2005-04-20, 19:07
Medlem
Über_menschs avatar
Det ligger till såhär att jag funderar på att söka till en utbildning som jag i nuläget inte är behörig till. De ämnen jag saknar är Biologi b och Kemi b.
För att läsa Biologi b behöver man ha läst(ha godkänt i?) Kemi b.
Jag har inte ens fått ig i dessa ämnen, jag har öht inte läst dem.
Jag tar studenten den nionde juni och rycker in i lumpen den 20 juni i år. Jag Muckar i början av April 2006.
Förutom ledighet på helgerna kommer jag att ha två veckor ledigt i slutet av Juli och en månad ledigt över jul- och nyårshelgen.
Mitt mål är att kunna börja på utbildningen till hösten 2006. Är detta möjligt/rimligt?
Hur ska jag isf gå tillväga? Behöver jag rent formellt ha gått på några komvuxlektioner lr gjort några laborationer för att nå godkänt betyg?
Det kanske ska sägas att jag inte avser söka på mina gymnasiebetyg så g/vg/mvg på kurserna är ointressant i sammanhanget.
Ps. Jag har snackat med Syo men det gav inte så mkt. Ds.
Citera
2005-04-20, 20:23
Medlem
hmm sista dagen för kompletteringar till vhs är iaf 15 juni så verkar ganska kört!
Citera
2005-04-20, 20:28
Medlem
Satt och funderade på en sak, på HP och dylikt så visar man ju upp sin identifikation. Hur flitigt används detta under tentningar på komvux, inte alls antar ajg...

Om man nu behöver MVG i spanska, hyr en spansk kompis för några hundralappar och ber honom skriva det åt en.
(Inga moraltanter för fan, om man har cash har man rätt till utbildning :P )

// peakk
Citera
2005-04-20, 20:28
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym1912
hmm sista dagen för kompletteringar till vhs är iaf 15 juni så verkar ganska kört!
Nja, i och med att han vill börja hösten 06 så har han ju ett år på sig.

Frågan är väl närmast hur mycket man kan plugga medan man ligger inne?
Citera
2005-04-20, 20:51
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peakk
Satt och funderade på en sak, på HP och dylikt så visar man ju upp sin identifikation. Hur flitigt används detta under tentningar på komvux, inte alls antar ajg...

Om man nu behöver MVG i spanska, hyr en spansk kompis för några hundralappar och ber honom skriva det åt en.

// peakk

Fan, att jag aldrig har tänkt på detta förut. Jag kan inte tänka mig att dem kollar legitimation på komvuxtentor. Tror jag ska tenta upp några ämnen på komvux
Citera
2005-04-20, 22:20
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peakk

// peakk
Haha fan va nice idé!!
Finns det nån här som har skrivit en sluttenta på komvux?
Vore ju lite idiotiskt om de inte hade legkoll...
Citera
2005-04-20, 22:26
Medlem
Annars kan du läsa upp kurserna på distans, det kan du börja med närsomhelst.
Citera
2005-04-21, 01:58
Medlem
scitors avatar
Lättare

Det ska tydligen vara lättare att läsa upp kurser via Lernia. Jag har själv inte gjort det, men en ovän har sagt att det är väldigt enkelt.

Själv mailade jag min gamla italienskalärare när jag ville ändra mitt engelskabetyg. Tre dagar senare var allt klart. Behövde inte läsa på något, gick dit och gjorde något som liknade ett nationellt prov. Iofs funkar det nog inte om man vill tenta kemi eller liknande, eftersom det är ett pluggämne.
Citera
2005-04-24, 22:02
Medlem
zumazs avatar
Kontroll av leg

Givetvis kollar de legitimation när man tentar på komvux. De gånger jag skrivit där har det varit hårdare koll än på HP.
Citera
2005-04-24, 22:06
Medlem
Då blir det dyra fakeleg då

// peakk
Citera
2005-04-25, 18:32
Medlem
Svinpälss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumaz
Givetvis kollar de legitimation när man tentar på komvux. De gånger jag skrivit där har det varit hårdare koll än på HP.
Kan intyga på detta. Vad fan tror ni??
Att dom inte skulle kolla legg på en komvuxtenta var nog bland det dummaste jag hört.
Citera
2005-04-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumaz

WTF? Kolla leg på komvuxtenta? Jag läste på komvux där jag bodde förut och det var inte en jävel som bad om att få se min legitimation, även när jag bad att få ut mina betyg därifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in