2012-12-13, 16:32
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oggegbg
1. AIK
2. Hammarby
3. Djurgården
4. MFF
5. IFK Göteborg
6. HIF
7. Gais
8. Elfsborg
9. ÖIS
10. Norrköping
11. Syrianska
12. ÖSK
13. Landskrona
14. Sundsvall
15. Halmstad

Där är en korrekt lista. Själv är man blåvitare

Din top 3 håller jag med om.
2012-12-14, 14:35
Medlem
sirJKs avatar
Här är ett preliminärt spelschema

http://www.fotbollsoraklet.se/preliminara-allsvenska-spelschemat-klart/

Helsingborg borta som första match, en helgdag! Kan bli hur bra som helst, kanske blir det tåg? Hur som helst hoppas jag verkligen att vi kan fylla hela kortsidan! Hur mycket ryms den föresten? Någon som vet en exakt siffra?

Ser ut som vi får Öster sista matchen på Stadion, och Peking som första match på Tele 2.
2012-12-14, 16:08
Bannlyst
Eftersom vi spelar i Superettan så har hatet mellan oss och andra klubbar minskat. Det finns där fortfarande. Men när vi tar klivet upp i Allsvenskan hoppas jag att alla hatar oss så jävla mycket för jag har för mig att gnaget hatar dif mer en oss, men bara vi våldtar gnaget så kommer de bara finnas 1 sthlms derby och det är Hammarby - aik
(året 2014)
2012-12-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirJK
Här är ett preliminärt spelschema

http://www.fotbollsoraklet.se/preliminara-allsvenska-spelschemat-klart/

Helsingborg borta som första match, en helgdag! Kan bli hur bra som helst, kanske blir det tåg? Hur som helst hoppas jag verkligen att vi kan fylla hela kortsidan! Hur mycket ryms den föresten? Någon som vet en exakt siffra?

Ser ut som vi får Öster sista matchen på Stadion, och Peking som första match på Tele 2.

3k-ish. Heif brukar aldrig ge bortalaget hela kortsidan dock.
2012-12-14, 16:52
Medlem
heif, definitionen av bondklubb tillsammans med Kalmar FF. Redovisar antalet sålda biljetter istället för antalet på plats, låser biljetter på norra läktaren när MFF är på väg att köpa upp hela kortsidan etc. Kalmar kör på olika priser beroende om man är hemmasupporter eller bortasupporter.

För övrigt önskar vi MFFare oss en ny SLO. INGEN kan rimligtvis vara nöjd med den nuvarande. Har bortaderbyt i åtanke. DÄR har heif gjort ett bra val, för deras SLO är många gånger bättre än MFF:s. Ball att han är externt rekryterad, annars hade det väl blivit en asslicker till.

08-lagen ligger långt före övriga lag på den fronten. Men plus i kanten till heifs.
2012-12-14, 16:56
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bladeoftruth
Eftersom vi spelar i Superettan så har hatet mellan oss och andra klubbar minskat. Det finns där fortfarande. Men när vi tar klivet upp i Allsvenskan hoppas jag att alla hatar oss så jävla mycket för jag har för mig att gnaget hatar dif mer en oss, men bara vi våldtar gnaget så kommer de bara finnas 1 sthlms derby och det är Hammarby - aik
(året 2014)
När vi möter djurgårn så känner jag hat. Kanske är det för att jag i vardagen stöter på rätt många djurgårdare. Därför blir det väldigt starkt.

Jag tycker inte om Hammarby, men hata dom på samma sätt som jag gör med Djurgården, kommer aldrig att ske, vare sig ni går upp samtidigt som djurgårn åker ner o.s.v.

Dif är roten till mycket dåliga ting i den här stan. De personer som varit de spydigaste och mest otrevliga individerna som jag fått "äran" att träffa på, har varit djurgårdare. Men det är min personliga åsikt och inte nödvändigtvis alla AIKares, även om jag vet att en klar majoritet delar min åsikt. Tilläggas ska då att jag tillhör den generationen som vuxit upp i 00-talets AIK. Alltså har vi fått se AIK spela runt 10 säsonger i Allsvenskan med Hammarby. Så vi om några borde väl vara de som känner mest förakt mot Hammarby i AIKs supporterled. Frågar du någon äldre som skolats in under tidigare år än 00-tal, så lär dessa hysa ännu mindre hat mot Bajen då Bajen inte varit någon konkurrent under deras uppväxter.

