• 1
  • 2
2012-12-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Nu till ett till problem: När jag laddat ner en låt till datan så går jag via hämtade filer och spelar låten i iTunes. När jag sedan inte vill ha kvar låten så gör jag som alla andra sa, nämligen att radera den från iTunes. Nu har jag gjort det men låten finns fortfarande kvar! dom försvinner aldrig, och jag har inte något program som förvarar låtarna på ett ställe.
högerklicka på låten, getinfo, och titta vart den är sparad, gå till den mappen och Radera.
Citera
2012-12-10, 07:43
Medlem
Citat:
Nu till ett till problem: När jag laddat ner en låt till datan så går jag via hämtade filer och spelar låten i iTunes. När jag sedan inte vill ha kvar låten så gör jag som alla andra sa, nämligen att radera den från iTunes. Nu har jag gjort det men låten finns fortfarande kvar! dom försvinner aldrig, och jag har inte något program som förvarar låtarna på ett ställe.

Om du laddar ner låtar till din dator så hamnar de i mappen Hämtade filer. Om du där klickar på på den och iTunes är satt som standardspelare, så spelas låten upp i iTunes ja, men filen flyttas inte dit utan ligger kvar på sin ursprungliga plats i Hämtade filer. Och då hjälper det ju inte att du raderar dem från iTunes.

Det är först när du importerat/lagt till musikfiler i iTunes-biblioteket som iTunes har "kontrollen" över dessa filer, vare sig de är flyttade in i iTunes eller läses av iTunes på sin ursprungliga plats.

Väljer man radera då så får man frågan om filen ska raderas från biblioteket men ligga kvar på sin plats (den kommer då inte att visas i biblioteket) eller flytta filen till papperskorgen.
Citera
2013-03-29, 10:58
Medlem
Nu måste jag återigen liva upp tråden. Jag har sedan mitt sista inlägg försökt att fixa så gått som det går. Jag var tvungen att radera både från Hämtade Filer OCH från iTunes senare. Jag bockade ur inställningen om att filen jag hämtar ska kopieras till en itunes mapp, men det gör den fortfarande! Så jävla jobbigt är det! Vad kan jag göra nu då? Har lust att slänga Macbooken genom fönstret nu...
Citera
2013-03-29, 12:51
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Nu måste jag återigen liva upp tråden. Jag har sedan mitt sista inlägg försökt att fixa så gått som det går. Jag var tvungen att radera både från Hämtade Filer OCH från iTunes senare. Jag bockade ur inställningen om att filen jag hämtar ska kopieras till en itunes mapp, men det gör den fortfarande! Så jävla jobbigt är det! Vad kan jag göra nu då? Har lust att slänga Macbooken genom fönstret nu...

Om du tittar i biblioteksmappen för iTunes, hittar du filerna där då?
Citera
2013-03-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Om du tittar i biblioteksmappen för iTunes, hittar du filerna där då?
Ja, allt ligger där. Är det därifrån jag skall radera dom?
Citera
2013-03-29, 15:50
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ja, allt ligger där. Är det därifrån jag skall radera dom?

Yes box.

Högerklicka på mappen som innehåller de filer du inte längre vill ha kvar i ditt iTunesbibliotek, och skicka till papperskorgen.
Citera
2013-03-29, 16:27
Medlem
Citat:
Yes box.

Högerklicka på mappen som innehåller de filer du inte längre vill ha kvar i ditt iTunesbibliotek, och skicka till papperskorgen.
Kommer dom att bli raderade från Hämtade Filer också? Det är ju det jag vill. Att behöva sitta och radera från Hämtade filer först och sedan från iTunes också är jobbigt och fullt onödigt. Men, nu vet jag att det bara behövs att radera ifrån iTunes mapparna så är dom helt borta från systemet!
Citera
2013-03-29, 16:29
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Kommer dom att bli raderade från Hämtade Filer också? Det är ju det jag vill. Att behöva sitta och radera från Hämtade filer först och sedan från iTunes också är jobbigt och fullt onödigt. Men, nu vet jag att det bara behövs att radera ifrån iTunes mapparna så är dom helt borta från systemet!

I iTunesmapparna hittar du det som ligger i ditt iTunesbibliotek. Raderar du filer därifrån, så finns dom inte i biblioteket längre helt enkelt. Däremot så kan du ha förinställt att öppna vissa typer av mediefiler med iTunes, och då kan det vara så att dom hamnar i någon cacheloop eller liknande jävelskap.
Citera
2013-03-29, 16:44
Medlem
Citat:
I iTunesmapparna hittar du det som ligger i ditt iTunesbibliotek. Raderar du filer därifrån, så finns dom inte i biblioteket längre helt enkelt. Däremot så kan du ha förinställt att öppna vissa typer av mediefiler med iTunes, och då kan det vara så att dom hamnar i någon cacheloop eller liknande jävelskap.
Jaha, då förstår jag! Men, det jag söker efter är ett ställe där alla filer syns och där man kan radera vilken fil som helst just på det ända stället, utan massa problem. Nu är man ju tvungen att radera dom både från Hämtade Filer OCH från iTunes mappen
Citera
2013-03-29, 17:28
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Jaha, då förstår jag! Men, det jag söker efter är ett ställe där alla filer syns och där man kan radera vilken fil som helst just på det ända stället, utan massa problem. Nu är man ju tvungen att radera dom både från Hämtade Filer OCH från iTunes mappen

Jag förstår inte riktigt vad hämtade filer har med det hele att gøre.

När du tar hem musik, se till att flytta mappen med låtarna till iTunesbiblioteket helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in