Är rätt paranoid för tillfället. Detta beror på att jag på hemvägen plockade upp en fin liten bud på ett gram. Hittade den på marken, den stod liksom ut i all snö. Att jag blev så nojjig beror på att det verkade så otroligt lägligt att hitta den just då. Jag har precis börjat röka på allvar, är färsking och mina vänner är inte särskilt diskreta, kan tänka mig att många kameror har spelat in oss när vi samtalar eller visar vad vi har.
Iallafall, min fråga lyder, är det så att polisen får lov att använda lockbete? Kan de ha t.ex. satt upp en kamera i närheten för att övervaka vem som tar upp det? Jag har för mig att det är olagligt då det uppmuntrar brottslighet.
Blev även ganska nyfiken på att veta om en bortförklaring som "jag tog upp det för att lämna in det" hade fungerat om man blir tagen?
Hahah, fråga dig själv om du tror att polisen skulle göra allt det där för att sätta dit dig? Knappast. Visst du röker lite men du är ingen Seth Rydell.
Tack för respons. Vid närmare eftertanke var det ganska naivt av mig att ställa dessa frågor. Blev mest nyfiken på om polisen arbetar så vid vissa tillfällen.