2012-12-08, 02:37
Medlem
Weeruuns avatar
Hej! Jag och min flickvän har varit tillsammans i cirka 5 år. Ganska långt förhållanden för att bara vara 19 år nu.

Där problemet ligger är att hon pratar med andra killar på ett flörtigt och lite sexuellt sätt.

Det hela började redan efter att vi hade varit tillsammans i 6 månader, då började hon prata med någon snubbe. När jag såg hennes sms till honom så sa jag åt henne att lägga ner det där för jag blir sårad när hon pratar med andra killar på det viset.
Hon slutade prata med den killen.

Cirka 1,5 år senare så började hon prata med en annan kille som gick på hennes skola. När jag fick reda på det så blev jag extremt ledsen och arg för att skolan låg 15 mil från mig, så jag hade inte en aning om vad som kan ha pågått där. JAf bad henne sluta sms och chatta med honom, hon lovade att aldrig mer skriva till honom. Men bara en vecka efter det så fick jag se vad dom chattat om på Facebook. Det stod bland annat att det va kul att sova ihop.

När jag såg det så blev jag vansinnig och åkte hem till henne och packade mina saker och stack. Men kort där efter så förlät jag henne, som den pussy jag är.

Sen dess har hon inte pratat med honom eller någon annan på en förvånansvärd lång tid.
Men det är inte slutar inte än...

För ett halv år sedan så hade hon tydligen varit ute på omegle och chattat med någon random från Sverige. Dom bytte nummer och började sms hela jävla tiden, dom skrev hjärtan jämt och ständigt till varandra, talade om för varandra hur dom skulle tillfredsställa varandra och hon skickade en bild på sig själv... NAKEN.

Jag fick henne att lägga ner pratat med den killen också, men det krävdes mycket för att kunna förlåta henne.

Sen senast förra veckan så fick jag reda på att hon skickat en nakenbild på sig till denna killen som gick på samma skola som henne (den hon sov ihop med).
Har inte sagt något till henne om det, orkar inte tjafsa om det typ.

Så vad ska jag göra för att få henne att respektera mig och det jag säger åt henne? För jag tycker inte det hon gör är okej.

Ber om ursäkt om det jag skrivit är lite konstigt, sitter på mobil.
Citera
2012-12-08, 02:43
Medlem
Bassplays avatar
Förstår det här med att man kan gilla någon även att allt inte är perfekt, hon kanske inte alltid varit sån.

Synd om dig ärligt talat, men du förtjänar bättre, gör slut!
Låter inte som att hon kommer sluta hålla på sådär.
Citera
2012-12-08, 02:48
Medlem
micaeles avatar
Hur mycket ska vi satsa på att hon inte är trogen mot dig? Att du ens orkar bry dig om en tjej som denna är fascinerande.
Citera
2012-12-08, 02:48
Medlem
Zelogaths avatar
Hon respekterar inte dig av den enkla anledningen att du inte respekterar dig själv.

Att du hela tiden låter henne bete sig svinigt och sedan förlåta henne visar bara att hon kan göra vad fan hon vill, du kommer ändå kyssa hennes fötter by the end of the day.

Du har dessutom dåligt självförtroende och kontrollbehov, du beter dig som en jävla polis som snokar upp allting hon håller på med.
Även fast hon beter sig som en idiot så ger det dig inte rätten att slå hål på hennes integritet.

I ett seriöst förhållande så handlar allting om kommunikation och att lita på varandra.
Det betyder att man inte snokar i varandras privatliv i tid och otid- ja, man har faktiskt privatliv även fast man har ett förhållande.

Handlingar ska ha konsekvenser, man är alltid ansvarig för vad man gör.

Personligen så hade jag dumpat tjejen, raderat numret och aldrig tagit kontakt med henne igen.
Sedan hade jag ägnat mig åt saker jag tycker är kul, bli bra på något, och jobba på självförtroendet.

Sluta vara en sån toffel, och ge dig själv lite respekt- annars ska du inte förvänta dig att andra ska visa dig någon respekt.

Att det har gått en smärre tid mellan saker som du har "upptäckt" betyder inte att hon har försökt skärpa sig, hon har bara ägnat sig åt sitt flörtande på sätt som du ännu inte har kunnat kolla upp.
Inse fakta att hon inte har något intresse av att vara dig trogen och fortsätta förhållandet ordentligt.

