2012-12-07, 08:24
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ausfahrt
Jo på enskild nivå ger det utslag i statistiken, när man gör fler urval kan man urskilja strukturella trender som man kan isolera genom att med hjälp av sannolikhetsberäkningar säkerställa statistiskt med en viss säkerhet (vilken säkerhet man vill ha beror på urvalsstorlek och så vidare) ett intervall inom vilket resultatet bör finnas.

Ja, det kan mycket väl vara ett lagbrott. Jag vet inte vad som gäller när det handlar om just anställningsintervjuer. Men problemet är inte om det är ett brott eller ej, utan att det är väldigt svårt att upptäcka och ännu svårare att bevisa.

Kan du länka till undersökningen som ni pratar om?
Citera
2012-12-07, 08:32
Medlem
avmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag tror inte att det beror på att arbetsgivarna resonerar på det sättet utan att det är omedvetet. Ett första intryck behöver inte handla om att man noggrant resonerar sig fram och överväger olika saker innan man kommer fram till vad man tycker. Varenda männsika har en massa fördomar och förutfattade meningar som många gånger påverkar sådana processer.

Alla män som har kommit fram till en position där de har fått befogenheten att anställa folk, hade redan varit genom allt och allting i feminismens Nordkorea.

De resonerar extremt noggrant innan de fattar beslut som kan innefatta någonting som kan vara relaterad till någon genusfråga.

Ausfahrts undersökning såsom hennes statistik är bara upprepade lögner och välgjorda förfalskningar. Jag är inte ens förvånad.
Citera
2012-12-07, 08:47
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Alla män som har kommit fram till en position där de har fått befogenheten att anställa folk, hade redan varit genom allt och allting i feminismens Nordkorea.

Det är märkligt att så många män är chefer om de måste gå igenom allt och inget först för att bli det. Men det är klart, ni män är ju så fantastiskt mycket bättre än kvinnor så att det är klart att ni ändå lyckas vara i majoritet fast ni stackare är så diskriminerade i feminismens Nordkorea.

Citat:
De resonerar extremt noggrant innan de fattar beslut som kan innefatta någonting som kan vara relaterad till någon genusfråga.

Jag har varit med i en hel del rekryteringsprocesser och så har det aldrig gått till.

Citat:
Ausfahrts undersökning såsom hennes statistik är bara upprepade lögner och välgjorda förfalskningar. Jag är inte ens förvånad.

Ofta är det så att man direkt avfärdar de undersökningar och statistik som inte talar för ens egna åsikter och att man utan kritik omfamnar det som talar för. Vad har du för anledning att avfärda de undersökningar och statistik i det här fallet? Eller är det en ryggradsreaktion?
Citera
2012-12-07, 10:55
Medlem
avmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Det är märkligt att så många män är chefer om de måste gå igenom allt och inget först för att bli det. Men det är klart, ni män är ju så fantastiskt mycket bättre än kvinnor så att det är klart att ni ändå lyckas vara i majoritet fast ni stackare är så diskriminerade i feminismens Nordkorea.
Jag har varit med i en hel del rekryteringsprocesser och så har det aldrig gått till.
Ofta är det så att man direkt avfärdar de undersökningar och statistik som inte talar för ens egna åsikter och att man utan kritik omfamnar det som talar för. Vad har du för anledning att avfärda de undersökningar och statistik i det här fallet? Eller är det en ryggradsreaktion?

Det finns inte så många manliga chefer som förut. Nu är det kvinnorna som har börjat ta över de flesta höga positioner trots att män i övrigt är betydligt mer kompetenta, har sundare förnuft, presterar mycket hårdare, och ger betydligt mycket bättre resultat i slutändan. 90% av män i Sverige har det ändå det sämsta av alla män i västvärlden. De lever som slavar och är rädda för svenska kvinnor. Neo-feminister som har full kontroll över journalistiken, politiken, juridiken, utbildningen och diskursen i hela landet har t.o.m. lyckats att hjärntvätta majoriteten av männen med lögner och förfalskningar.
Senast redigerad av avman 2012-12-07 kl. 11:01.
Citera
2012-12-07, 13:43
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Det finns inte så många manliga chefer som förut. Nu är det kvinnorna som har börjat ta över de flesta höga positioner trots att män i övrigt är betydligt mer kompetenta, har sundare förnuft, presterar mycket hårdare, och ger betydligt mycket bättre resultat i slutändan. 90% av män i Sverige har det ändå det sämsta av alla män i västvärlden. De lever som slavar och är rädda för svenska kvinnor. Neo-feminister som har full kontroll över journalistiken, politiken, juridiken, utbildningen och diskursen i hela landet har t.o.m. lyckats att hjärntvätta majoriteten av männen med lögner och förfalskningar.

