Citat:
Basikiskan är väl äldre? Jo, Tyska, Italienska är nog mer gångbart än Engelska, Grekiska kan väl många också?
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Vad är det för fel på det? - Det är en annan livsstil där dere. Albanerna är unika dess slag. Ifall en broder kan köra bil men inte har körkort ge han bilen. Det är inte direkt så att han ska köra den utanför ett stup.
Albanerna har sedan begynnelsen inte trott på lagar. Vi går mer efter moral och etik. Ett mycket gott exempel är att I sverige kan jag döda en pedofil och åka i fängelse. I albanien straffar ingen mig. Jag rädda framtida offer från ett djur som kunde ha våldtagit just din dotter.
Jag handlade rätt moraliskt. Ifall du nu förstår det jag försöker förmedla.
Engelska duger mycket fint. Sedan finns det rätt så många som kan italienska, och en liten del tyska då de har varit och jobbat där nere en viss tid och sedan återvänt. Som sagt, Engelska kommer du långt med..
Sedan ifall du vill lära dig Europas kanske äldsta språk så kan du köpa ett lexikon.
230 volt. Det är bara till att köpa en "Volt konverterare"...
Sedan kan du ju köpa en 'pryl' därnere var kvaliten på varan är likadan som I Sverige men 5X billigare, ifall inte mer..
Rätt så sant, du har hört rätt..
Jag vet, jag bor I Sverige..sedan så har jag rätt och det är inte en lögn då Albanien är mycket rik på vatten. Visst finns det en "dryseason" men det kvittar som sagt. Det kallas så pga av regnbrist, inte vattenbrist.
http://europeandcis.undp.org/WaterWiki/index.php/Albania
Albanerna har sedan begynnelsen inte trott på lagar. Vi går mer efter moral och etik. Ett mycket gott exempel är att I sverige kan jag döda en pedofil och åka i fängelse. I albanien straffar ingen mig. Jag rädda framtida offer från ett djur som kunde ha våldtagit just din dotter.
Jag handlade rätt moraliskt. Ifall du nu förstår det jag försöker förmedla.
Engelska duger mycket fint. Sedan finns det rätt så många som kan italienska, och en liten del tyska då de har varit och jobbat där nere en viss tid och sedan återvänt. Som sagt, Engelska kommer du långt med..
Sedan ifall du vill lära dig Europas kanske äldsta språk så kan du köpa ett lexikon.
230 volt. Det är bara till att köpa en "Volt konverterare"...
Sedan kan du ju köpa en 'pryl' därnere var kvaliten på varan är likadan som I Sverige men 5X billigare, ifall inte mer..
Rätt så sant, du har hört rätt..
Jag vet, jag bor I Sverige..sedan så har jag rätt och det är inte en lögn då Albanien är mycket rik på vatten. Visst finns det en "dryseason" men det kvittar som sagt. Det kallas så pga av regnbrist, inte vattenbrist.
http://europeandcis.undp.org/WaterWiki/index.php/Albania

Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg så var det ett tag sen jag var där och då höll det på byggas vägar och annat så skulle tippa på att de är klara och MYCKET säkrare än vad det var då. Höll även på byggas tunnlar så man slipper köra runt i bergen, på så sett sparar man också tid.