Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-12-03, 07:25
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-grimjow
när anonymous ddosade en svenskt sida så var de en knubbsäl på bild som de står Flom eller vad de stog
Det var för att skoja med scriptkiddies som inte vet vad de håller på med.

http://nyheter24.se/nyheter/internet/727849-han-lurade-anonymous-det-ar-en-guldgruva

Mitt tips till dej är att du bör undvika att ge dej på något du uppenbarligen inte vet hur det funkar, eftersom det skulle kunna få rätt jobbiga konsekvenser för dej.
Citera
2012-12-04, 08:52
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
har laddat ner många DDos program från youtube och inte fått ett enda virus
Jo, förmodligen flertalet virus.
Däremot så tycks du leva i bubblan om att tro att ett virus genast tillkännager sig i ett system och skriver ut "YouG0tzH4ck3d" eller dylikt.

DoS/DDoS kan förvisso resultera i att en site får sitt index utbytt, även känt som deface, däremot så är det knappast själva DoS/DDoS-attacken som åstadkommer detta. Om något kan man maskera andra attacker pågående samtidigt genom DoS/DDoS för att fylla upp loggarna och få eventuella tekniker att kika på det mest uppenbara - överbelastningen.

Är du bekant med sökmotorn Google TS?
Citera
2012-12-14, 02:32
Medlem
Citat:
har laddat ner många DDos program från youtube och inte fått ett enda virus

Bekostade mig ett gott skratt av detta inlägg. Din ovisshet roar mig..
Dock så skulle jag rekommendera dig, ifall du tycker dig finna dessa "attacker" roande. Läs om Deface, DDoS m.h.a. sök-funktionen så ska du se att polletten faller ner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in