2012-12-03, 12:19
Medlem
Hej!
Jag snusar och har väldigt gula tänder. Några fläckar med vit nyans på framtänderna.

Jag skulle gärna försöka sluta snusa, eller dra ner på snuset iaf, och få vita tänder.

Hur ska jag gå tillväga? Eller först och främst, GÅR DET att få vita tänder när man druckit kaffe och snusat länge?

Egen tandblekning hemma kanske skulle vara nåt?

Oerhört tacksam för svar.
Citera
2012-12-03, 12:25
Medlem
AnCa89s avatar
Gå till tandläkare och hör med dom. Dom brukar erbjuda det bästa alternativet som passar just dina tänder. För Guds skull, använd inga hemmablekningsmedel dom förstör bara emaljen och tänderna.

Jag kör med laserblekning och har kritvita tänder trots att jag röker som ett vrak och även snusar ibland.
Citera
2012-12-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Gå till tandläkare och hör med dom. Dom brukar erbjuda det bästa alternativet som passar just dina tänder. För Guds skull, använd inga hemmablekningsmedel dom förstör bara emaljen och tänderna.

Jag kör med laserblekning och har kritvita tänder trots att jag röker som ett vrak och även snusar ibland.

Tack du!
Aa det låter ju skitbra.
Är så jävla avis på min polare som jag brukar chilla med, snusar också så in i helvete fast han har kritvita tänder.
Hur mycket måste man punga ut ungefär? För varje steg inne hos tandläkaren kan man räkna med 1k/steg typ.
Citera
2012-12-03, 12:46
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEWG
Tack du!
Aa det låter ju skitbra.
Är så jävla avis på min polare som jag brukar chilla med, snusar också så in i helvete fast han har kritvita tänder.
Hur mycket måste man punga ut ungefär? För varje steg inne hos tandläkaren kan man räkna med 1k/steg typ.
Ja du, priset beror liksom på, hur missfärgade tänderna är,vet flera som var tvungna att bleka flera ggr till dom nådde resultatet, vilken klinik man väljer osv. Jag hade inte så värst missfärgade tänder, så jag pungade ut typ 5000spänn på Akademikliniken (båda upp och ner). Det var för några år sedan och resultatet håller fortfarande, så det är inte så värst dyrt. Blev även tipsad om tandkrämen Clinomyn som är för rökare/snusare, den hjälper att motverka missfärgningar i framtiden, den funkar jättebra faktiskt.
Citera
2012-12-03, 12:50
Medlem
Knivgalnings avatar
Har inte snusat på ett år nu typ, jag har fortfarande gula tänder

Snusade en dosa om dagen och hade väldigt gula tänder.
Citera
2012-12-03, 14:08
Medlem
Jag använder dessa;

http://www.tradera.com/crest-3d-white-advanced-vivid-tandblekning-28-strips-stripes-auktion_340743_169755085

Tejp-remsor som du fäster på tänderna under en halvtimma per dag. Här kan du stegvis välja hur vita tänder du vill ha. Efter 4-5 remsor(dagar) ser du tydligt resultat. Tror det är 12-14 behandlingar i varje ask.

Min tjej stötte på dessa i USA. Under de 3 minuter hon stod vid hyllan och valde tandblekning kom det fram 3st och tog en ask framför näsa på henne och utbröt något i stil med; THIS IS THE SHIT!!!

Citera
2012-12-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekomax
Jag använder dessa;

http://www.tradera.com/crest-3d-white-advanced-vivid-tandblekning-28-strips-stripes-auktion_340743_169755085

Tejp-remsor som du fäster på tänderna under en halvtimma per dag. Här kan du stegvis välja hur vita tänder du vill ha. Efter 4-5 remsor(dagar) ser du tydligt resultat. Tror det är 12-14 behandlingar i varje ask.

Min tjej stötte på dessa i USA. Under de 3 minuter hon stod vid hyllan och valde tandblekning kom det fram 3st och tog en ask framför näsa på henne och utbröt något i stil med; THIS IS THE SHIT!!!

Låter super bara jag skulle få den där länken att funka, haha vill du försöka igen eller så? =)
Citera
2012-12-03, 14:13
Medlem
Citat:
Jag använder dessa;

Nu funkade det, tusen tack! Ska kolla det
Citera
2012-12-03, 15:12
Medlem
Cokekillers avatar
Citat:
Jag använder dessa;

Har också hört att den är bra, aldrig testat den dock.. Kanske skulle göra ett försök
Citera
2012-12-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cokekiller
Har också hört att den är bra, aldrig testat den dock.. Kanske skulle göra ett försök

Aa läste lite recensioner nu osv, lätt värt att pröva. Försöker hitta någonstans man kan beställa den ifrån bara.
Citera
2012-12-03, 15:19
Medlem
Någonting man bör tänka på innan man gör en tandblekning själv, förutom att läsa instruktionerna noggrant?
Citera
2012-12-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cokekiller

Jag tycker de är kanon och använder de då och då. Har även rekommenderat dem till flera av mina vänner.

Jag tänker ofta på att folk har gula/bruna tänder. Jag tycker det ser rätt äckligt ut och detta är ett enkelt sätt att se snygg, fräsch och välvårdad ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in