2013-08-05, 22:38
  #10501
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
13.300 (*exakt var tydligen 13.251) ungefär, så det får ses som godkänd ändå! Kan vi fortsätta vinna så sa det nog strömma till lite mer publik.

Tycker Klack - aktiv skötte sig riktigt bra idag, även resten av sittplats verkade sjukt taggade och hela publiken stod upp under vissa stunder av matchen. MAGISKT!
Tycker 13k absolut är godkänt nu efter de senaste matcherna. Sen att vi möter serieledarna. Tycker växelramsorna funkade bra som fan idag. Förutom framåt kämpa som dock inte höll i sig speciellt länge. Tycker inte den ramsan e nå vidare heller. Men som sagt bra jobbat från både klacken å sittplats!
2013-08-05, 22:41
  #10502
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Du är på djurgårdsmatch (påstår du) och allt du kan göra är att tänka på bajen, berörd till det yttersta märker jag.


Snarare så att jag kollade av ett PM från en polare här och kom och tänka på din dumma kommentar, nåväl nu har vi tagit både första förlusten och vinsten. Slakthuset är vår arena, det märks.
2013-08-05, 22:43
  #10503
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Tycker 13k absolut är godkänt nu efter de senaste matcherna. Sen att vi möter serieledarna. Tycker växelramsorna funkade bra som fan idag. Förutom framåt kämpa som dock inte höll i sig speciellt länge. Tycker inte den ramsan e nå vidare heller. Men som sagt bra jobbat från både klacken å sittplats!
Ja helt klart, man märker speciellt från sittplats publiken att det blivit ett rejält lyft sedan flytten. Jag har haft säsongs kort på sektion G och platserna var väl inte så bra direkt. Man såg ju knappt vad som hände vid de andra målet och med några öl innan för rocken så var det endast ett måljubel som avslöjade om man gjort mål eller inte.

Förstår vad du säger med Framåt kämpa Djurgården, jag personligen gillar ramsan, men det är nästan en liten tungvrickare i slutklämmen och känns som många inte riktigt vet texten.
2013-08-05, 22:43
  #10504
Medlem
Lillemess avatar
Grym stämning idag. Myten om bajen fans är helt krossad. 3 Poäng och stundtals riktigt bra fotboll.

Enda negativa är att aik har större chans för guldet nu.
2013-08-05, 22:46
  #10505
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ja helt klart, man märker speciellt från sittplats publiken att det blivit ett rejält lyft sedan flytten. Jag har haft säsongs kort på sektion G och platserna var väl inte så bra direkt. Man såg ju knappt vad som hände vid de andra målet och med några öl innan för rocken så var det endast ett måljubel som avslöjade om man gjort mål eller inte.

Förstår vad du säger med Framåt kämpa Djurgården, jag personligen gillar ramsan, men det är nästan en liten tungvrickare i slutklämmen och känns som många inte riktigt vet texten.
Inget fel på sektion G, perfekt uppvärmning innan man flyttar till F.
2013-08-05, 22:47
  #10506
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ja helt klart, man märker speciellt från sittplats publiken att det blivit ett rejält lyft sedan flytten. Jag har haft säsongs kort på sektion G och platserna var väl inte så bra direkt. Man såg ju knappt vad som hände vid de andra målet och med några öl innan för rocken så var det endast ett måljubel som avslöjade om man gjort mål eller inte.

Förstår vad du säger med Framåt kämpa Djurgården, jag personligen gillar ramsan, men det är nästan en liten tungvrickare i slutklämmen och känns som många inte riktigt vet texten.
Tungvrickare är det inte, men det är alldeles för många ord som ska ut alldeles för snabbt för att det ska bli bra tryck.
2013-08-05, 22:53
  #10507
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tungvrickare är det inte, men det är alldeles för många ord som ska ut alldeles för snabbt för att det ska bli bra tryck.
Minns att vi körde den i vårderbyt 2011 och då funkade den helt okej. Men tycker ramsan överlag aldrig riktigt fastnar. Sen när vi ändå är inne på ramsor så verkar det som inte speciellt många kan texten till "Lyssna här govänner" som förövrigt är en tung ramsa.
2013-08-05, 22:54
  #10508
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Hungrig stämning ikväll. Att Jawo trycker in 2-1 när växelsången når sin peak var orgasmiskt.

