jag instämmer på det här med att det är individuellt. om jag skulle ta e kan jag vara säker på att ha jättepupiller så fort jag känner något. av tjack så blir de oftast inte större förrän efter ett par timmar men är oftast(dock inte alltid) känsliga för ljus, dvs de drar ihop sig. kanske lite större än om man varit ren.
har för mig jag läste i något inlägg att man kunde kontra stora pupiller med nån lättare opiat som kodein och att det skulle räcka med rätt liten dos(vilket kan vara bra om man inte vill sabba den andra effekten).
Om jag är på ett halvmörkt ställe med t.ex. tjack i kroppen(om jag nu nånsin skulle få för mig det) och känner att man behöver titta nån i ögonen som kanske kan läsa det, t.ex. en dörrvakt till en klubb en en sen kväll så brukar jag titta rakt in i den starkaste lampan jag ser och sen är pupillerna ihopdragna en stund. nackdelen är ju då att dörrvaktenshuvud blir en stor lampa under några sekunder, men då vet man att det funkar.
jag kan dock inte lova att det funkar för alla eller för alla droger men det är ju bara att testa hemma framför spegeln.