Förvänta dig en dålig ursäkt från hennes sida, troligtvis kommer den vara riktad mot dig, att det är ditt fel.
Att ett förhållande går åt helvete är allt som oftast båda parternas fel.
I detta fallet är det tydligt, då hon uppenbarligen inte kan sluta flörta med andra, och du känner ett ständigt behov av att snoka i allt hon gör för att se till att hon "håller sig på mattan".
Lyd mitt råd, gör slut.
Ni kommer aldrig kunna laga detta.
Citera
2012-12-08, 02:50
Medlem
TheUnholys avatar
Tyvärr finns det nog inte så mycket du kan göra, once a cheater som det heter.
Men framförallt förtjänar du fan så mycket bättre än någon som inte ens kan behålla kläderna på för eran kärleks skull.

Jag vet hur det är att bry sig mer om sin relation än sin partner, det är fan inte kul. Allvarligt alltså, väx upp tjejer!!
Citera
2012-12-08, 02:51
Medlem
Weeruuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay

Synd om dig ärligt talat, men du förtjänar bättre, gör slut!
Låter inte som att hon kommer sluta hålla på sådär.

Göra slut känns inte som en bra idé. För hon skulle bli väldigt ledsen och jag skulle också bli väldigt ledsen.
Citera
2012-12-08, 02:59
Medlem
Weeruuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath

Du har dessutom dåligt självförtroende och kontrollbehov, du beter dig som en jävla polis.

Kan erkänna att jag varit lite av en polis dom två första åren typ. Men dom två senaste gångerna hon flirtat med andra killar har jag märkt på henne att det varit något lurt och fått fram sanningen.
Citera
2012-12-08, 03:00
Medlem
Klart att du skulle bli ledsen om det tog slut, man brukar bli det efter ett uppbrott. Men din flickvän har uppenbarligen ingen respekt för dig och kommer aldrig att få det heller om du låter henne bete sig precis som hon vill utan konsekvenser. Om du lämnar henne nu har du i alla fall liiite värdighet kvar.
Citera
2012-12-08, 03:03
Medlem
Fiffelsaxs avatar
Påminner mig om ett förhållande jag har haft. Dumpade min partner som satan... Visade vart skåpet skulle stå... Men nu typ 1 år efter vårt förhållande är denna människa på mig hela tiden och vill ligga och skriva söta saker hela tiden. Detta monster kan inte släppa mig för denne förstod sina problem och vilka fel som denne gjort.

Alltså...
Gör slut med henne nu... Vänta... Och hon tar kontakt med dig igen. Och då får du ligga och vara glad.

Men bli inte kär igen bara xD
Citera
2012-12-08, 03:05
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weeruun
Göra slut känns inte som en bra idé. För hon skulle bli väldigt ledsen och jag skulle också bli väldigt ledsen.

Citat:
Kan erkänna att jag varit lite av en polis dom två första åren typ. Men dom två senaste gångerna hon flirtat med andra killar har jag märkt på henne att det varit något lurt och fått fram sanningen.
Jag tycker du gott kan skylla dig själv, fortsätta i samma stil och låta det barka åt helvete.
Vad exakt var det du hade hoppats på att du skulle få för hjälp här i tråden?

Du får det enda vettiga konstaterat för dig, men du är ju fortfarande fast i toffelrollen.
Är du lycklig med att ständigt lyda under henne?
Låta henne behandla dig precis hur hon vill?
Vi kan väl båda vara överens om att hon egentligen skulle kunna ta med sig en annan kille hem, men lik förbannat så hade du stannat kvar?

Återigen- är detta något du tycker att du kan finna dig i och förtjänar, by all means, don't try to change it.

Förstår du inte att det är ett sjukligt beteende från din sida, och ett svinigt beteende från hennes sida, så kan jag inte göra mer här.
Begrunda det jag har sagt och sov på saken.

Lycka till!
Citera
2012-12-08, 03:05
Medlem
Hassebosse47s avatar
Tycker du ska filma när ni ha sex och sprida filmen som grekisk löpeld bland hennes kompisar för att såra henne som hon tydligen sårat dig!

Din flickvän respekterar tydligen inte erat förhållande. Det måste ta slut (enligt mig), att bli sår gång på gång av samma brud som man även älskar, det förstör en psykiskt!
Ta mod och gör slut med henn!
Citera
2012-12-08, 03:06
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Hej! Jag och min flickvän har varit tillsammans i cirka 5 år. Ganska långt förhållanden för att bara vara 19 år nu.

text...

Du är ung och i den ålder ska man inte stadga sig utan leva livet, antagligen som din flickvän gör bakom ditt rygg.

För ert bästa, gör slut och inse relationen är över...

mvh M
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in