2013-05-12, 07:31
Medlem
Är själv väldigt intresserad av att prova och nu när jag läst vad du skrivit kommer jag med säkerhet att göra detta, jag är också övertygad att mina "demoner" kommer att visa sig vilket jag är fruktansvärt rädd för men samtidigt välkomnar jag dem så att jag kan gå vidare med mitt liv med nya ögon och mera kärlek till mina medmänniskor. Du hade skrivit väldigt detaljerat över saker jag undrat och det är jag tacksam för...
Citera
2013-05-13, 01:25
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
källa på den du?
http://www.mensjournal.com/magazine/the-dark-side-of-ayahuasca-20130215
Citera
2013-05-13, 20:09
Medlem
Basfrostens avatar
Häftigt! Mycket bra skrivet!
Citera
2013-10-02, 14:43
Medlem
Jag är själv på väg till Peru innom den närmsta framtiden. Bara svårt att bestämma mig vilket retreat jag ska till.
Vart var du?
Citera
2013-10-04, 03:08
Medlem
Xzis avatar
Intressant och bra skrivet rapport, det dämpade ju inte suget för att själv besöka liknande ställen direkt!

Härligt att den andra trippen blev snäppet bättre än din första och att du själv var nöjd med din resa i slutändan. 5/5
Citera
2013-12-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripple
Vet inget alls om hjärtproblem och ayahuasca, men hela kroppen genomgår en ordentlig chock under trippen, pulsen ökar antagligen väldigt kraftigt, man kan bli väldigt varm. Alltså, nästan vad som helst kan hända med din kropp under en ayahuascatripp ^^

Hej,
så fint skrivet och beskrivet Ripple! Underbart!

Jag har deltagit i ca fyra Ayahuasca sermonier. Och är man med i seriösa samanhang bör man kommunicera med Shamanen om sitt hjärttillstånd och i regel blev man tillfrågad. Själv har jag högt blodtryck och shamanen anpassade min portion och höll ju dessutom stenkoll på oss alla. Jag blev på förhand upplyst om att man inte skulle delta om man åt psykofarmaka eller var ostabil fysisk och psykisk på andra sätt. Samtidig kan du bli helad helst med shamanens hjälp om du har någon fysisk åkomma. Detta är vad naturfolken också oftast använder det till bredvid upplysning.

Jag håller helt med om att ord är fattiga för att beskriva denna fantastiska möjlighet till lärdom och självinsikt. Jag har varit pilgrim på denna väg till upplysning hela mitt liv och sett glimtar och fragment av det som jag vet är den ultimata sanningen.
Men Ayahuasca knöt ihop alla lösa trådar och öppnade upp porten till den riktiga verkligheten som visade sig vara ännu mer fantastisk än jag någonsin vågat drömma om.

Men som nämnt är ditt uppsåt och intention med din resa den gyllene nyckeln. Ayahuasca blir ofta benämnt som ett levande väsen som ger dig utmaningar och ditt mod att anta dom avgör vad din behållning blir. Jag har sett de som varit kaxiga och bett Ayahuasca ge dom vad hon har och verkligen kommit tillbaka som våta trasor, ödmjuka och tystlåtna. Jag har också sett de som inte haft ett fruktbart uppsåt eller varit "klara" för det, uppleva någonting alls.
Ayahuasca benämns av naturfolken som arbetat med henne i tusentals år som medicin och den "stora läraren". En av det shamaner jag träffat menar även att de stora civilisationerna som upp uppstod i syd Amerika är ett resultat av att människan upptäckte Ayahuasca. Detta verkar för mig absolut troligt efter att själv upplevt henne.

Efter att ha läst några tripp-rapporter här så verkar det genomgående problemet vara den empiriska bevisningen, dvs att man försöker applicera den världsliga begränsade beskrivnings modellen där allt ska analyseras, bevisas och kontrolleras. Vad spelar det för roll egentligen? Om resultatet är healing, upplysning, insikter och evig kärlek.

Ripple, Kan du skicka ett Pm på din Facebook?

Love
Citera
2014-01-26, 23:01
Medlem
falipandas avatar
Detta är bland det bästa jag läst.... nämen seriöst jag vet att jag är lite efter med att skriva här meeeen, riktigt grym rapport Detta måste provas på någon gång
Citera
2014-02-21, 22:51
Medlem
drdnks avatar
Nästan så man panikbokade en flight till iquitos efter man läste detta.. mumss 5 av 5 demoner
Citera
2014-07-24, 17:12
Medlem
blobben!!!s avatar
Väldigt välskriven rapport, 5 av 5 svampar!

