Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-03, 20:31
Medlem
Jag saknar väldigt ofta en datumstämpel i valfria citerade inlägg som jag läser
i olika trådar.

Det står så här i ett citerat inlägg, exempelvis:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av PåhittadAnvändare

text...

------------------------------------------

Mitt förslag, exempel:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av PåhittadAnvändare 2012-04-04

text...

------------------------------------------

När jag svarar på mina egna citerade inlägg, ser jag givetvis när någon
citerat mig. Det är inte det jag menar.

Utan det handlar om när jag läser alla andras citat, som valfri användare citerat.
För mig skapar det ett bättre sammanhang och ett mervärde, om jag hade sett
tiden när någon skrev det som senare blev citerat.

I många fall har jag letat bakåt i tråden, för att se när den citerade användaren
egentligen skrev sitt inlägg. Var det nyligen, eller för tre månader sedan? Osv.

Så, vad tycker ni om förslaget?
Citera
2012-12-03, 20:34
Moderator
^Eazs avatar
Ett av få förslag som jag inte ser någon nackdel med, och när jag tänker efter så är det väldigt relevant.

Speciellt när det är stora mastodont-trådar så är det ofta relevant att veta från när ett inlägg citeras.
Citera
2012-12-03, 20:36
Medlem
Metacognition.s avatar
Jag ser gärna att tidpunkt också följer med eftersom det finns trådar där väldigt många inlägg postas samma dag vilket gör att ett inlägg med dagens datum kan hamna många sidor bak.
Citera
2012-12-03, 20:46
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Bra förslag, det kan vara bra att se i stora trådar som sagt, för att veta hur aktuellt inlägget som besvarats är.
Citera
2012-12-04, 21:23
Medlem
Får man be om en poll till sitt förslag?
Citera
2012-12-04, 21:41
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Får man be om en poll till sitt förslag?

Görs enklast genom att PM:a exempelvis ÅG, som modererar i detta fora. Räkna med att få min röst, då jag tycker det är ett underbart förslag. Ibland kommer ju stjärnor som kommenterar ett flera år gammalt inlägg från sjunde sidan i en mastodonttråd, som är helt inaktuellt. Om det skulle uppstå en diskussion om detta är det väl inte helt att anse som OT, men blir onödigt att fortsätta en diskussion på det om det redan är avklarat sen länge.

Helst att föredra vore detta i kombination med s.k. backlinking, som det förvisso finns andra trådar som det diskuteras is.
Citera
2012-12-04, 21:55
Moderator
Allaballawallas avatar
Helt klart ett vettiga förslag enligt mig (Både datum och tidpunkt.), men jag skulle gärna se en funktion av den typen som valbar.

Det händer ju ibland att man delar upp det man citerar för att besvara olika delar och i vissa fall formligen haglar det ju in svar i en tråd där samtliga citerar samma inlägg och då kan det verka "lite onödigt" med datum och klockslag i varje citat.

Det kanske skulle funka med någon typ av filtrering så att det slås på automatiskt om man citerar ett inlägg som är X antal timmar/dagar eller/och efter att X antal inlägg publicerats mellan det som citeras och svarsinlägget.

Men jag tycker att det en bra idé som jag gärna ser förverkligad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in