Nu sitter du bara och hittar på och tycker synd om dig själv.
Citera
2012-12-07, 14:30
Medlem
Citat:

Du säger att kvinnor har börjat att ta över de flesta höga positioner? Presentera gärna belägg för dina åsikter - annars får du gärna vara tyst eftersom att dina ord inte betyder någonting.

Lite statistik:

Offentlig makt i Sverige (SCB & bolagsverket)
Andel manliga partiledare i Sverige idag: 78%
Andel manliga statssekreterade i Sverige: 65%
Andel manliga statliga VDs i Sverige: 71%
Andel manliga statliga styrelseordförande (affärsverken) 100%
Andel manliga statliga generaldirektörer i Sverige: 75%
Andel manliga ordförande kommunstyrelser: 71%

Privat makt i Sverige (bolagverket, SCB & RAMS)
Andel manliga styrelseordförande (aktiebolag) 88%
Andel manliga verkställande direktör (aktiebolag) 86%
Andel manliga styrelseledamöter (aktiebolag) 81%

Andel manliga styrelseordförande (börsbolag) 96%
Andel manliga verkställande direktör (börsbolag) 95%
Andel manliga styrelseledamöter (börsbolag) 77%

Kvinnor tjänar i snitt 14% mindre än män, 7% mindre med standardavvägning. (Lönestrukturstatistik, 2011)
Citera
2012-12-07, 14:32
Medlem
Citat:
text

Inte för att det borde spela någon som helst roll för någon, men uppenbarligen stör du dig på det:

Jag är man. Är det svårt för dig att förstå att män också är feminister?
Citera
2012-12-07, 14:52
Medlem
avmans avatar
Citat:
Du säger att kvinnor har börjat att ta över de flesta höga positioner? Presentera gärna belägg för dina åsikter - annars får du gärna vara tyst eftersom att dina ord inte betyder någonting.

Lite statistik:

Offentlig makt i Sverige (SCB & bolagsverket)
Andel manliga partiledare i Sverige idag: 78%
Andel manliga statssekreterade i Sverige: 65%
Andel manliga statliga VDs i Sverige: 71%
Andel manliga statliga styrelseordförande (affärsverken) 100%
Andel manliga statliga generaldirektörer i Sverige: 75%
Andel manliga ordförande kommunstyrelser: 71%

Privat makt i Sverige (bolagverket, SCB & RAMS)
Andel manliga styrelseordförande (aktiebolag) 88%
Andel manliga verkställande direktör (aktiebolag) 86%
Andel manliga styrelseledamöter (aktiebolag) 81%

Andel manliga styrelseordförande (börsbolag) 96%
Andel manliga verkställande direktör (börsbolag) 95%
Andel manliga styrelseledamöter (börsbolag) 77%

Kvinnor tjänar i snitt 14% mindre än män, 7% mindre med standardavvägning. (Lönestrukturstatistik, 2011)

Förfalskning
Citera
2012-12-07, 14:53
Medlem
playmates avatar
Citat:
Förfalskning

Såklart att det är, all statistik som pekar på att män som grupp innehar mest makt i samhället är hittepå. Alla vet vi att det är enhörningarna som har det ju!
Citera
2012-12-07, 14:57
Medlem
avmans avatar
Citat:
Inte för att det borde spela någon som helst roll för någon, men uppenbarligen stör du dig på det:

Jag är man. Är det svårt för dig att förstå att män också är feminister?

Är du man? Du måste vara tungt hjärntvättad och indoktrinerad. Jag är inte förvånad.
Citera
2012-12-07, 15:04
Medlem
Citat:
Är du man? Du måste vara tungt hjärntvättad och indoktrinerad. Jag är inte förvånad.

Statistiken produceras och bekräftas av flera olika institut, där man internt kontrollerar siffrorna innan publicering. Allt statistiskt material som bygger på siffrorna finns tillgängliga och internationella organisationer ger Sverige toppresultat i transparens och öppenhet.

Ge mig något som kan stärka dina åsikter, någon statistik, någon rapport eller liknande. Kan du inte det?

Inser du att allt det som du tycker inte grundar sig på någonting annars, förutom dina fördomar?

och slutligen, varför skulle jag vara indoktrinerad för att jag vill att kvinnor ska ha samma rättigheter som män? Det handlar om rättvisa och de flesta av oss har mammor, mormödrar, farmödrar, systrar, vänner och ibland barn som är kvinnor - har inte du det?
Citera
2012-12-07, 15:19
Medlem
Citat:
Förfalskning

Föresten kan du gärna kolla upp din egen idioti. Det är bara att besöka hemsidorna för de statliga verk, börsbolag och aktiebolag som jag har nämnt och kontrollera vem som satt på vilken post år 2011.

Förklara sedan hur man kan förfalska något sådant - är det män som bara låtsas vara VD eller styrelseordförande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in