2005-04-22, 01:42
Medlem
Går för närvarande på anti-depp, Fluoxetin 20mg/dag.

Vilka droger är bra/dåliga att andvända tillsammans med detta? Om man skippar tabletten i en tag eller två, är det ingen fara med droger då osv..

Vet att man inte bör ta droger om man inte är psykiskt stabil, men det är jag, har bara för låga serotinin-nivåer.

Alkohol går bra, förutom att jag har en förmåga att bli trött i början av fyllan, men sen försvinner det.

Så, all fakta ni har om fluoxetin och droger, bring it on!
2005-04-22, 01:42
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) "Kan Jag blanda det här"-tråden Tips: http://www.drugs.com/drug_interactions.html /låst
2005-04-22, 07:46
Medlem
Byggare_buses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aproxxx
Går för närvarande på anti-depp, Fluoxetin 20mg/dag.

Vilka droger är bra/dåliga att andvända tillsammans med detta? Om man skippar tabletten i en tag eller två, är det ingen fara med droger då osv..

Vet att man inte bör ta droger om man inte är psykiskt stabil, men det är jag, har bara för låga serotinin-nivåer.

Alkohol går bra, förutom att jag har en förmåga att bli trött i början av fyllan, men sen försvinner det.

Så, all fakta ni har om fluoxetin och droger, bring it on!

Med Prozac behöver du inte oroa dig. Skippa inte tabletten, ta den varje dag.
2005-04-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggare_buse
Med Prozac behöver du inte oroa dig. Skippa inte tabletten, ta den varje dag.

Har inte Prozac, men det kanske är samma aktiva ämne i prozac som i alla andra antidepp? :S
2005-04-22, 12:08
Medlem
organiss avatar
jag går på samma dos fluoxetin som du och jag kan säga att E festerna är inte lika roliga längre... om du råkar glömma en dag eller två har ingen betydlse för din behandling men det är INTE tillräckligt för att du ska få bättre rus på droger..
när jag ville käka E var jag tvungen att ha uppehåll en månad på mina fluxxar då funkar det, men det suger i det fallet att det är jobbigt att gå på dom igen
2005-04-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av organis
jag går på samma dos fluoxetin som du och jag kan säga att E festerna är inte lika roliga längre... om du råkar glömma en dag eller två har ingen betydlse för din behandling men det är INTE tillräckligt för att du ska få bättre rus på droger..
när jag ville käka E var jag tvungen att ha uppehåll en månad på mina fluxxar då funkar det, men det suger i det fallet att det är jobbigt att gå på dom igen

Då vet vi att fluoxetin + E inte är en bra blandning. Nu är frågan, hur är det med CB, svamp, HBW, RC's osv.
2005-04-22, 13:49
Medlem
organiss avatar
Citat:
Då vet vi att fluoxetin + E inte är en bra blandning. Nu är frågan, hur är det med CB, svamp, HBW, RC's osv.
CB är inga problem rusmässigt. om du är en storrökare kan det dock slå ut medecinen lite så du inte får ut nåt av den.
svmp inga problem, HBW inga problem. RCs vill jag ej svara för men prova du.. jag tror inte det ska vara några problem
2005-04-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av organis
CB är inga problem rusmässigt. om du är en storrökare kan det dock slå ut medecinen lite så du inte får ut nåt av den.
svmp inga problem, HBW inga problem. RCs vill jag ej svara för men prova du.. jag tror inte det ska vara några problem

Seriöst? Det var ju jävla goda nyheter ;D Blir tripparna sämre eller det är som det brukar?

Hur upplever du alkohol + fluoxetin? Samma som jag att man blir trött i början?
2005-04-22, 18:29
Medlem
organiss avatar
du får vanliga trippar.. dock lsd tror jag mig har hört att det inte passar med fluoxetin av nån anledning.
jag dricker sällan alkohol men nja jag vet inte ja, det är kanske nåt du fått för dig :P
2005-04-25, 17:05
Medlem
Lurad slavs avatar
Allt som frisätter serotonin får minskad effekt (t.ex. E). Däremot minskar SSRI-preparat E:s toxicitet.
2005-04-25, 17:09
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Har inte Prozac, men det kanske är samma aktiva ämne i prozac som i alla andra antidepp? :S
Fluoxetin innehåller prozac, det mesta ska funka ändå förutom då E
2005-04-25, 19:49
Medlem
organiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorrissonE
Fluoxetin innehåller prozac, det mesta ska funka ändå förutom då E
mm men det är illa nog, E is the shit... allways
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera