2012-12-08, 15:11
Bannlyst
Tjena Flashback

Kan inte slita ögonen från en, i mina ögon, otroligt vacker tjej i min klass. Känner henne inte närmare men har pratat med henne ett par gånger och vi har arbetat tillsammans med ett par uppgifter. Har uppfattningen att jag har gett ett gott intryck på henne då hon har inlett samtal samt uppträtt mycket trevligt. Utseendemässigt och socialt är vi helt klart på liknande nivå.

Hur gör jag för att gå vidare? Alla tips uppskattas, speciellt från kvinnliga Flashbackare. Hur hade ni själva viljat bli bemötta av en kille i den situationen?

Ha en trevlig kväll!
Citera
2012-12-08, 15:17
Medlem
Får man fråga vilken årskurs ni studerar?
Citera
2012-12-08, 15:23
Medlem
CockneyRejects avatar
försök luska ut vad hon tycker om dig gör inget förhastat om du inte är säker på att hon gillar dig tillbaka!
Citera
2012-12-08, 15:23
Medlem
lolumadbros avatar
Sådana situationer är svåra, men om ni konverserar om allt möjligt; dvs inte enbart skolarbetet så är det en bra början. När jag läser din (TS) text så får jag mer uppfattningen om att det handlar om högskole/universitets studier, och inte gymnasiala studier. Men kan missta mig..

Men TS behöver inte fråga ut enbart henne, om ni är en grupp som har arbetat tillsammans, kanske du kan bjuda in alla till en förfest för att senare gå ut på krogen eller liknande..
Ta då tillfället i akt och prata med henne om allt och inget, (lyssna.... Har jag hört ska vara bra...urk)..

Inte det bästa tipset kanske, men brukar alltid fungera med att dra ihop något
Citera
2012-12-08, 15:41
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
Sådana situationer är svåra, men om ni konverserar om allt möjligt; dvs inte enbart skolarbetet så är det en bra början. När jag läser din (TS) text så får jag mer uppfattningen om att det handlar om högskole/universitets studier, och inte gymnasiala studier. Men kan missta mig..

Men TS behöver inte fråga ut enbart henne, om ni är en grupp som har arbetat tillsammans, kanske du kan bjuda in alla till en förfest för att senare gå ut på krogen eller liknande..
Ta då tillfället i akt och prata med henne om allt och inget, (lyssna.... Har jag hört ska vara bra...urk)..

Inte det bästa tipset kanske, men brukar alltid fungera med att dra ihop något

Lyssna på denna mannen. Dra med henne på nån fest och försök få ensamtid med henne : )
Citera
2012-12-08, 15:59
Medlem
Fiffelsaxs avatar
Om inte annat så frågar du bara om inte hon vill dra ut och fika eller så?
Kanske lite fag, men vissa tjejer gillar att man är lite rak ibland

Dessutom behöver inte "fika" att man ska ligga eller gifta sig. Bara att man ska lära känna varandra bättre
Citera
2012-12-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbruari
Tjena Flashback

Kan inte slita ögonen från en, i mina ögon, otroligt vacker tjej i min klass. Känner henne inte närmare men har pratat med henne ett par gånger och vi har arbetat tillsammans med ett par uppgifter. Har uppfattningen att jag har gett ett gott intryck på henne då hon har inlett samtal samt uppträtt mycket trevligt. Utseendemässigt och socialt är vi helt klart på liknande nivå.

Hur gör jag för att gå vidare? Alla tips uppskattas, speciellt från kvinnliga Flashbackare. Hur hade ni själva viljat bli bemötta av en kille i den situationen?

Ha en trevlig kväll!

Gör inget förhastat i början bara. Du måste försöka känna in hennes signaler och få lite ensamtid med henne. Hemmafester som ordnas kan du säkert luska fram av polare om hon ska dit eller inte, närma dig där och ta kontakt lite långsamt.
Eftersom att hon går i din klass kommer du förhoppningsvis ha grupparbeten eller liknande och då kan du försöka hamna med denna tjej. Du ska inte för den delen flirta med henne skitmycket på lektionen men hinta lite/säg någon gullig sak så kanske hon får upp ögonen för dig.

Flirta inte på lektionstid utan försök få lite tid med henne utanför skolan
Går hon på någon idrott? Besök henne när hon har träning?
Spelar hon instrument? Fråga om ni kan göra nåt efteråt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in