Citat:
Ursprungligen postat av Oggegbg
1. AIK
2. Hammarby
3. Djurgården
4. MFF
5. IFK Göteborg
6. HIF
7. Gais
8. Elfsborg
9. ÖIS
10. Norrköping
11. Syrianska
12. ÖSK
13. Landskrona
14. Sundsvall
15. Halmstad
Där är en korrekt lista. Själv är man blåvitare
Egentligen vill jag inte ge mig in i den här debatten - det är ganska så lönlöst. Hur objektiv man än försöker vara så kommer man inte undan att man ser "sig själv" som lite bättre än någon annan.
Men Helsingborg...är inte de väldigt överskattade? Storleksmässigt var Örgryte IS uppe i samma personantal några gånger under denna Division Ett-säsong och då skiljde det ändå två divisioner mellan lagen. Hurdan de alltid hamnar högt på en sådan här lista?
Vad gäller din topp-tre-lista har jag endast ett att anmärka på. Malmö FF på plats tre, före Djurgården. På hockeyfronten är Djurgården fantastiska, men inte riktigt samma på fotbollssidan. Där håller jag Malmös pågar som bättre (mer högljudda, bättre reportoar av det jag hört).
Men Elfsborg!? Really? Antal sjungande i paritet till publiksiffra...kan inte finnas något lag i Sverige med något liknande. Förutom "stormatcherna" är det, åtminstone genom tv-rutan, oerhört tyst. Jag vill inte ge mig på att jämföra - det kan någon av er andra obereonde få i uppdrag att göra - men
så här såg det ut på samma arena när ÖIS gästade Norrby denna säsong. Två djäkla divisioner under. Bortamatch. 1500 åskådare totalt på matchen.
Och snälla, hoppa inte på mig nu. Tack.