

Låter inte normalt att det inte släppt efter 4 dagar i alla fall.
Citera
2012-12-08, 22:37
Medlem
Depors avatar
Om det har fått fyra dagar så låter det som att något kan ha gått snett. Du har inga andra men? Som svullnader eller brustna blodkärl vid kinden?
Citera
2012-12-08, 23:19
Medlem
yamahafs1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depor
Om det har fått fyra dagar så låter det som att något kan ha gått snett. Du har inga andra men? Som svullnader eller brustna blodkärl vid kinden?

nej dock är min tunga mycket röd på ställena jag inte kan känna på.
Citera
2012-12-08, 23:20
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamahafs1
min tandläkare är på semester. borta tills den 14:e
Du lär ju fortfarande kunna höra av dig till mottagningen. De kan nog, tro det eller ej, ge mer professionella råd än Flashback.
Citera
2012-12-09, 00:23
Medlem
Tainted87s avatar
vanlig lokalbedövning som dom använder på tandläkarn släpper inom ett par timmar. Men om området är rejält svullet så kan det ju såklart medföra ett känselbortfall. ring 1177 som de andra skriver för att vara säker, dom har större koll.
Citera
2012-12-09, 00:42
Medlem
NeonCrosss avatar
Din tandläkare har skadat nerven där de drog ut tanden. Min morsa hade samma problem, hon känner sig fortfarande bedövad, efter 5 månader.
Citera
2012-12-09, 01:33
Medlem
Du får nog ta och kontakta dom eller åk till närmaste vårdcentral.

Borrade i en tand för 1 år sedan hos tandläkaren och bedövningen jag fick på morgonen släppte helt senare på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in