2012-12-04, 21:50
Medlem
NeonCrosss avatar
Jag har letat efter en onlinelista på Flashback sedan jag blev medlem här. Men hittar ingen, eller så är det bara jag som är blind. Finns det en onlinelista tillgänglig någonstans?
Citera
2012-12-04, 21:53
Medlem
Ostkroks avatar
Du kan ju se ifall en användare är inloggad/aktiv ifall du går in på användarens profil om det räcker så.
Eller var du sugen på att få upp en lista på 40,000+ användare online?
Citera
2012-12-04, 21:54
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Du kan ju se ifall en användare är inloggad/aktiv ifall du går in på användarens profil om det räcker så.

Du har en poäng. :P

Men skulle vara riktigt ballt om det fanns en onlinelista också ;D
Citera
2012-12-04, 21:59
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Du har en poäng. :P

Men skulle vara riktigt ballt om det fanns en onlinelista också ;D

Well today is your lucky day!

Finns här: https://www.flashback.org/online.php
Ibland måste man ladda om sidan.
Citera
2012-12-04, 22:04
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Långt ifrån alla de är ju medlemmar dock.

Eftersom det finns en onlinelista, varför kan inte den finnas under skiftnyckeln eller i footern?
Citera
2012-12-04, 22:06
Medlem
Spyrrans avatar
Fast en sådan lista skulle väl inte vara helt pålitlig ändå? Med tanke på att man kan vara inloggad "osynligt". Alltså, man är inloggad men folk ser det inte. Istället ser det ut som om man är offline.
Citera
2012-12-04, 22:07
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson

Well today is your lucky day!

Finns här: https://www.flashback.org/online.php
Ibland måste man ladda om sidan.

Gick in där och fick upp ett meddelande att jag inte har behörighet till den sidan 😳
Citera
2012-12-04, 22:30
Medlem
Ostkroks avatar
Se på fan, det fanns en lista

Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Långt ifrån alla de är ju medlemmar dock.

Eftersom det finns en onlinelista, varför kan inte den finnas under skiftnyckeln eller i footern?
Hmm... På listan på användare online som postades här ovan så finns det för mig 2153 sidor, varav 20 användare online per sida = 43,060, vilket stämmer ganska bra in på "XX,XXX besökare online" uppe till höger.

Edit: Såg nu att jag kunde ändra till "medlemmar" under en dropdown-flik!
Så det handlar om 258 sidor med 20 per sida = 5160 medlemmar online.
Inte mina 40k+ men 5K är fortfarande en lång lista att gå igenom
Senast redigerad av Ostkrok 2012-12-04 kl. 22:32.
Citera
2012-12-04, 22:50
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Edit: Såg nu att jag kunde ändra till "medlemmar" under en dropdown-flik!
Så det handlar om 258 sidor med 20 per sida = 5160 medlemmar online.
Inte mina 40k+ men 5K är fortfarande en lång lista att gå igenom

Ja vi kan ju inte se några gäster
Citat:

För att det tar för mycket på servern. Redan nu kraschar onlinelistan lite då och då.
Det finns ingen riktig poäng med att låta folk bläddra runt där.
(varför den finns öht får du fråga Admin om)
Senast redigerad av RutSvensson 2012-12-04 kl. 22:52.
Citera
2012-12-05, 07:46
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Fast en sådan lista skulle väl inte vara helt pålitlig ändå? Med tanke på att man kan vara inloggad "osynligt". Alltså, man är inloggad men folk ser det inte. Istället ser det ut som om man är offline.
Den är ju inte tänkt att vara mer "pålitlig" än onlinestatusen ute i övriga forumet. På mindre forum och kanske främst communityn fyller den en trevnadsfunktion men kanske inte riktigt längre på flashback. Jag får upp 500 sidor med aktiva medlemmar och då är klockan knappt 08:00
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Gick in där och fick upp ett meddelande att jag inte har behörighet till den sidan 😳
Jag nekas också se listan men bara om jag inte är inloggad. Prova uppdatera?

Edit: Jag har hört något om att användare på något internt vis delas upp, antagligen bara behörighetsmässigt, efter de som har och inte har laidback-tillgång. Du har varken dina sex månaders kontotid eller dina 200 inlägg. Bara en vild gissning...
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
För att det tar för mycket på servern. Redan nu kraschar onlinelistan lite då och då.
Det finns ingen riktig poäng med att låta folk bläddra runt där.
(varför den finns öht får du fråga Admin om)
Jag gillar onlinelistan eftersom man ser hur många av besökarna som är medlemmar samt besöksrekordet på forumet (även om det tydligen då är fel nu). Hade hellre sett en statistiksida där man sett bl.a det som visas i högerspalten: antal nya inlägg/trådar/konton under en dag.

Frågan är väl hur mycket resurser onlinelistan egentligen tar, att den "krashar" behöver väl inte betyda mer än det är en kvarleva från vbulletin som inte är tänkt att fungera med så här stora besöksmängder. Den krashade igår men inte nu, med ca 11,000 besökare i skrivande stund.
Citera
2012-12-05, 09:04
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Den är ju inte tänkt att vara mer "pålitlig" än onlinestatusen ute i övriga forumet. På mindre forum och kanske främst communityn fyller den en trevnadsfunktion men kanske inte riktigt längre på flashback. Jag får upp 500 sidor med aktiva medlemmar och då är klockan knappt 08:00

Jag hade tydligen fel. Jag surfar ju osynligt och kollade in onlinelistan. Man kan se mig online där, men inte om man tittar på min forumsprofil. Så onlinelistan är nog mer pålitlig trots allt
Citera
2012-12-05, 11:17
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Jag gillar onlinelistan eftersom man ser hur många av besökarna som är medlemmar samt besöksrekordet på forumet (även om det tydligen då är fel nu). Hade hellre sett en statistiksida där man sett bl.a det som visas i högerspalten: antal nya inlägg/trådar/konton under en dag.

Jag föreslår att du gör en separat tråd för ditt förslag eller kontaktar Admin på PM. Det är en bra idé.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in