När vi mötte Bajen i ett derby så kände jag ungefär samma hat som mot Göteborg. Så lär det troligtvis också förbli...
2012-12-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oggegbg
1. AIK
2. Hammarby
3. Djurgården
4. MFF
5. IFK Göteborg
6. HIF
7. Gais
8. Elfsborg
9. ÖIS
10. Norrköping
11. Syrianska
12. ÖSK
13. Landskrona
14. Sundsvall
15. Halmstad

Där är en korrekt lista. Själv är man blåvitare

Egentligen vill jag inte ge mig in i den här debatten - det är ganska så lönlöst. Hur objektiv man än försöker vara så kommer man inte undan att man ser "sig själv" som lite bättre än någon annan.

Men Helsingborg...är inte de väldigt överskattade? Storleksmässigt var Örgryte IS uppe i samma personantal några gånger under denna Division Ett-säsong och då skiljde det ändå två divisioner mellan lagen. Hurdan de alltid hamnar högt på en sådan här lista?

Vad gäller din topp-tre-lista har jag endast ett att anmärka på. Malmö FF på plats tre, före Djurgården. På hockeyfronten är Djurgården fantastiska, men inte riktigt samma på fotbollssidan. Där håller jag Malmös pågar som bättre (mer högljudda, bättre reportoar av det jag hört).

Men Elfsborg!? Really? Antal sjungande i paritet till publiksiffra...kan inte finnas något lag i Sverige med något liknande. Förutom "stormatcherna" är det, åtminstone genom tv-rutan, oerhört tyst. Jag vill inte ge mig på att jämföra - det kan någon av er andra obereonde få i uppdrag att göra - men så här såg det ut på samma arena när ÖIS gästade Norrby denna säsong. Två djäkla divisioner under. Bortamatch. 1500 åskådare totalt på matchen.

Och snälla, hoppa inte på mig nu. Tack.
2012-12-14, 21:07
Medlem
AIK-Syrianska i premiären på Friends. AIK får alltså möta Syrianska i den historiska premiären. Funderar fan på att hänga mig.
2012-12-14, 21:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
AIK-Syrianska i premiären på Friends. AIK får alltså möta Syrianska i den historiska premiären. Funderar fan på att hänga mig.

Varför kunde de inte ha öppnat med Djurgården eller typ MFF...?
2012-12-14, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Varför kunde de inte ha öppnat med Djurgården eller typ MFF...?

Ville väl ha en enkel tre poängare. Tråkigt premiärmotstånd på sin nya arena kan tyckas.
2012-12-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln

Men Helsingborg...är inte de väldigt överskattade? Storleksmässigt var Örgryte IS uppe i samma personantal några gånger under denna Division Ett-säsong och då skiljde det ändå två divisioner mellan lagen. Hurdan de alltid hamnar högt på en sådan här lista?

Och snälla, hoppa inte på mig nu. Tack.

Ja, vår sämsta siffra på hela året i EL-matchen mot Twente var något lägre än ÖIS bästa men vi snittade ändå 9384 i allsvenskan vilket är ändå okej med tanke på vi slutade 6:a och aldrig var riktigt med i toppen. Varför vi hamnar högt på sådana listor är inte så konstigt då konkurrens efter de 5 stora supporterlagen inte är särskilt stor. Är väl oftast Helsingborg, Elfsborg och GAIS som nämn efter de.
2012-12-14, 21:18
Medlem
AIK - IFK Norrköping hade varit den absolut perfekta motståndaren. Ett klassiskt lag värdigt en premiär, ett lag som kan locka publik men fortfarande inte ett så pass stort lag att arenan skulle få bra publik utan premiären = perfekt premiärmotståndare.

Matcherna mot IFK och Dif ger hyfsat bra publik utan att vara premiär, även Mff kan tänkas få upp lite folk men de hade också kunnat vara en bra jubileumsmotståndare (igen).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in