Citat:
Ursprungligen postat av jjooee
Hej alla FB:are!
Tog ett blancolån för ca en månad sen efter möte med min personliga bankman. Vi diskuterade summan jag skulle låna, vilket blev 50.000. Vi pratade om hur det skulle räcka eller inte, jag trodde det skulle räcka, vilket det inte gjort. Nu har jag dessutom fått en extrainkomst fr.o.m januari, så jag testade att via min banks telefonbank höja lånet till 110.000, vilket inte gick, när dom gav som anledning att "det inte hunnit göras någon avbetalning på första lånet". Har autogiro på den, och kommer vara väldigt noga med att betala av lånet.
På min fråga om jag kunde ansöka om en lägre summa(30.000), fick jag till svar att återkomma imorgon så ska vi se...
Min fråga är således:
1. Har någon varit med om liknande och fått en lägre summa beviljad?
2. Är sannolikheten större att få igenom en sådan här grej genom sin personliga bankman? (Som jag för övrigt har väldigt bra relation med)
3. Finns det konkurrenter på marknaden som ev skulle vara villig att erbjuda ett lån? Är rätt krisigt med pengar, så gärna någon som kan erbjuda pengarna snabbt...
Är f.ö Noordea det rör sig om.
Tacksam för svar!
1. Ja, fick ett blancolån beviljat på 50k som jag sedan behövde höja till 100k. Min bankman tyckte inte det var en bra idé eftersom det skulle bli en så hög månadsavgift. Det hela slutade med att jag fick igenom lånet med förlängd återbetalningstid. Vilket i slutändan innebar lägre månadsavgift än det ursprungliga lånet på 50k
(lånade för att resa till Tyskland och köpa en bil som jag senare sålde i Sverige för nästan det dubbla)
Funkar det inte mellan dig och din bankman så kan du ringa bluestep eller lendo.