44 960 besökare online
858 391 medlemmar • 45 876 813 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Integration och invandring
Svara på ämne
Ämnesverktyg
nevlec
Medlem
läste nyss denna artikel och
blodet bara pumpar i mig, är så jävla förbannad varför gör ingen åt saken? Dom har mage att klaga på oss svenskar som tog hit dom med öppna armar samt gett dom mat och bostad.

vad tycker ni att vi svenskar bör göra? här är
artikeln

http://valkommen.aftonbladet.se/2012/12/lillamogadishu/

Otem
Medlem
Otems avatar
Självklart blir man arg när det klagas på vårt land, men är det så jävla kasst så kan dom ju åka tillbaka till Somalia och sälja sina jävla små kakor, det verkar dom ju tjäna bättre på innan dom kom till Sverige, vad fan skulle dom ens komma hit för om det nu gick så bra? Nackskott på hela bunten, idiotjävlar.

Caine.Atrebatum
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Det är inget att lägga ner energi på. Inte ens Jan Helin bryr sig om somalierna. Han gör detta i narrsyfte för att förarga den främlingsfientliga svennen. Karln har humor! Somalier är destruktiva analfabeter och allt för ofta inkapabla till självförsörjning. Om man inte beviljas externt och maximalt stöd utan att själv behöva lyfta ett finger så är det statens fel. Det finns ingen själ på jorden som i ärlighetens namn tycker om somalier och Aftonbladets redaktion är inte annorlunda.

-Wasteland-
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
blodet bara pumpar i mig, är så jävla förbannad varför gör ingen åt saken? Dom har mage att klaga på oss svenskar som tog hit dom med öppna armar samt gett dom mat och bostad.

Allvarlig varning på den länken Det var den vidrigaste bannern jag sett i hela mitt liv.
Citat:
vad tycker ni att vi svenskar bör göra?
Repatriera dom såklart genom ett humant, välorganiserat och civiliserat återvandringsprogram. De som vägrar lämna landet och uppehåller sig som illegala invandrare på svensk mark blir det skottpengar på.

Artikeln är för övrigt sinnessjuk. Den hade lika gärna kunnat vara skriven av en ironiserande flashbackare, "somalierna är ett entreprenörsfolk och det är inget fel på deras utbildningsnivå", hahahahaha, omg, nä, dom är bara analfabeter från ett laglöst land.

Basically, the superelite need to be killed, down to the last man. I don't see any way around that. And the jews need to be counter-exterminated en masse, as they are very deliberately, calculatedly and brazenly trying to wipe other nations off the globe. /Alex Linder
Senast redigerad av -Wasteland- 2012-12-06 kl. 15:44.

nevlec
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Allvarlig varning på den länken Det var den vidrigaste bannern jag sett i hela mitt liv.
Repatriera dom såklart genom ett humant, välorganiserat och civiliserat återvandringsprogram. De som vägrar lämna landet och uppehåller sig som illegala invandrare på svensk mark blir det skottpengar på.

Artikeln är för övrigt sinnessjuk. Den hade lika gärna kunnat vara skriven av en ironiserande flashbackare, "somalierna är ett entreprenörsfolk och det är inget fel på deras utbildningsnivå", hahahahaha, omg, nä, dom är bara analfabeter från ett laglöst land.

Varför varnar du för artikeln?

Sereena
Medlem
Sereenas avatar
Dom klagar om att somalier i Kanada minsatt har jobb innom nån månad... Kanske beror på att dom inte får komma in om dom inte har ett jobb redo? Ett jobb som dessutom inte får kunna fyllas av en kanadensare... Och det fåtal som tas in som flyktingar är ganska lätt att pytsa ut, vore inga pronlem att fixa jobb ganska snabbt åt dom i Sverige heller om det komm en handfull om året...

[["De" = They]]-[["Dom" förfan om du inte kan skillnaden!]]-[["Dem" = Them]]

-Wasteland-
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Varför varnar du för artikeln?
För att den är vidrig och jag bryr mig om mina svenska medmänniskors välbefinnande. Nån kanske har ätit precis...

Det finns en chat längst ned på sidan där man tydligen kan snacka med kuksugarläppen Natalia Kazmierska.

