2015-01-24, 23:02
Medlem
Sarah Dawn Finer, Alex Schulman, Calle Schulman, Kent Ekeroth, Ted Ekeroth, Caroline Szyber, Leif Pagrotsky, Jerzy Sarnecki, Leif Silbersky, Albert Bonnier är alla judar/judinnor.
Citera
2015-01-24, 23:44
Medlem
Helle Klein är visst judinna.
Citera
2015-01-25, 20:04
Medlem
dandifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Sarah Dawn Finer, Alex Schulman, Calle Schulman, Kent Ekeroth, Ted Ekeroth, Caroline Szyber, Leif Pagrotsky, Jerzy Sarnecki, Leif Silbersky, Albert Bonnier är alla judar/judinnor.
Schulmans är inte judar.
Citera
2015-01-25, 23:24
Medlem
Som sagt: Schulman är iofs ett vanligt judiskt namn, men just Allan S (far till bröderna S) var inte jude. Invandrad adlig släkt från Baltikum, sannolikt (men inte helt säkert) utan judiskt påbrå.
Citera
2015-01-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbens
Som sagt: Schulman är iofs ett vanligt judiskt namn, men just Allan S (far till bröderna S) var inte jude. Invandrad adlig släkt från Baltikum, sannolikt (men inte helt säkert) utan judiskt påbrå.
Jag har inte släktforskat å Alex Schulmans vägnar, men kan konstatera att bröderna har ett typiskt judiskt utseende.
Citera
2015-01-26, 23:18
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Jag har inte släktforskat å Alex Schulmans vägnar, men kan konstatera att bröderna har ett typiskt judiskt utseende.

Schulmans är inte judiska och har själva påtalat detta. Något typiskt judiskt utseende har dom inte heller. Dom hade nog inte haft något emot att vara det dock men det är ju en annan femma.
Citera
2015-01-27, 06:32
Medlem
Göran och Vanna Rosenberg borde jag också haft med i inlägg #73. Men är Peter Wolodarski jude? Polskt namn och vill ha (och har) makt över media.
Citera
2015-01-27, 08:36
Medlem
Jag antar att TS syftar på kända judar i Sverige förutom de som arbetar inom massmedia, finans och politik. Vanna Rosenberg, skådespelerska, är ett av få exempel jag kan komma på.
Citera
2015-01-27, 09:42
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Göran och Vanna Rosenberg borde jag också haft med i inlägg #73. Men är Peter Wolodarski jude? Polskt namn och vill ha (och har) makt över media.
lyssna på hans sommarprat på p1 han talar öppet om hur hans judiska familj reste från judeghettona i Polen
Citera
2015-01-27, 11:14
Medlem
Stephan Apelgren, regissör till bland annat Sunes jul och Sunes sommar.

Citat:
"Det här avsnittet fick en del kritik. Dels för alla "onda" jultomtar som skrämde små barn. Och dels för det skämt som en av tomtarna drog inne på lagret. Det var en liten historia där en tomte säger "Har du hört om den judiska tomten? Han som sa Här finns det klappar att köpa"...Det anmäldes - och fick klippas om från morgonens sändning till den sändning som gick under e.m. Det lustiga i sammanhanget var att han som hittade på skämtet var regissören, som själv är jude." (Sören Olsson)

https://sv-se.facebook.com/sunesjulk...51322049695469
Citera
2015-01-27, 15:58
Medlem
kanelipullas avatar
Micael Bindefeld.. han är väl Jude?
Citera
2015-01-27, 16:37
Medlem
Nils Tomtes avatar
Måste säga att ni har valt en synnerligen olämplig dag för er kartläggning. Obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in