2012-12-04, 21:22
Medlem
teflonpannan69s avatar
Varför tar det så extremt lång tid att få en tråd, samt svar, accepterade i Feedback?

Det jobbar liksom fem moderatorer där, att det tar mer än en dag känns för mig som orimligt lång tid, men det finns säkerligen en förklaring bakom det. Måste man rösta om det i Outlaw för att acceptera en tråd? Pillar moderatorerna i naveln? Vad händer egentligen när man startar en tråd i Feedback gällande avstängningar och bannlysningar (från sekunden man skickar nytt ämne/inlägg, tills dess att det ploppar up, synligt för alla andra). Skulle det även inte kunna vara sjysst att vidarefodra ett PM till användaren när dennes inlägg inte accepteras, istället för att man ska få leva i ovisshet?

Ni rediga fem moderatorer och admins kan säkerligen besvara dessa frågor för den oinsatte, utan syrligheter!
Citera
2012-12-04, 23:18
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Vad är "orimligt lång tid"?
Citera
2012-12-04, 23:21
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
5-6 dygn, vilket det ibland tar.
Citera
2012-12-04, 23:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
En anledning är att det helt enkelt är lätt att glömma att titta in där - vi har i dagsläget inget som säger till oss att det finns trådar och inlägg som väntar på godkännande.

En annan anledning är att svaret redan finns i https://www.flashback.org/t994707
Citera
2012-12-04, 23:28
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine

Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
5-6 dygn, vilket det ibland tar.

För mig sträcker det sig om ett par dagar... Det är ingen obskyr liten blogg eller landsortstidning med seg för-moderering, det är ett stort yttrandefrihetforum som jag då i varje fall tycker bör kunna skynda på sådana här saker.

Känns dessutom konstigt när det gått mer än en vecka och ens inlägg inte kommit med, fast då kan man ju vara rätt så säker på att de kastat det inlägget, utan motivering.

Tänker också på den här tråden som jag startade i Feedback för ett tag sedan, även den kom inte med (även om det var en extremt relevant tråd)

https://www.flashback.org/t1854009

Under tiden jag var avstängd skrev jag också ett par inlägg där i Feedback vill jag minnas, där jag frågade om olika saker kring olika användares avstängningar, men ändå så kom inte ett ända inlägg med.

Känns som att Feedback styrs för stelbent och byråkratiskt, någon form av reformering tycker jag ändå är på sin plats.

I vilket fall skulle jag gärna vilja veta lite mer om vad som händer där inne i Feedback.

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
En anledning är att det helt enkelt är lätt att glömma att titta in där - vi har i dagsläget inget som säger till oss att det finns trådar och inlägg som väntar på godkännande.

En annan anledning är att svaret redan finns i https://www.flashback.org/t994707

Ok det är väl förståeligt, antar jag. Men det är alltså 1.07 det gäller? Vill minnas att jag frågade om dels användaren MrPokerFace och The-Wise-Gentleman.

EDIT 2: Jag undrar också i vilka fall som en 1.07 avstängning blir ''formell'' och vilka fall där den inte skrivs ut.
Senast redigerad av teflonpannan69 2012-12-04 kl. 23:34.
Citera
2012-12-04, 23:43
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Känns dessutom konstigt när det gått mer än en vecka och ens inlägg inte kommit med, fast då kan man ju vara rätt så säker på att de kastat det inlägget, utan motivering.
Det är oftast ett korrekt antagande, ja.
Citat:
Under tiden jag var avstängd skrev jag också ett par inlägg där i Feedback vill jag minnas, där jag frågade om olika saker kring olika användares avstängningar, men ändå så kom inte ett ända inlägg med.
I så fall bedömdes inga utav de inläggen platsa i just Feedback.
Citat:
Känns som att Feedback styrs för stelbent och byråkratiskt, någon form av reformering tycker jag ändå är på sin plats.
Feedback är inget diskussionsforum, utan handlar extremt strikt om feedback gällande avstängningar och i undantagsfall varningar. Generellt missnöje och random frågor har inte där att göra, utan man ska lätt kunna hitta information där och det ska aldrig finnas ett inlägg som är OT.
Citat:
I vilket fall skulle jag gärna vilja veta lite mer om vad som händer där inne i Feedback.
Det är inte särskilt mycket att berätta. Ser vi ett inlägg som innehåller någon form av feedback vi anser är korrekt placerad så godkänns inlägget. Om inte så raderas det.
Citat:
Ok det är väl förståeligt, antar jag. Men det är alltså 1.07 det gäller? Vill minnas att jag frågade om dels användaren MrPokerFace och The-Wise-Gentleman.

