Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Fast en sådan lista skulle väl inte vara helt pålitlig ändå? Med tanke på att man kan vara inloggad "osynligt". Alltså, man är inloggad men folk ser det inte. Istället ser det ut som om man är offline.
Den är ju inte tänkt att vara mer "pålitlig" än onlinestatusen ute i övriga forumet. På mindre forum och kanske främst communityn fyller den en trevnadsfunktion men kanske inte riktigt längre på flashback. Jag får upp 500 sidor med aktiva medlemmar och då är klockan knappt 08:00
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Gick in där och fick upp ett meddelande att jag inte har behörighet till den sidan 😳
Jag nekas också se listan men bara om jag inte är inloggad. Prova uppdatera?
Edit: Jag har hört något om att användare på något internt vis delas upp, antagligen bara behörighetsmässigt, efter de som har och inte har laidback-tillgång. Du har varken dina sex månaders kontotid eller dina 200 inlägg. Bara en vild gissning...
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
För att det tar för mycket på servern. Redan nu kraschar onlinelistan lite då och då.
Det finns ingen riktig poäng med att låta folk bläddra runt där.
(varför den finns öht får du fråga Admin om)
Jag gillar onlinelistan eftersom man ser hur många av besökarna som är medlemmar samt besöksrekordet på forumet (även om det tydligen då är fel nu). Hade hellre sett en statistiksida där man sett bl.a det som visas i högerspalten: antal nya inlägg/trådar/konton under en dag.
Frågan är väl hur mycket resurser onlinelistan egentligen tar, att den "krashar" behöver väl inte betyda mer än det är en kvarleva från vbulletin som inte är tänkt att fungera med så här stora besöksmängder. Den krashade igår men inte nu, med ca 11,000 besökare i skrivande stund.