"LSD ca 20 ggr, 4HOMET ca 4 ggr, 2CE ca 3 ggr, 2CB ca 3 ggr, ketamin 2 ggr och svamp 1 gång", kallar du det erfaret?! Du är fortfarande färsk och din attityd och upplevelse markerar starkt att du är en färsking.
Som vanligt så är det bara någon frälst färskning som tagit för mycket.

Schamanerna är för övrigt nästan uteslutande turistfällor. De riktiga schamanerna hittar knappast en utomstående, speciellt inte en turist.

Häftig grej att göra, mindre häftigt när man förstått att det är ett "disney land". En häftig upplevelse mot betalning.
Citera
2014-07-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Väldigt välskriven rapport, 5 av 5 svampar!

"LSD ca 20 ggr, 4HOMET ca 4 ggr, 2CE ca 3 ggr, 2CB ca 3 ggr, ketamin 2 ggr och svamp 1 gång", kallar du det erfaret?! Du är fortfarande färsk och din attityd och upplevelse markerar starkt att du är en färsking.
Som vanligt så är det bara någon frälst färskning som tagit för mycket.

Schamanerna är för övrigt nästan uteslutande turistfällor. De riktiga schamanerna hittar knappast en utomstående, speciellt inte en turist.

Häftig grej att göra, mindre häftigt när man förstått att det är ett "disney land". En häftig upplevelse mot betalning.

Haha vilken hatare du är. Enligt mig är man absolut inte färsking om man tagit lsd 20 gånger etc etc men kanske i din värld mr.tagitLSD9919199gånger Eller hmm.. hade du själv inte varit färsking hade du antagligen lärt dig något av dina trippar och slutat hata, det är iallafall en av de många sakerna jag fått lära mig
Citera
2014-07-27, 22:56
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure
Haha vilken hatare du är. Enligt mig är man absolut inte färsking om man tagit lsd 20 gånger etc etc men kanske i din värld mr.tagitLSD9919199gånger Eller hmm.. hade du själv inte varit färsking hade du antagligen lärt dig något av dina trippar och slutat hata, det är iallafall en av de många sakerna jag fått lära mig
Åh nej. En "wishful thinker".

Hallucinogena droger är en magisk upplevelse nog utan att behöva göra det till en guru, profet eller lärare. Det är en drog. En mycket trevlig sådan.

Om en hatare blir hatad av en annan hatare, blir han mindre av en hatare då? Du har knappast lärt dig ett skit. Snarare har du bara blåst upp ditt ego lite mer och fått lite sämre självdistans, din hatare.
Typiskt färskingar..

(Inget mer OT nu tack.)
Citera
2014-07-28, 10:22
Medlem
asploevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Åh nej. En "wishful thinker".

Hallucinogena droger är en magisk upplevelse nog utan att behöva göra det till en guru, profet eller lärare. Det är en drog. En mycket trevlig sådan.

Om en hatare blir hatad av en annan hatare, blir han mindre av en hatare då? Du har knappast lärt dig ett skit. Snarare har du bara blåst upp ditt ego lite mer och fått lite sämre självdistans, din hatare.
Typiskt färskingar..

(Inget mer OT nu tack.)

Hade du haft den minsta förståelsen så hade inte skrivit som du gör, det är ingen "drog" som du kallar det. Det är en blandning av plantor från skogen som det finns EN poäng med, att komma närmare sig själv och uppleva sin verkliga natur. Det finns en oerhört stor vinning om man vet vad man vill få ut av det, har man den intuitonen att man vill bli drogad så är aya inget för dig min vän, den skall knocka dig så hårt att du förändrar attityd.

Det är skilnaden att den är så tung fysisk gentemot de andra i samma kategori, att släpper du inte taget eller går in med en sån attityd som ovanstående så kommer du att få smaka på fysisk terror i de flesta fallen.

Människor i kulturer som levt och fortfarande samverkar med naturen använder dessa plantor, svampar, kaktusar osv inte för att "droga" sig utan just som vägvisare (guru, whatever)

Färskingar har ofta den attityden att de ser psychadelica som just droger för att få en trevlig upplevelse och få skratta lite, det betyder att man saknar förståelse och det är inget konstigt med det då detta inte är en del av din kultur så du förstår helt enkelt inte. Det har inget att göra med psychadelica heller, utan det är en läxa för hela livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in