2012-12-01, 17:44
Medlem
ohdelallys avatar
Jag och mina barndomsvänner var ute en kväll för många år sen och lekte kurragömma. Jag och min kompis gömde oss bakom en kulle. Vi låg på rygg och tittade upp på stjärnorna då vi helt plötsligt ser att det flammar till. Precis som ett stjärnfall så gick det jättefort. Vet inte varför men vi blev helt övertygade om att det var en raket. Och mitt huvud vill minnas att det verkligen var det haha! vet inte hur jag ska beskriva hur det såg ut men finns det överhuvudtaget en möjlighet att det skulle vara det?

En annan sak också. Var verkligen liten när det här hände men. Jag minns att min pappa pekade på himlen och där var det en stor komet! man såg det som att den var helt stilla. Vet inte om ja drömt eller om det verkligen hände. Om det nu var på riktigt så måste det varit speciellt för den var inte liten iallfall har vi haft en stor komet som passerat så nära jorden dom senaste åren??

hahaha låter väl jättedumt men det är bara saker som jag minns och funderar på vad jag verkligen såg.
Citera
2012-12-01, 18:36
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohdelally
Jag och mina barndomsvänner var ute en kväll för många år sen och lekte kurragömma. Jag och min kompis gömde oss bakom en kulle. Vi låg på rygg och tittade upp på stjärnorna då vi helt plötsligt ser att det flammar till. Precis som ett stjärnfall så gick det jättefort. Vet inte varför men vi blev helt övertygade om att det var en raket. Och mitt huvud vill minnas att det verkligen var det haha! vet inte hur jag ska beskriva hur det såg ut men finns det överhuvudtaget en möjlighet att det skulle vara det?
Det var troligtvis en bolid ni såg. Om det inte är så att ni bor nära Esrange i Kiruna.

Citat:
Ursprungligen postat av ohdelally
En annan sak också. Var verkligen liten när det här hände men. Jag minns att min pappa pekade på himlen och där var det en stor komet! man såg det som att den var helt stilla. Vet inte om ja drömt eller om det verkligen hände. Om det nu var på riktigt så måste det varit speciellt för den var inte liten iallfall har vi haft en stor komet som passerat så nära jorden dom senaste åren??
Det beror på vad du menar med de senaste åren. 1997 passerade Hale-bopp och lyste upp natthimlen under några dagar.
Citera
2012-12-01, 18:38
Medlem
Kashis avatar
Hale-Bopp syndes på himlen 96-97, det är lyckligt att vi har fått skådat ett så fint himlafenomen.

Det ni såg i gömstället var förmodligen en stor meteorit som brann upp
Citera
2012-12-01, 20:44
Medlem
ohdelallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Hale-Bopp syndes på himlen 96-97, det är lyckligt att vi har fått skådat ett så fint himlafenomen.

Det ni såg i gömstället var förmodligen en stor meteorit som brann upp

Kan nog vara mycket möjligt!! tack så mycket för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in