2013-08-20, 00:00
  #11629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
hur i h-e kan ösk och bajen hamna på samma pub? Någon ÖSKare skrev tidigare att det var spikat för konflikt, hur inkompetenta är snutjävlarna egentligen
Örebropolisen i sitt essé.
2013-08-20, 00:02
  #11630
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloshow
http://www.youtube.com/watch?v=nvP7l82-L7U
Så blir gubben träffad på 2:14.
2013-08-20, 00:04
  #11631
Medlem
nygards avatar
Enligt hemsidan är det nu 15 632 sålda till matchen på söndag.
5 dagar kvar. Nog fan ska vi kunna bli över 20 000.

Hur många göteborgare kommer ner ungefär?
__________________
Senast redigerad av nygard 2013-08-20 kl. 00:08.
2013-08-20, 00:05
  #11632
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Jo det gör det absolut. Detta derby kommer vi sälja slut på de 25k biljetterna enkelt till Djurgårdare (även om det lär förekomma råttor som köper på sitt) men självklart kommer det vara svårare någon match i framtiden och då kan vi börja diskutera om horungar ska få fler biljetter.
Vad är grejen hos djurgårdare att så fort man ska tala om någonting man inte gillar använda ordet horungar? Känns lite väl pubertalt, till och med för att vara supporterjargong.

I alla fall, vi får väl se hur det blir med den saken. Man kan ju tycka att ni kunde ha fyllt arenan i premiären om det nu finns så pass många djurgårdare att ni ENKELT kan sälja slut på 25.000 biljetter. Tror nog att du överskattar vikten av ett hemmaderby lite väl mycket, men som sagt, vi får väl se.
2013-08-20, 00:16
  #11633
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Jo det gör det absolut. Detta derby kommer vi sälja slut på de 25k biljetterna enkelt till Djurgårdare (även om det lär förekomma råttor som köper på sitt) men självklart kommer det vara svårare någon match i framtiden och då kan vi börja diskutera om horungar ska få fler biljetter.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det existerar inte 8k svarta tomtar heller enligt er

Att den här matchen blir slutsåld tvekar jag inte sekund om. Sedan är väl frågan hur många som är blåa eller råttor. Jag misstänker att det blir lite mixat på långsidorna men det har ju fungerat i alla år på Råttsunda Östra utan problem. Jag hoppas att norra kan bli en gedigen AIK-sektion.

Nu har jag varit på fyra matcher på Tele2/Stockholmsarenan och den stiger i min aktning. Det är givetvis inte Stadion2 men akustiken kan man fan inte klaga på, mycket bättre än Stadion och Råsunda, när växelsångerna drar igång så får man rysningar och sittplats dras med i blotta förskräckelsen Märk väl, jag har ännu inte upplevt en stor bortaklack.

Om det endast är en enda match som man går på 2013 så ska det vara DIF-AIK, det kommer bli en mäktig upplevelse. Utsålt med två stora klackar på denna kompakta arena
2013-08-20, 00:48
  #11634
Medlem
Jag tror ni underskattar suget hos DIF för det här derbyt. Det är alltså det första allsvenska hemmaderbyt på 22 år, 10 år sen det senaste i cupen. Många, om inte rent av majoriteten på våra läktare har aldrig upplevt ett Allsvenskt hemmaderby mot aik.
Det första man hörde när det blev klart med flytt till SA var "Det blir iaf kul med hemmaderby". Jag har inte under mina dryga tio år som aktiv varit med om att det snackats om en match dryga två år innan den spelas. Sen premiären på SA tror jag inte gått en enda dag utan att någon varit på mig med typ "hörru derbyt, det kommer ju bli jävligt fett". Jag tror varenda DIF jag känner på jobb, gamla polare från plugget, avlägsna släktingar mm. som inte är jätteinsatta har hört av sig till mig. Knappt nån av dom som gick på premiären heller för den delen. Vi säljer slut med bara DIF, det tvekar jag inte en sekund på. Hur det blir i framtida derbyn på SA är jag mer tveksam till. Det är just den här första gången tror jag som lockar extra.

Folk har längtat efter det här så jäääävla länge. De är något av en dröm som går i uppfyllelse. Cupderbyt 2003 håller jag lätt som mitt största Derby-minne, den fredagen glömmer man aldrig!
2013-08-20, 01:03
  #11635
Medlem
Hovjuvelerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloshow
Örebropolisen i sitt essé.
Så fruktansvärt jävla ball klipp så jag inte har den blekaste om var jag ska börja. Hade kunnat skriva ett par spaltmeter om klippet men jag är inte Olympian så jag skiter i det.

Klassiskt drag från Örebropolisen. Något som vi MFFare fick erfara 2009 och 2010.

Ville mest skriva att klippet är riktigt ball.
2013-08-20, 01:03
  #11636
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Så blir gubben träffad på 2:14.

Äh, typiskt Bajen. Det känns igen redan sedan 90-talet. Springa runt och kasta glas, flaskor, stolar och bord på allt och alla är de duktiga på. När de däremot inser att de ska få stryk efter sitt barnsliga beteende så kissar de på sig och börjar gråta. Nåväl.
2013-08-20, 01:07
  #11637
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Enligt hemsidan är det nu 15 632 sålda till matchen på söndag.
5 dagar kvar. Nog fan ska vi kunna bli över 20 000.

Hur många göteborgare kommer ner ungefär?


Ingen aning, men riktig het match kommer det vara!

EDIT: Vi brukar ju ha störst bortaföljen i Sverige, så många lär vi ju som vanligt vara.
__________________
Senast redigerad av Zoqiet 2013-08-20 kl. 01:15.
2013-08-20, 01:14
  #11638
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloshow
http://www.youtube.com/watch?v=nvP7l82-L7U
Vilket äckligt jävla pack...Blir utsjungna av Örebroarna på en uteservering och det enda man kan ta till då är knytnävarna.
2013-08-20, 01:16
  #11639
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Vilket äckligt jävla pack...Blir utsjungna av Örebroarna på en uteservering och det enda man kan ta till då är knytnävarna.


De vågade ju inte ens ta till knytnävarna, utan började kasta föremål istället.
Det är pinsamt om något.
2013-08-20, 01:17
  #11640
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
De vågade ju inte ens ta till knytnävarna, utan började kasta föremål istället.
Det är pinsamt om något.
Ja, såklart! Inte ens knytnävarna utan de står maskerade och kastar glasflaskor och bord. Fan värre än ett gäng talibaner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in