2012-12-05, 13:48
Medlem
von-Utfalls avatar
Mod får flytta tråd om den inte passar in i musik....

Melody Gardot var den sista jag trodde skulle gå med att göra naket.
Visst, hennes första musikvideo med Baby, I'm a fool så är hon i ett badkar fullt av skum, huruvida hon var naken vet jag inte. Men nu inför tredje albumet så har fotografer låtit klä av henne helt naken på en strand, där brösten skyms av nåt litet skynke eller en gitarr mot kroppen så det ser ut som om hon ligger med den. I en ny musikvideo, La vie en rose, så är det en scen i slutet där hon står vid ett fönster med en skjorta och trosor så man kan se hennes rumpa.

Så är hon tvingad till det? Jag tycker hon kommer långt enbart på hennes levnadsöde (trafikolyckan som gjorde att hon fick börja om från början med att vara människa) och hennes röst. Hon passar ju inte alls in på den här sexismen som präglar t.ex Britney så jag förstår inte vad de försöker göra.
Senast redigerad av von-Utfall 2012-12-05 kl. 13:52.
Citera
2012-12-05, 15:31
Medlem
Coolcittes avatar
Skivbolaget har väl insett att folk börjat tröttna på hennes sömnpiller till låtar. Då försöker de lansera henne på andra sätt istället, vilket kan bli svårt eftersom kvinnan ser ut att vara 30 år äldre än vad hon är. Sen är det väl inte säkert att hon blev tvingad att klä av sig och bli plåtad?
Citera
2012-12-05, 21:55
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Skivbolaget har väl insett att folk börjat tröttna på hennes sömnpiller till låtar. Då försöker de lansera henne på andra sätt istället, vilket kan bli svårt eftersom kvinnan ser ut att vara 30 år äldre än vad hon är. Sen är det väl inte säkert att hon blev tvingad att klä av sig och bli plåtad?

Det är jazz vi pratar om, den genren behöver inte sex för att lyckas.
Citera
2012-12-07, 19:48
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Det är jazz vi pratar om, den genren behöver inte sex för att lyckas.

Kanske inte för 50 år sedan, men det är andra tider nu. Tänk också på att hon är väldigt ung för att hålla på med den sortens musik. Klart att skivbolaget ser en chans i att lansera henne på flera olika plan.

Alternativt är det så att hon faktiskt själv ville ta bilderna du pratar om. Vissa människor som överlever svåra trauman får ju en lite mer bekymmerslös syn på livet och börjar uppskatta det mer. Kanske ville hon faktiskt visa upp sig. Eftersom jazz ses som en ganska tråkig musikstil (Ta det lugnt nu, jag tycker att Melody Gardot är helt okej och är väl medveten om att jazz inte är något som ett par duvungar från musikskolan kan hålla på med. Det krävs helt enkelt att man är begåvad för att bli bra på det), men för många så är bilden av jazz ett gäng gamla gubbar i polotröja som sitter på en sönderrökt klubb och "jazzdiggar").

Kanske vill hon göra sitt alter ego lite mer spännande och det kan nog både hon, skivbolaget och lyssnarna tjäna på.
Citera
2012-12-07, 23:51
Medlem
brianmolkos avatar
Samma sak med Diana Krall senaste, snyggt omslag dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in