2012-12-08, 02:13
Medlem
FrankBooths avatar
Som topic säger, varför ska jag vara drogfri? Många sagt till i stil med "Väx upp" och "är det inte dags att göra något vettigt i stället?". Varför? Jag mår mentalt sett bra och har vänner som jag umgås med som inte nyttjar droger och det funkar utmärkt, samt att jag nyttjar inte droger för att fördriva tiden eller fly vardagen utan i tar droger rekreations syfte utan att bli beroende dvs jag måste inte nyttja droger för att jag känner att jag måste och då har jag ändå tagit droger som till exempel: kokain, amfetamin, bensodiazepiner, opiater, haschisch, marijuana. Men jag har aldrig injicerat något och tänker heller inte göra det, det lockar helt enkelt inte.

Så varför ska jag sluta med droger när min vardag funkar lika bra som en vanlig svensson? Jag är singel, dejtar tjejer lite nu och då och både tjejer som röker på och och dom som inte gör det. Varför ska jag vara drogfri när ingen tar skada? Jag tvingar aldrig något att testa, fråga en gång och vill dom inte så frågar jag inte en andra gång. Ge mig en anledning till varför jag ska sluta, motivera!
Citera
2012-12-08, 02:22
Medlem
Du nämner en del droger som prövats på. Men vad använder du regelbundet i rekreations syfte då ?
Citera
2012-12-08, 02:47
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mskin
Du nämner en del droger som prövats på. Men vad använder du regelbundet i rekreations syfte då ?

Det är väldigt oregelbundet när det är rekreations syfte. Det kan gå månader i mellan tillfällena.
Citera
2012-12-08, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBooth
Det är väldigt oregelbundet när det är rekreations syfte. Det kan gå månader i mellan tillfällena.

Isf tycker jag inte det spelar någon roll. Så länge ekonomin håller och du inte fastnar helt ser jag inte vad som är problemet med det.
Citera
2012-12-08, 03:16
Medlem
Boa-Ormens avatar
Jag är som dig.. Men ingen i min gemenskap klagar på mig. Kanske går lite ryken men inget jag bryr mig om, Kan inte kalla mig själv pundare för att jag inte är beroende av något kan gå veckor utan att jag tar något. Men röker mest Cannabis.

Så tycker inte att du ska sluta när du ändå kan leva ett "svensson" liv.
Citera
2012-12-08, 06:43
Medlem
ett fint citat som passar in här

"bara döda fiskar följer strömmen"

Så länge du ditt bruk inte går över sno, eller göra våldsbrott för att få tag i dina droger, sålänge du kan sköta ditt liv så gör vad du vill
Citera
2012-12-08, 10:09
Bannlyst
Även om du använder det i rekreationssyfte en gång 14de dag så går toleransen upp. Funderar själv på att nyttja någon drog en dag i månaden när jag e drogfri. Det kanske går. Om det blir så är en annan sak. Men det är en falsk morot för att bli drogfri för mig.
Citera
2012-12-08, 13:28
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Även om du använder det i rekreationssyfte en gång 14de dag så går toleransen upp. Funderar själv på att nyttja någon drog en dag i månaden när jag e drogfri. Det kanske går. Om det blir så är en annan sak. Men det är en falsk morot för att bli drogfri för mig.

Eftersom jag nyttjar det väldig oregelbundet dvs det kan gå 5 dagar i mellan upp till månader, det är inte ovanligt att går 1 till 2 månader, i bland ännu längre i mellan. Det beror på vilket humör jag är på helt enkelt.

Vad är din anledning till att sluta? 1 gång i månaden är inte mycket, men om du pratar om saker som heroin så finns det en viss förståelse.
Citera
2012-12-08, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBooth
Eftersom jag nyttjar det väldig oregelbundet dvs det kan gå 5 dagar i mellan upp till månader, det är inte ovanligt att går 1 till 2 månader, i bland ännu längre i mellan. Det beror på vilket humör jag är på helt enkelt.

Vad är din anledning till att sluta? 1 gång i månaden är inte mycket, men om du pratar om saker som heroin så finns det en viss förståelse.

Haha, vadå det har förstört hela mitt liv. Det blev dagligt bruk av amfetamin fort, sen heroin efter att ha träffat en tjej från usa som var heroinist. Men hon e död nu Od. 11 år sen. Dock träffat nya och familj. Men utbildningen och jobbet åt helvete, och statusen. That's a high price to pay.
Citera
2012-12-09, 13:00
Medlem
HighTemplars avatar
Har man ett hälsosamt bruk som tillför något till vardagen ska man absolut inte vara drogfri. Är det ett missbruk är det uppenbart varför man ska hålla sig drogfri.
Citera
2012-12-09, 13:24
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Även om det inte är ett missbruk eller ett beroende så kan man få andra psykiska problem när man är nykter. Kan tycka att vanliga saker är tråkigare och sådana saker. Men det känner man ju själv, om inte så ser jag ingen anledning till varför du skulle sluta.
Citera
2012-12-09, 14:02
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Även om det inte är ett missbruk eller ett beroende så kan man få andra psykiska problem när man är nykter. Kan tycka att vanliga saker är tråkigare och sådana saker. Men det känner man ju själv, om inte så ser jag ingen anledning till varför du skulle sluta.

Vad skulle dom problemen vara då?

Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Haha, vadå det har förstört hela mitt liv. Det blev dagligt bruk av amfetamin fort, sen heroin efter att ha träffat en tjej från usa som var heroinist. Men hon e död nu Od. 11 år sen. Dock träffat nya och familj. Men utbildningen och jobbet åt helvete, och statusen. That's a high price to pay.

Jag slår vad om att du började amfetamin och snabbt gick över till heroin pga av att du har en/hade en taskig tillvaro, t ex. jobbet är/var en hopplös sits, ingen som förstår en, ect, ect, för att fly vardagen helt enkelt. Om du hade mått psykiskt bra, tror du att det hade för blivit bruk istället för missbruk?
Senast redigerad av FrankBooth 2012-12-09 kl. 14:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in