• 1
  • 2
2005-04-21, 13:46
Medlem
Psykomans avatar
Då kanske ni kan reda ut hur pupillerna blir när man är full samt när man är hög på cannabis, på cannabis så ska ju inte pupillerna reagera på ljus men betyder det att dom är små och inte reagerar på ljus eller att dom är stora? Hur är det med alkohol då? Samma sak?
Citera
2005-04-21, 15:11
Medlem
Stormkrashs avatar
På DXM blir dina pupiller stora som cdskivor
Citera
2005-04-21, 15:27
Bannlyst
tror det e individuellt med pupillerna, själv när jag har ångest blir pupillerna stora och kan tas för att man är på något!
Citera
2005-06-19, 11:12
Medlem
carlinos avatar
jag instämmer på det här med att det är individuellt. om jag skulle ta e kan jag vara säker på att ha jättepupiller så fort jag känner något. av tjack så blir de oftast inte större förrän efter ett par timmar men är oftast(dock inte alltid) känsliga för ljus, dvs de drar ihop sig. kanske lite större än om man varit ren.
har för mig jag läste i något inlägg att man kunde kontra stora pupiller med nån lättare opiat som kodein och att det skulle räcka med rätt liten dos(vilket kan vara bra om man inte vill sabba den andra effekten).

Om jag är på ett halvmörkt ställe med t.ex. tjack i kroppen(om jag nu nånsin skulle få för mig det) och känner att man behöver titta nån i ögonen som kanske kan läsa det, t.ex. en dörrvakt till en klubb en en sen kväll så brukar jag titta rakt in i den starkaste lampan jag ser och sen är pupillerna ihopdragna en stund. nackdelen är ju då att dörrvaktenshuvud blir en stor lampa under några sekunder, men då vet man att det funkar.

jag kan dock inte lova att det funkar för alla eller för alla droger men det är ju bara att testa hemma framför spegeln.
Citera
2005-06-19, 14:51
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
det är just det han är ute efter , tror jag med . Så att rekommendera massa olagliga grejer är väl inte någon större ide. Men som sagt det spelar ingen roll vad du säger till polisen för de gör som de vill ändå. Mig plockade dom in ren och sa att dom trodde jag var påtänd av nakotika!!??Sa att jag hade stora pupiller osv. Sen tog dom alla prover inkl doping. en tisdag mitt på stan var det också... blev visiterad och fick göra penntestet mm utanför stadens enda cafe vid lunch tid.
Jag hatar snutar hoppas att ni alla brinner i helvetet!!

Surt, men vad är penntestet??
Citera
2005-06-19, 15:08
Medlem
^swestres^s avatar
En polare skada ögat när vi var mindre, han fick någon förebyggande medicin som skulle förhindra att han fick starr el. liknande. Puppillen blev väldigt stor, och eftersom han bara tog det i ett öga var hans andra pupill normalstor. Såg kul ut.
Detta var väldigt länge sedan, så mitt minne är lite diffust. Någo som vet vad det är för medicin?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in