Basically, the superelite need to be killed, down to the last man. I don't see any way around that. And the jews need to be counter-exterminated en masse, as they are very deliberately, calculatedly and brazenly trying to wipe other nations off the globe. /Alex Linder

Tamii
Medlem
grejen är att jag tror inte hon gnäller om det, jag tror bara det är journalisten som klämmer ur det ur henne.
Journalist:- har du någon dröm?
somalie:- jag skulle någon dag vilja öppna en butik
Journalist:- hur går det för dig med den då?
somalie:- har ont om pengar så att jag kan inte öppna den

sedan har journalisten vridit och vänt på det för att få det till en snyft historia om hur hon mår dåligt över att hon inte kan öppna en butik medans hon egentligen är tacksam över att hon bor i ett land utan krig och att hon för övrigt mår bra.

Jag tror mer på att det är PK-media som försökt gräva ihop artikeln och det handlar inte om att hon gnällt. De kan nog gå och knacka på närmsta svensk dörr och bygga ihop en likadan artikel också (om de skulle vilja)

dock så håller jag med om att invandrarna är alldeles för otacksamma.

Buskalle
Medlem
tänk vilken tur att detta entrepenörsfolk
är villiga att berika vårat land halleluuja

BurkHans
Medlem
BurkHanss avatar
Spoiler:
Citat:

vad tycker ni att vi svenskar bör göra? här är
artikeln

Det finns inget att göra så länge politikerna inom sjuklövern inte tvingas ut i verkligheten för att möta den svenskfientliga gettogangsterismen direkt! Därför bör politiker och journalister kvoteras in i lägenheter i de mest utsatta områdena. Först då kanske invällningen skulle kunna begränsas genom vettiga beslut i riksdag och regering.

Förstår att bloder pumpar. Det artikeln beskriver är levande kravmaskiner som saknar förmåga att anpassa sig till en civiliserad värld. Myterna om Kanada och USA är fina så länge man inte visar baksidan av myntet, en omfattande kriminalitet bland somalierna i dessa länder.

Lite lustigt att AB försöker få det att låta som om vi håller tillbaka en flod av superentreprenörer:
Citat:
Batula har en affärsidé.
Hon vill öppna en delikatessbutik med somalisk mat i Borlänge, sälja fika efter fredagsbönen i moskén. Kanske locka svenska kunder, de som är nyfikna.

Hallå Fredde, "Knullenhag" och Anders Borg! Här har vi lösningen på den ekonomiska krisen och invandrarers arbetslöshet. Tänk om alla kunde öppna mat-/delikatessbutiker med sitt hemlands mat, så vi nyfikna svenskar kunde handla där istället för på Lidl, ICA, COOP & Willys.... Knappt en närbutik går runt och överlever, Lidl:s etablering har kostat de tyska ägarna miljarder i förluster hittills, men somalisk mat....dä ä grejjer det!

PS. Finns mycket mer om "raketforskningens" utbredning i diverse Borlängetrådar. Sök på "Borlänge" bara! DS.
Senast redigerad av BurkHans 2012-12-06 kl. 16:19.

Xavian
Medlem
Detta är inget annat än en enorm snyftartikel. Dom nämner det inte så klart, men kampanjen är nog menad lite som en Anti-SD kampanj precis som Vi Gillar Olika år 2010. Aftonbladet har ju märkt att deras SD Skandaler har inte hjälpt, och då går dom över till snyftartiklar. Men det lär knappast hjälpa. Att snacka om hög arbetslöshet och ökad invandring får till slut även en PK människa att bara undra om något inte stämmer. Visst fan blir man arg när man läser som invandrare som har "flytt" från krig och fattigdom kommer hit och får pengar och bostad utan att behöva motprestera något klagar! Då är det bara att sticka tillbaka!

Sådana här kampanjer hade funkat bättre förr, men nu är folket mer upplysta om invandring och fulmedia, så denna kampanj kommer göra mer skada än nytta för PK och vänster. Detta lockar bara mer SD väljare.

WEYNEROONEY
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom klagar om att somalier i Kanada minsatt har jobb innom nån månad... Kanske beror på att dom inte får komma in om dom inte har ett jobb redo? Ett jobb som dessutom inte får kunna fyllas av en kanadensare... Och det fåtal som tas in som flyktingar är ganska lätt att pytsa ut, vore inga pronlem att fixa jobb ganska snabbt åt dom i Sverige heller om det komm en handfull om året...
Dessutom får de inte 20 lax i månaden för att spela spel på iPads på SFI.

Svara på ämne
Topp Dela »