Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Nu till ett till problem: När jag laddat ner en låt till datan så går jag via hämtade filer och spelar låten i iTunes. När jag sedan inte vill ha kvar låten så gör jag som alla andra sa, nämligen att radera den från iTunes. Nu har jag gjort det men låten finns fortfarande kvar! dom försvinner aldrig, och jag har inte något program som förvarar låtarna på ett ställe.
Om du laddar ner låtar till din dator så hamnar de i mappen Hämtade filer. Om du där klickar på på den och iTunes är satt som standardspelare, så spelas låten upp i iTunes ja, men filen flyttas inte dit utan ligger kvar på sin ursprungliga plats i Hämtade filer. Och då hjälper det ju inte att du raderar dem från iTunes.
Det är först när du importerat/lagt till musikfiler i iTunes-biblioteket som iTunes har "kontrollen" över dessa filer, vare sig de är flyttade in i iTunes eller läses av iTunes på sin ursprungliga plats.
Väljer man radera då så får man frågan om filen ska raderas från biblioteket men ligga kvar på sin plats (den kommer då inte att visas i biblioteket) eller flytta filen till papperskorgen.