2012-12-06, 01:03
Medlem
Får inte stå på min parkeringsplats imorgon. Har försökt flytta bilen men den är HELT överröst med snö och plogarna har dessutom plogat upp mot den. Med andra ord, det finns inte en chans i världen att jag ska kunna flytta den till imorgon eftersom jag inte har utrustning att gräva bort all snö.

Tror ni att lapplisorna kommer lappa mig ändå eller tror ni de kan göra ett undantag? Vad är den allmänna policyn? Jag förstår såklart att jag skulle kunnat förutsett detta och planerat bättre, MEN, nu gjorde jag inte det och situationen är därefter...
Citera
2012-12-06, 01:09
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Du kan absolut bli lappad! Det är din skyldighet att följa de angivna reglerna för parkering.

Men många väljer förmodligen att se mellan fingrarna under de extrema förhållanden som rått. Håll tummarna!
Citera
2012-12-06, 01:14
Medlem
SpaceCats avatar
Eller så blir de riktigt pissed off för att de inte kommer åt att snöröja, så de klipper till och bogserar bort bilen, men då har du ju å andra sidan fått den flyttad, fast inte helt gratis.
Citera
2012-12-06, 01:16
Medlem
fluss avatar
men herregud, gräv! det är SNÖ som ramlat från himlen inte betong.

klart du kan få böter, dom vill ju förmodligen kunna ploga där din bil står, och står i vägen för plog-gubben.
Citera
2012-12-06, 01:18
Bannlyst
i min stad bogserar de snällt bort din bil om den står ivägen för plogbilen
Citera
2012-12-06, 01:22
Medlem
Det finns ju en anledning till att bilen inte får stå där, snöröjning tex så din fråga är ganska d-m
Citera
2012-12-06, 01:22
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AL.WQAS
i min stad bogserar de snällt bort din bil om den står ivägen för plogbilen
Det gör de in min stad (Stockholm) med, men det kostar skjortan att hämta ut bilen igen.
Citera
2012-12-06, 01:32
Medlem
GoPalts avatar
Mest troligt har du den utrustning som behövs för att få ut bilen, och den utrustningen kallas händer (i desperata situationer iaf)
Lisa har inte översyn med att du har fått dig själv insnöad, börja gräva eller ta emot dina böter.
Citera
2012-12-06, 01:35
Bannlyst
Det är inte gratis att få bilen flyttad, i värsta fall har du fått besök av snöplogen på riktigt nära håll kanske tom så nära att bucklor och revor i bilen är din nya styling.
Citera
2012-12-06, 07:24
Medlem
lillaliljas avatar
Med en spade kan det väl inte ta mer än 30-60 minuter att ta sig loss som max? Kan inte det vara värt det för att slippa avgifter om den ska bogseras bort? Alternativet är ju att ta med fler spadar och kompisar så går det snabbare.
Citera
2012-12-21, 15:18
Medlem
VagDags avatar
Yes, du kommer bli lappad om de kommer åt att lappa den, gräv fram eller hoppas på ännu mer snö!
Citera
2012-12-21, 15:45
Medlem
Wermlands avatar
Vad hade du tänkt dig annars? Att låta den stå till våren när den tinar fram själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in