EDIT 2: Jag undrar också i vilka fall som en 1.07 avstängning blir ''formell'' och vilka fall där den inte skrivs ut.
1.07 utlyses generellt sett inte, men i vissa fall där exempelvis en person använt flera konton för att i en tråd ge sken av att många delar uppfattning kan det anses vara befogat att informera övriga användare om att denne lurats.
Citera
2012-12-04, 23:48
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det är oftast ett korrekt antagande, ja.I så fall bedömdes inga utav de inläggen platsa i just Feedback.Feedback är inget diskussionsforum, utan handlar extremt strikt om feedback gällande avstängningar och i undantagsfall varningar.

Generellt missnöje och random frågor har inte där att göra, utan man ska lätt kunna hitta information där och det ska aldrig finnas ett inlägg som är OT

.Det är inte särskilt mycket att berätta. Ser vi ett inlägg som innehåller någon form av feedback vi anser är korrekt placerad så godkänns inlägget. Om inte så raderas det.

1.07 utlyses generellt sett inte, men i vissa fall där exempelvis en person använt flera konton för att i en tråd ge sken av att många delar uppfattning kan det anses vara befogat att informera övriga användare om att denne lurats.

Intressanta svar. Tror du dock att det är möjligt att införa ett enklare påminnelsesystem så att ni vet om det är några inlägg/trådar som väntar på ert godkännande? Skulle du kunna vidarefodra det? Kan omöjligen finnas några nackdelar med det, förutom att det kanske tar tid att implantera.
Citera
2012-12-06, 14:00
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Intressanta svar. Tror du dock att det är möjligt att införa ett enklare påminnelsesystem så att ni vet om det är några inlägg/trådar som väntar på ert godkännande? Skulle du kunna vidarefodra det? Kan omöjligen finnas några nackdelar med det, förutom att det kanske tar tid att implantera.
Jag tycker absolut att det vore bra med någon form av automatisk notifiering, men sett till hur få personer det faktiskt berör så inser jag att det inte direkt är ett högprioriterat ärende för admin.
Citera
2013-10-14, 14:45
Medlem
robomans avatar
Jag har en fråga relaterat till et här!

Jag har skrivit ett inlägg i en tråd i feedback. Det har inte godkänts ännu, men jag kan se den lilla röda plutten i trådlistan, den som markerar att jag skrivit i tråden. Kommer den röda plutten försvinna om mitt inlägg inte godkänns? Dvs, kan jag med hjälp av den där röda plutten konstatera att anledningen till att mitt inlägg inte syns är att det ännu inte behandlats?
Citera
2013-10-14, 17:11
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag har en fråga relaterat till et här!

Jag har skrivit ett inlägg i en tråd i feedback. Det har inte godkänts ännu, men jag kan se den lilla röda plutten i trådlistan, den som markerar att jag skrivit i tråden. Kommer den röda plutten försvinna om mitt inlägg inte godkänns? Dvs, kan jag med hjälp av den där röda plutten konstatera att anledningen till att mitt inlägg inte syns är att det ännu inte behandlats?
Nej, den indikationen (och prenumerationer, om man har det påslaget) är skilt från förhandsmodereringen.
Citera
2013-10-14, 18:25
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej, den indikationen (och prenumerationer, om man har det påslaget) är skilt från förhandsmodereringen.
Sååå... de kan ha plockat bort mitt inlägg redan, och den röda plutten kommer fortsätta vara kvar? Har jag fattat rätt då?
Citera
2013-10-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Sååå... de kan ha plockat bort mitt inlägg redan, och den röda plutten kommer fortsätta vara kvar? Har jag fattat rätt då?
Så blir det i aktuella brott och kriminalfall åtminstonde.Jag skrev ett inlägg i en tråd som blev raderat.Och plutten blev förevigad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in