Citat:
Ursprungligen postat av attila_the_hun
Har tidigare varit intresserad att resa till Albanien utan att det blivit av men har nu kommit på en resplan för sommaren. Skall sedan tidigare åka till Slovenien men funderar på en "avstickare" söderut.
Preliminär resplan:
Enkelresa med charter till Korfu.
Båt till Saranda
Buss till Durres där merparten av tiden kommer spenderas.
Flyg Tirana-Ljubljana
Är det någon som har testat båten Korfu-Saranda?
Reser med en flickvän som inte är någon större vän utav natur eller storslagna arkeologiska utgrävningar så jag tror Durres kommer passa som handen i handsken för henne.
När jag är nere så stannar jag inte mer än 1-2 dagar på ett ställe (bortsett från norra albanien där jag har min släkt). Saranda är en tursitstad så om du är ute efter traditionell turism så stannar man där, men om du vill ha ett äventyr du sent kommer att glömma så rekomenderar jag att du åtminstone pendlar mellan Durres och Tirana. De ligger en timmes resväg ifrån varandra och du kan lätt komma undan med en 5 euro sedel för vägen dit och en till femma för vägen tillbaka.
Hoppas inte flickan är avundsjukt lagd, kvinnorna där nere går klädda som om det vore modevisning 24-7, och de allra flesta är riktiga pumor. Jag rekomenderar att du gör ett återbesök och den gången med en äventyrligt lagd killkompis.