2012-12-07, 15:26
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ausfahrt
---
och slutligen, varför skulle jag vara indoktrinerad för att jag vill att kvinnor ska ha samma rättigheter som män? Det handlar om rättvisa och de flesta av oss har mammor, mormödrar, farmödrar, systrar, vänner och ibland barn som är kvinnor - har inte du det?

Målet att kvinnor ska ha samma rättigheter som män uppnåddes i Sverige 1983, när de sista yrkesförbuden försvann. Nu väntar vi bara på att män ska få samma rättigheter som kvinnor.
Citera
2012-12-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Målet att kvinnor ska ha samma rättigheter som män uppnåddes i Sverige 1983, när de sista yrkesförbuden försvann. Nu väntar vi bara på att män ska få samma rättigheter som kvinnor.

Det stämmer att de juridiska rättigheterna är mycket jämlika. Dock existerar fortfarande orättvisor inom sociala, politiska och ekonomiska rättigheter. Både för män inom vissa områden & för kvinnor.
Citera
2012-12-07, 15:46
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Det stämmer att de juridiska rättigheterna är mycket jämlika. Dock existerar fortfarande orättvisor inom sociala, politiska och ekonomiska rättigheter. Både för män inom vissa områden & för kvinnor.

Nej, de juridiska rättigheterna är inte jämlika. Män diskrimineras på hundratals punkter av svenska myndigheter, kvinnor knappt på någon punkt.

Och nej, resultatet av dina egna fria val är inte orättvisor.
Senast redigerad av MilitantCanibal 2012-12-07 kl. 15:49.
Citera
2012-12-07, 15:48
Medlem
avmans avatar
Citat:
Föresten kan du gärna kolla upp din egen idioti. Det är bara att besöka hemsidorna för de statliga verk, börsbolag och aktiebolag som jag har nämnt och kontrollera vem som satt på vilken post år 2011.

Förklara sedan hur man kan förfalska något sådant - är det män som bara låtsas vara VD eller styrelseordförande?

Jag har rest en hel del och pluggat en hel del. Män i Sverige har det sämst i hela västvärlden. Män i Sverige är rädda för svenska kvinnor. Sad but true.

Neo-feminister har makten i Sverige.
Neo-feminister använder sig av power by proxy genom manliga marionetter, manliga fasader samt några ultra-rika män och några ultra-hjärntvättade män.

Fasaden har nu börjat falla. Mer och mer män såsom kvinnor kommer att vakna upp och inse de riktiga fakta.
Senast redigerad av avman 2012-12-07 kl. 15:51.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in