2012-12-05, 09:00
Medlem
Hej, bara av ren nyfikenhet, vaf gör lapplisorna med en bil som betalt parkering flera dagar och är helt snötäckt, skrapar de framrutan på den då?
Citera
2012-12-05, 09:03
Medlem
JeffreyLebowskis avatar
Ja, vad tror du själv?

Självklart skrapar dom där biljetten ska ligga. Slutledningsförmåga 1.0
Citera
2012-12-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
Hej, bara av ren nyfikenhet, vaf gör lapplisorna med en bil som betalt parkering flera dagar och är helt snötäckt, skrapar de framrutan på den då?

Ja.

Om det är på dagen och biljett krävs så måste de ju kolla så att det inte ligger en biljett i framrutan. Samma sak om parkeringen tillåter flera dagars parkering mot betalning.
Citera
2012-12-05, 09:05
Medlem
Public Enemys avatar
Får man lägga biljetten till höger framme i vindrutan? Eller får man sätta den i överkant på vindrutan?
I sådana fall måste lapplisorna skrapa hela vindrutan för alla bilar
Citera
2012-12-05, 09:08
Moderator
Gordon Blixts avatar
Lapplisors arbetsrutiner är inte en juridikfråga.

Juridik -> Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur

/Mod
Citera
2012-12-05, 09:11
Medlem
Napis avatar
Har lagt märke till att det lappas extremt lite i stockholms innerstad när det är snö på rutorna, någon enstaka bil sopas rutan av på.
Jag va tillräckligt säker på det så jag lät bli att betala parkering när det snöade, fick inte en enda böter på ställen där det omöjligt går att stå tex sommartid utan att få böter.
Citera
2012-12-05, 09:57
Medlem
Jag tänkte mer på att om på en lapp står det" lägg synligt i framrutan" och om lappen ligger på högersidan som den får göra, eller mitten? så måste de skrapa väldigt mycket av rutan.

Hittar de den inte så måste de ju skrapa hela rutan? då den kan sitta vart som helst. och det är ju inte helt självklart att de orkar.
Citera
2012-12-05, 10:17
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Får man lägga biljetten till höger framme i vindrutan? Eller får man sätta den i överkant på vindrutan?
I sådana fall måste lapplisorna skrapa hela vindrutan för alla bilar

Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
Jag tänkte mer på att om på en lapp står det" lägg synligt i framrutan" och om lappen ligger på högersidan som den får göra, eller mitten? så måste de skrapa väldigt mycket av rutan.

Hittar de den inte så måste de ju skrapa hela rutan? då den kan sitta vart som helst. och det är ju inte helt självklart att de orkar.

Dom kanske skrapar en sidoruta och kollar i vindrutan var den ev. parkeringsbiljetten ligger?
Citera
2012-12-05, 10:26
Medlem
TrueCs avatar
Har funderat på samma sak, och just när det blir is invändigt?
Citera
2012-12-05, 11:13
Medlem
De tar bort snö för att se, ja.
Citera
2012-12-05, 11:18
Medlem
adcals avatar
Har dom verkligen rätt att göra så?

Jag har hört att dom INTE får skrapa då det föreligger en risk att skada någon annans egendom?
dvs har det snöat som fan och det ligger en decimeter snö på rutan och ett lager med frost så skiter dom i att kolla om parkeringen är betald....

Men jag kan ha fel
Citera
2012-12-05, 11:54
Medlem
Hade nitat lappjäveln om jag såg dem skrapa snö från min bil..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in