2012-12-03, 03:22
Medlem
Jag har skrivit på ett managementavtal som började gälla den 1 september.

Nu har det gått 3 månader och jag tycker att vår manager har skött jobbet väldigt dåligt. Han har inte etablerat någon form av kontakt med företag som jag eller mitt band kan ha nytta av och han påstår att han jobbar med att skapa kontakter men vägrar redovisa för oss vilka han har pratat med. Han har inte heller uppdaterat sin firmas hemsida, så vi finns fortfarande inte med på sidan och det känns jävligt dumt eftersom vi länkar och hänvisar till hans sida i allt marknadsföringsmaterial. Vi stöter på honom några gånger varje vecka och försöker få honom att jobba, men det händer absolut ingenting annat än att han är duktig på att snacka om hur bra allt kommer att bli.

Det enda han har gjort (som vi har märkt av) är att han har gjort en jävligt ful flyer som vi aldrig godkände och lagt ut en flyer (som vi fick göra själva) på Facebook vid ett tillfälle. Han har runt 500 vänner på Facebook och hans firmas sida har inte mer än runt 100 likes, så det är ingen jättestor mängd människor som har sett den "marknadsföring" han har gjort.

Samtidigt har mitt band gjort många spelningar sedan avtalet började gälla och betalat in de summor vi ska enligt avtalet.

Han använder samtidigt argumentet att det tar tid att etablera kontakter och att lansera musik. Tydligen så är det svårt för managern (som enligt vad jag/vi vet jobbar heltid som manager) att boka spelningar eller etablera kontakter men vi själva lyckas boka spelningar nästan varje helg trots att hela bandet jobbar heltid med annat.

Vi börjar tröttna på att vi får göra allt jobb själva men ändå betala en manager. Det handlar inte om några stora summor vi betalar just nu (några procent på intäkterna), men det känns som att elda för kråkorna när man betalar utan att se något resultat.

Det jag undrar är om ni har några tips på vad vi kan göra för att pressa honom att börja jobba enligt det avtal som är skrivet. Jag vill inte försöka häva avtalet just nu men fortsätter det lika i några månader till så kommer jag att försöka häva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in