2012-12-02, 07:36
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Två döda i mordbrand
Citat:
- Vi vet att det är två män som haft tillgång till huset och deras anhöriga har uppgett att de saknas, säger Hans Österlundh, länsvakthavande polisbefäl.
Aftonbladet: Två döda efter brand i fritidshus
Citat:
Under lördagseftermiddagen larmades räddningstjänsten till ett fritidshus i höjd med Nurmasuanto mellan Gällivare och Kiruna.
Väl på plats kunde man se att fritidshuset var övertänt.
Av kartan att döma inträffade det en bit utanför tätort, minst sagt. Är det någon som vet exakt var det brann? Finns det mer info, någon?
Citera
2012-12-02, 12:16
Medlem
Nurmasuanto ligger längs Kalixälven en bit utanför Vittangi som hör till Kiruna Kommun.

En av de avlidna är en 38-årig hockeyspelare i Kiruna City IF
http://www.kirunacity.se/
Den andre vet jag inte vem det är.
Citera
2012-12-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NSD: Två döda i mordbrand

Aftonbladet: Två döda efter brand i fritidshus

Av kartan att döma inträffade det en bit utanför tätort, minst sagt. Är det någon som vet exakt var det brann? Finns det mer info, någon?

Den Nurmasuando som du hänvisar till i din kartlänk ligger inte vid kalixälven utan vid torneälven. Däremot går E10 över kalixälven ungefär halvvägs mellan Kiruna och Gällivare. Huruvida det finns ett Nurmasuando även där låter jag vara osagt däremot ligger Lappeasuando vid övergången.
Citera
2012-12-02, 12:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tant-gredelin
Nurmasuanto ligger längs Kalixälven en bit utanför Vittangi som hör till Kiruna Kommun.

En av de avlidna är en 38-årig hockeyspelare i Kiruna City IF
http://www.kirunacity.se/
Den andre vet jag inte vem det är.
Det finns två 38-åriga JI i Sverige. Den som är skriven närmast, enligt Ratsit, är skriven i Lillpite. Är det han?
Citera
2012-12-02, 16:04
Medlem
Tjalle1s avatar
http://mapcarta.com/13553600
allra sydöstraste hörnet av Kiruna kommun
Citera
2012-12-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns två 38-åriga JI i Sverige. Den som är skriven närmast, enligt Ratsit, är skriven i Lillpite. Är det han?

Nope, skriven i Kiruna..förnamnet med C inte K...
Citera
2012-12-04, 17:45
Medlem
Quarrels avatar
Norrbottenskuriren: Brandoffren ännu inte identifierade
Citat:
Trots att polisen inte misstänker brott så ska det enligt uppgift till Kuriren ha funnits en viss hotbild mot en av de personer som misstänks ha omkommit i branden. För polisen var detta nya uppgifter.

- Nej, det hade jag ingen kännedom om, säger Eva Sjöström.
Citera
2012-12-12, 15:30
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Hård eldning bakom stugbrand
Citat:
De omkomna var Kirunaborna Joacim Isaksson och Thor-Ulf Knekta, båda 38 år, som skulle spendera helgen i stugan.

Vad som orsakade branden i fritidshuset intill Kalixälven går inte att fastställa med fullständig säkerhet.

Enligt polisen, som inte har någon brottsmisstanke, kan hård eldning lika bakom.
En fågel viskade 7 december brandorsaken och T-UK:s identitet i mitt öra. Den berättade också att Räddningstjänsten var tvungen att få plogat innan den kom fram till stugan. Det fanns inga andra spår i snön än de omkomnas snöskotrars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in