Citat:
Ursprungligen postat av
Ripple
Vet inget alls om hjärtproblem och ayahuasca, men hela kroppen genomgår en ordentlig chock under trippen, pulsen ökar antagligen väldigt kraftigt, man kan bli väldigt varm. Alltså, nästan vad som helst kan hända med din kropp under en ayahuascatripp ^^
Hej,
så fint skrivet och beskrivet Ripple! Underbart!
Jag har deltagit i ca fyra Ayahuasca sermonier. Och är man med i seriösa samanhang bör man kommunicera med Shamanen om sitt hjärttillstånd och i regel blev man tillfrågad. Själv har jag högt blodtryck och shamanen anpassade min portion och höll ju dessutom stenkoll på oss alla. Jag blev på förhand upplyst om att man inte skulle delta om man åt psykofarmaka eller var ostabil fysisk och psykisk på andra sätt. Samtidig kan du bli helad helst med shamanens hjälp om du har någon fysisk åkomma. Detta är vad naturfolken också oftast använder det till bredvid upplysning.
Jag håller helt med om att ord är fattiga för att beskriva denna fantastiska möjlighet till lärdom och självinsikt. Jag har varit pilgrim på denna väg till upplysning hela mitt liv och sett glimtar och fragment av det som jag vet är den ultimata sanningen.
Men Ayahuasca knöt ihop alla lösa trådar och öppnade upp porten till den riktiga verkligheten som visade sig vara ännu mer fantastisk än jag någonsin vågat drömma om.
Men som nämnt är ditt uppsåt och intention med din resa den gyllene nyckeln. Ayahuasca blir ofta benämnt som ett levande väsen som ger dig utmaningar och ditt mod att anta dom avgör vad din behållning blir. Jag har sett de som varit kaxiga och bett Ayahuasca ge dom vad hon har och verkligen kommit tillbaka som våta trasor, ödmjuka och tystlåtna. Jag har också sett de som inte haft ett fruktbart uppsåt eller varit "klara" för det, uppleva någonting alls.
Ayahuasca benämns av naturfolken som arbetat med henne i tusentals år som medicin och den "stora läraren". En av det shamaner jag träffat menar även att de stora civilisationerna som upp uppstod i syd Amerika är ett resultat av att människan upptäckte Ayahuasca. Detta verkar för mig absolut troligt efter att själv upplevt henne.
Efter att ha läst några tripp-rapporter här så verkar det genomgående problemet vara den empiriska bevisningen, dvs att man försöker applicera den världsliga begränsade beskrivnings modellen där allt ska analyseras, bevisas och kontrolleras. Vad spelar det för roll egentligen? Om resultatet är healing, upplysning, insikter och evig kärlek.
Ripple, Kan du skicka ett Pm på din Facebook?
Love