Överlag bra stämning, men vissa växelsånger sänker ju trycket så enormt att man undrar vad de ens gör på repertoaren.

Jag kan bara hålla med Stundtals riktigt bra tryck och då var det fan inte många som hjälpte till på sittplats. Man kan ju konstatera att det inte är något problem med akustiken. Just "Kämpa Djurgården" är en växelsång som verkar fungera utmärkt.

Segerbira efteråt med massor av glada blåränder, Lars Ohly satt vid bordet bredvid och såg lycklig ut i sin djurgårdströja.
2013-08-05, 22:56
  #10509
Medlem
15Februaris avatar
Det som dock förvånar mig är att Dif sa att det var drygt 14 000 på plats.

För övrigt så höll ni igång bra idag djurgårn. Arenan har faktiskt väldigt bra akustik, jämfört med vår.
Det kommer att bli ett helt galet höstderby.

Helsingborg - ni sög på läktaren. Har nog aldrig någonsin sett ett sådant dåligt bortafölje sett till antalet personer på plats. Sämst SPC någonsin. Jag satt närmare er än dif ska tilläggas.

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Segerbira efteråt med massor av glada blåränder, Lars Ohly satt vid bordet bredvid och såg lycklig ut i sin djurgårdströja.
Blottade han kuken?
2013-08-05, 22:58
  #10510
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Inget fel på sektion G, perfekt uppvärmning innan man flyttar till F.
Absolut inget fel på sektion G och på de senaste åren har vi fått ett jäkligt skönt gäng där som brukar skapa tryck. Dock är det inte så optimalt för synen om man sitter till "vänster" mot H. Sitter man en bit upp också blir det lite skymd syn.


Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tungvrickare är det inte, men det är alldeles för många ord som ska ut alldeles för snabbt för att det ska bli bra tryck.
Ja, tungvrickare är kanske fel ord, men precis som du säger, många ord som ska ut väldigt snabbt.
2013-08-05, 23:00
  #10511
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag kan bara hålla med Stundtals riktigt bra tryck och då var det fan inte många som hjälpte till på sittplats. Man kan ju konstatera att det inte är något problem med akustiken. Just "Kämpa Djurgården" är en växelsång som verkar fungera utmärkt.

Segerbira efteråt med massor av glada blåränder, Lars Ohly satt vid bordet bredvid och såg lycklig ut i sin djurgårdströja.
"Kämpa Djurgården" skapar nästan alltid riktigt bra tryck. Utan tvekan bästa växelramsan som körs.
Förbannat kul när Per-Mathias järnkaminer skulle köras
2013-08-05, 23:01
  #10512
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Det som dock förvånar mig är att Dif sa att det var drygt 14 000 på plats.

För övrigt så höll ni igång bra idag djurgårn. Arenan har faktiskt väldigt bra akustik, jämfört med vår.
Det kommer att bli ett helt galet höstderby.

Helsingborg - ni sög på läktaren. Har nog aldrig någonsin sett ett sådant dåligt bortafölje sett till antalet personer på plats. Sämst SPC någonsin. Jag satt närmare er än dif ska tilläggas.


Blottade han kuken?
Ja, Helsingborg har alltid varit dåliga på att resa känns det som och sen får man väl lägga till att matchen faktiskt spelas i Stockholm så chansen är väl att minst 50% faktiskt är bofasta HIF'are i Stockholm. Skillnad från när vi Stockholms-lag möter landsorten (förrutom bajen) där 70-80% åker buss och resten snear.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in