Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-07, 13:12
  #1
Medlem
Jag hatar äckliga estet/fotografer som tror de är något när de går typ 2:an på gymnasiet.

1, De tror de är annorlunda men alla ser fan likadana ut, de säger exakt samma saker, alla runkar till sossepropaganda och slörpar rödvin, fastän de inte gillar det. De har alla exakt samma over-size ylletröja, exalt samma glasögon och exakt samma skor.

2, Alla reser alltid till samma ställen, Prag, London, Berlin och Paris...

3, Deras facebook är 100% överarbetad med massa bilder där de sitter i dunkla rum med en flaska rödvin.

Givna bilder är också, en extrem närbild, en bild när de gråter, en bild när de dricker eko-te/äckligt new age kaffe, dryga bilder på djur, dryga bilder på alla deras familjemedlemmar i konstigt ljus och bildbearbetning, flera bilder med bildtext som visar hur äckligt PK de är och hur äckligt vänster de är.

4, De kör sönder ord som åååh, kärlek, "fina människor", underbart.... osv....

5, De tror de är något om de har köpt något udda att äta, typ "#valnötter #vin #ost #mys #paris.

6, Dessa äckliga människor kan i mening bara gå och dö!!!!


Diskussion; Har ni mycket erfarenhet av dessa samhällets avskum? Vad tycker ni om dessa människor?
Citera
2012-12-07, 13:15
  #2
Medlem
xposures avatar
Glöm inte deras obligatoriska bild tagen på sina Converse-skor med sin 18-55 på max vidvinkel.
Citera
2012-12-07, 13:16
  #3
Medlem
ChoTheIcemans avatar
Classy, håller med dig, många av mina förra klasskamrater fick den stilen på gymnasiet. Sorligt och fult, framför allt jobbigt.
Citera
2012-12-07, 13:18
  #4
Medlem
gato12s avatar
Och så bilderna på deras katter i motljus med morrhåren effektfullt spretande...

Känns som att i princip alla dessa fotografer är tjejer?
Citera
2012-12-07, 13:20
  #5
Medlem
Glömde nästan obligatoriska cigg-bilder, det är ju asnice att röka speciellt om man får fotografera ciggpaketet på en utsliten träbänk, i morgonljus. GAAAAAH dööööööö
Citera
2012-12-07, 13:21
  #6
Medlem
citymormors avatar
Lugn, det blir värre!

Det är dessa äckel som senare i livet fullkomligt bombarderar facebook, bloggar och allt dom kommer över med bilder på sina vidriga ungar iklädda virkade secondhand kläder.....fy fan!
Citera
2012-12-07, 13:24
  #7
Medlem
Och man får ju inte glömma att alla dessa tjejer har exakt samma frisyrer och smink, dvs lite 50-tal med rött illa applicerat läppstift och eyeliner med den klassiska kråkvingen...
Citera
2012-12-07, 13:30
  #8
Medlem
Och jag som nyligen funderade på just denna typen av människor. Har en bekant som passar in perfekt på den beskrivningen. Undra vad det ska bli av dessa människor...
Citera
2012-12-07, 13:33
  #9
Medlem
Thespians avatar
Hipsters/estetare är det nya emo. ''jag är inte som dom andra jag är mig själv jag är speciell/unik''.

Coolt isåfall att jäävligt många blir ''sig själv'' i samma ålder och samma tidpunkt tycker jag
Citera
2012-12-07, 13:34
  #10
Medlem
Ej att glömma; alla lyssnar på antingen Kent eller Håkan Hellström. De har i princip inga invandrar kompisar förutom de trendiga invandrarna, de som har lite quirky spanska/sydamerikanska efternamn. Typ Gonzales, Poncho, Ariroz, Bez, Alamez.

Ett kriterium som för dig från typ bekantskap till bästa vänner med sådana här drägg är att ha ett über brittiskt namn/efternamn; följande; Abercombie, Knight, Cole, Henry, Lightfoot, Stephenson, Smith, White, Ford...
Citera
2012-12-07, 13:52
  #11
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Tja.. jag stör mig på en del av dom. Bara dom som UPPENBARLIGEN är pretantiösa och gör det för att de tycker att det gör dom coola.

Människor med talang som använder sin högra hjärnhalva har jag stor respekt för.. mer respekt för dem än för TS som bara är bitter..
Citera
2012-12-07, 14:00
  #12
Medlem
Esteterna var sådana under min gymnasietid likaså ( 2006-2009 ) Du beskrev dom i exakt samma detalj jag minns dom.

Jag gick på Media, och många på Media umgicks med Esteter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback