Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Vad gäller vetenskapligheten i det hela så är det naturligtvis inte vetenskapligt att kalla spindelhanen för "hjälte", men DN är faktiskt inte en vetenskaplig tidskrift heller så jag tycker att det är ett ganska litet övertramp i sammanhanget, som innebär att man förmedlar en vetenskaplig upptäckt på ett lättförståeligt sätt för oss som inte är insatta i alla vetenskapliga termer.
Det är ju om det ordet allt handlar om. Visste du att 95% av alla i ungdomsfängelser har växt upp utan en fader? Alla de kvinnor jag vet som inte kan laga mat, är skitigt hemma, snuskfulla osv.
Det skulle man kunna skriva en artikel om att de skulle offra sig - enligt ditt resonemang och ta hand om sina barn och relationer. Då skulle de vara hjältar. Kvinnorna alltså. Men de är antihjältar idag.
Men några såna kvinnliga hjältar finns inte. Det finns inga hjältar längre alls f ö. Då alla tänker på sig själva.
Jag ska inte säga något, jag är inte bättre själv. Men rätt ska vara rätt, vitt vitt, svart svart, och alla nyanser därimellan ska just vara de de är. Och sanningen är de att kvinnor idag generellt sett, givet resonemanget i tråden, inte alls är några hjältar. De var det fram till 60-70 talet. Men det var då det började fuckas upp allt.
Kvinnor ville bli som män. Och de har de faktiskt blivit. Det är bara höra hur de svär, dricker, gapar osv. Kan inte laga mat, sköter inte barnen, satsar bara på utbildning, status, makt, pengar, självförkligande - i en egoistisk mening. Det är lite tråkigt att de har blivit som oss.
Men de glömmer en sak, för att bli en riktig man, måste man vara det biologiskt. Bakom manliga masken kvinnor bär - gömmer sig osäkerheten, och paniken och ångesten. För det är inte lätt att vara kvinna idag.