2012-12-04, 22:19
Medlem
withyous avatar
Hej!

Har ingen aning om vad jag skulle skriva detta inlägget och har inte så mycket tid heller..

Skriver ett inlägg om djurförsök, ska argumentera. Är ju emot djurförsök! Och jag skulle vilja veta om djurförsöken har ökat sedan 2008? Vet någon detta?
Citera
2012-12-04, 22:24
Medlem
Ostkroks avatar
Utan att kliva allt för mycket OT; men varför är du emot djurförsök?
Tycker du vi hellre ska testa effekter på läkemedel osv direkt på människor för att kunna ta fram nya mediciner osv? Ställer du dig längst fram i kön då?
Citera
2012-12-04, 22:30
Medlem
Milamis avatar
Om du är emot djurförsök, vad är din lösning på problemet? hur skulle du ersätta att sker forskningen på djur?
Citera
2012-12-04, 22:33
Medlem
withyous avatar
Men nu var min fråga om det har ökat`?
Citera
2012-12-05, 00:40
Medlem
Zelogaths avatar
Har lärarna brist på fantasi nu för tiden eller?
Detta är den tredje tråden på någon vecka som handlar om argument för/emot djurförsök.
Om du då söker lite i forumet så lär du nog hitta en del givande svar!
Citera
2012-12-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Tycker du vi hellre ska testa effekter på läkemedel osv direkt på människor för att kunna ta fram nya mediciner osv? Ställer du dig längst fram i kön då?

Någonsin hört talas om pedofiler, mördare och våldtäktsmän?
Citera
2012-12-05, 01:13
Medlem
Ostkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Hänvisar till min signatur och vägrar diskutera vidare med dig

OnT:
TS, för att hjälpa dig med din läxa så vågar jag nog mig på att påstå att det sedan 70-talet då djurförsök var som störst har minskat och minskat fram tills idag. Detta p.g.a. en drös med lagstiftningar osv. Att svara på så pass exakt som från 2008 tills idag är väldigt svårt och du får nog vända dig till någon organisation som vet mer ingående.

Klicka här så kan du nog läsa på om en del historia och är du riktigt duktig elev så kan du ju alltid maila eller varför inte ringa in och fråga ifall du kan få ställa ett par frågor angående en skoluppgift. Nämn gärna att det handlar om anti-djurförsök så blir dom glada i byxorna och kommer ge dig all information du söker.

Glöm inte äpplet till fröken.
Citera
2012-12-05, 01:15
Medlem
withyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Har lärarna brist på fantasi nu för tiden eller?
Detta är den tredje tråden på någon vecka som handlar om argument för/emot djurförsök.
Om du då söker lite i forumet så lär du nog hitta en del givande svar!

Men vem orkar söka runt när det kan ta en stund? snabbare här ju
Citera
2012-12-05, 01:16
Medlem
withyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra

Ja och vad har det med detta att göra? Jag valde att skriva om detta, och detta är mitt argument. Sen kan ni argumentera tillbaka osv men det är inte direkt detta jag är ute efter. ställde EN simpel fråga men istället frågar alla varför jag är emot det osv. TA det i ett annat ämne eller skicka ett pm.
Citera
2012-12-05, 01:17
Medlem
withyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Hänvisar till min signatur och vägrar diskutera vidare med dig

OnT:
TS, för att hjälpa dig med din läxa så vågar jag nog mig på att påstå att det sedan 70-talet då djurförsök var som störst har minskat och minskat fram tills idag. Detta p.g.a. en drös med lagstiftningar osv. Att svara på så pass exakt som från 2008 tills idag är väldigt svårt och du får nog vända dig till någon organisation som vet mer ingående.

Klicka här så kan du nog läsa på om en del historia och är du riktigt duktig elev så kan du ju alltid maila eller varför inte ringa in och fråga ifall du kan få ställa ett par frågor angående en skoluppgift. Nämn gärna att det handlar om anti-djurförsök så blir dom glada i byxorna och kommer ge dig all information du söker.

Glöm inte äpplet till fröken.

Tack så mycket!
Citera
2012-12-05, 01:34
Medlem
Ostkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withyou
Tack så mycket!
Ska du argumentera inom detta ämne och ska göra det emot djurförsök så separera ämnet i två delar, en för medicinska försök och en för kosmetiska försök (inom sminkbranschen).

Argumentera hur du är helt och hållet emot de kosmetiska djurförsöken för att det är inte något som är livsnödvändigt för oss människor utan är endast till för de rika bolagen att tjäna pengar.

Argumentera lite neutralare emot de medicinska djurförsöken, försök få det vinklat till att det ändå på något sätt är bättre att "offra" en mindre mängd djur än att "offra" en mindre mängd människor för att förhindra plåga och rädda livet på en stor mängd människor.
Men eftersom du ska argumentera emot även detta så får du ju flika in det att som det ser ut idag så är det inte bra. Den dagen allt går helt rätt till, att minsta lilla skada blir gjord på en så liten utsträckning som möjligt, så kan du tänka dig att det blir mer lägligt.

Fan.. Hade jag fått gå om skolan hade jag varit värsta MVG-barnet...

/G-barnet som inte orkade med skolan .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in